Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
AC har skrivit en uppdatering om problemen i domstolen i Pretoria. Det är visst två familjer som har problem där nere just nu. Mina tankar går till dem och jag hoppas att åtminstone den andra familjen ska få komma hem med sitt barn nu och inte behöva vänta tre månader som den första familjen verkar få lov att göra. 
Usch och fy vilken trist läsning hos AC idag
. Jag sänder mina varmaste tankar till familjerna nere i Pretoria! Och för vår egen skull funderar jag på vad detta kan betyda för framtida barn...
Kom precis på att vi har väntat ett år på vårt barnbesked idag. Undrar lite hur lång väntan kommer att bli, med tanke på de allt längre väntetiderna och det som händer nere i Sydafrika just nu så känner jag inte för att fira idag.
Men oj, vad är det som händer?! Hoppas det ordnar sig snabbt för de familjer som är på plats och hoppas att det inte innebär längre väntan för er som har papper i landet!
Jag blir så ledsen när jag hör om detta. Kan inte föreställa mig ngt värre... Få sitt efterlängtade och älskade barn och sedan kanske måsta åka hem utan det. Får bara inte hända! Allt man har i sitt bagage, den långa väntan och så strul. Och så befinna sig i ett annat land långt borta från nära och kära. Stackars barn...
Stor stor kram till dem som det strular för i SA ![]()
Tack för era tankar. Vi känner att ni är med oss! Än så länge får vi ha dottern hos oss, och hon ger oss den kraft vi behöver i denna stund. På torsdag ska vi tillbaka till domstolen, så snälla be en bör att det går vägen för oss då!