• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • snart så

Vill bara skicka lite styrka till er som väntat så länge! Jag väntar inte bb från just sydafrika men tittar ändå in här då och då. Och lider verkligen med er som väntat längst. Det verkar helt och hållet outhärdligt! Jag känner till matchningsprocessen men ändå, det är ju så stora skillnader i väntetid så man kan väl bli knäckt för mindre. Det jag undrar är om det är någon som frågar hur ni mår i den här processen? Hör AC av sig och erbjuder någon typ av stöd? Det verkar ju vara ren och skär tortyr att vänta så länge. Inte för att det hjälper men här kommer massa styrkekramar. Ta hand om er!

• LindiweSA
    Qermit skrev 2011-11-13 18:50:56 följande:
    Idag firar vi vår sista farsdag utan barn genom att drömma oss bort i Door of hopes galleri;
    www.doorofhope.co.za/gallery/babies/babies-26

LÄNGTAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Bebisen på den näst sista bilden är så lik vår dotter när hon var liten att jag börjar fundera på om hon kan ha fått en liten syster. Hon var inte på Door of Hope mer än några dagar, så det är inte hennes kort men jag hoppar till varje gång jag får se det kortet. Förstår att ni längtar, det gör jag också.
  • anteninna

Åh det där bildgalleriet har jag aldrig sett, våran tjej är med på jättemånga bilder!! Jag har följt den här tråden för vi väntar på att få skicka papprerna till SA för syskon. Men det känns ju inte muntert när man löser hur länge de flesta sen får vänta i landet. Vi funderar på att ställa oss i fler köer, men vi vill ju egentligen bara ha från SA:(

• Qermit
    anteninna skrev 2011-11-13 20:17:57 följande:
    Åh det där bildgalleriet har jag aldrig sett, våran tjej är med på jättemånga bilder!! Jag har följt den här tråden för vi väntar på att få skicka papprerna till SA för syskon. Men det känns ju inte muntert när man löser hur länge de flesta sen får vänta i landet. Vi funderar på att ställa oss i fler köer, men vi vill ju egentligen bara ha från SA:(
    Så roligt att er dotter finns med på så många bilder! Och kul att jag kunde dela med mig av något som var nytt .

Nej, väntan som är nu är riktigt seg!
  • Hjärtat längtar
    Qermit skrev 2011-11-13 20:22:06 följande:
    Nej, väntan som är nu är riktigt seg!
    Hur länge har ni väntat nu Qermit?

Kul att tråden som jag startade för mer än ett år sen är så aktiv! Hoppas ni får BB allihopa här snart!  
  • Qermit
    Hjärtat längtar skrev 2011-11-13 21:16:39 följande:
    Hur länge har ni väntat nu Qermit?

Kul att tråden som jag startade för mer än ett år sen är så aktiv! Hoppas ni får BB allihopa här snart!  
    17,5 månader har vi väntat... Det känns som vi kan det här nu och är redo för att gå vidare .

Ja, tack för att du startade tråden !
    Längtande SA skrev 2011-11-13 21:24:29 följande:
    Tack för den länken! Det värmer ett längtande hjärta :O)
    Kram
    Vassego! Kram till dig också! Imorgon håller vi hårt i mobilerna igen.
  • Pippi Långstrump

Tittade på längtan efter ett barn å reagera på Birgittas kommentar om goda chanser...vi fick aldrig några sådana kommentarer!!
    Knäpper mina händer i en bön för att ni som väntar ska få era besked NU!

• Kwela

Anteninna- var ni nära att få skicka in innan de förlängde till tre års kötid i Sverige?

Svar på tråden Sydafrika-tråd!