• minya

BF maj 2011

Mary skrev 2010-10-05 22:09:23 följande:
    Okej. Intressant det där med att det är olika från gång till gång. Undrar vad det beror på?
    Så sant att man bli orolig av att läsa vissa saker här på FL som man kanske aldrig skulle ha tänkt på annars... Men samtidigt känns det bra att veta att saker kan gå snett och att det inte är helt ovanligt under tidig graviditet...
    Ja, det är väl njuta man ska göra, men vågar inte riktigt än... Men snart så! Kanske jag börjar tro mer på det hela när vi varit på inskrivning på måndag :) När har du inskrivning?
    Ja, jag ser de som onödig oro att läsa sånt skulle det bli fel så är de kroppens sätt att säga att de mest troligt ändå inte var ett livsdugligt barn eller annat fel på det. 

jag skrev in mig för 2 veckor sen, ska inte dit nu förs om en månad igen. Hade gärna väntat, känns så onödigt, skrev in mig i vecka 16 med första men nu ville karln min att jag skulle skriva in mig på en gång så för att slippa hans gnatande så vart de tidigare denna gång  

i vilken vecka var du i?  
  • minya

lärt mig något nytt idag, att absolut inte, INTE ha min dator liggande tryckt precis under revbenen. 
    helt plötsligt så spyr jag bara rakt ut, utan förvarning, mådde inte ens illa. Kände lite innan att magen knöt sig så jag flyttade datorn och de vart lite bättre, men tydligen inte tillräcklig. 
    Ny erfarenhet, första gången jag spyr under en graviditet, hoppas de blir den sista också.

de var den maten liksom, mumsade i mig kladdkaka så magen vart fort full igen  

• minya
    jakeline skrev 2010-10-06 12:02:40 följande:
    haha varför har du den där uppe? Min ligger alltid på bordet, eller så sitter jag vid en stationär... Är lite nojig för strålning... Du kanske ska införskaffa ett sådant laptopbord... :P 
    satt med bena uppdragna så den lutade mot benen med skärmen och själva bordet mot revbenen, den är så varm och go ju så brukar ha den så
    Jag har ju en stationär  också med trådlöst tangentbord, men jag är så bekväm med att sitta i en mjuk soffa eller sängen istället för en kontorsstol Drömmer
  • minya
    jakeline skrev 2010-10-06 12:19:08 följande:
    jo man blir ju lätt bekväm av sig... :P 
    hehe ja speciellt nu när man har  en ursäkt att behöva det lite mer bekvämt för sig
  • minya

lyssna på hjärtljuden fann jag aldrig speciellt av någon anledning, mer ett "måste som måstes göras".. inge speciellt, men både bm och jag fick oss ett "aha" när dottern låg i magen och vi kollade hjärtljuden, tror jag var  runt vecka 20 så hörde man hur hon började hosta där inne, de var däremot lite kul  

• minya

går in i vecka 10 idag, 8 veckor till ultraljud

• minya
    barbabelle skrev 2010-10-07 18:04:23 följande:
    BF för mig blir 11e maj istället för 13e maj än så länge... Var på första VUL igår... Miraklet därinne mår bra, hjärtat jobbar som det ska, och det ser ut att vara en vilding som busar rejält mycket därinne nu, hih. Är dock i vecka 9 (8+2) ... Längtar såå till nästa UL!  <3
    har du samma datum som mig  
  • minya
    LadyA01 skrev 2010-10-08 09:43:13 följande:
    Lämnar tråden. Fick ut fostersäcken när jag skulle lämna urinprov. Mer tydligt blir det inte... Lycka till alla! Efter två missfall på raken ska min kropp få pausa lite.
    massa kramar! all lycka i framtiden
  • minya

fler som tappar hår?
    har aldrig vart med om maken innan, rasar av mig, i den här takten är jag snart flintskallig. Med dottern var det tvärt om, vart de tjockt och starkt istället. Allt är verkligen tvärt om nu 

• minya

Hjärtligt välkommen alla nya, hoppas ni ska trivas  

Svar på tråden BF maj 2011