• minya

BF maj 2011

talare skrev 2010-09-23 18:11:05 följande:
    berättar alla här inne det redan för "alla"? själv tycker jag att det är för tidigt för det. jag har berättat det för två vänner (så har man stöd om något går fel), bm (ganska oundvikligt :P) och optikern (eftersom jag var på synundersökning och synen förändras när man är gravid).
    jag ser inge negativt i att berätta de tidigt, slipper ljuga (som jag hatar att göra ändå), slipper ursäkter, slipper bortförklaringar och så vet alla varför man mår som man mår då man ändå mår som mest illa nu i början.
  • minya

mina föräldrar varken hurrade eller buade, men efter att detta blir deras 20e barnbarn så kan jag lite förstå dom också att det inte är sån exalterade nyhet längre hahaha
    de har hunnit fått barnbarnsbarn också så de är rätt säkra på att deras gener är räddad *asg' 

• minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-23 19:56:16 följande:
    haha 20 barnbarn ojojoj... Detta bli både mina föräldrars och svärföräldrars första barnbarn..Så man hoppas ju på lite extra...
    spännande Då kommer det bli en bortskämd liten krabbat
  • minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-23 20:58:30 följande:
    Fick låna boken "ett barn blir till" av en vän...det är ju helt otroligt att se =)
    visst är det  
    sarasessi skrev 2010-09-23 20:58:56 följande:
    Var hittade du den bilden?
     google, där finns allt haha
  • minya

godmorgon, får trottsa tröttheten och tog mig lite illemåendepiller, känner att jag måste använda fredagen åt annat än att vara soffpotatis. Sen att få dottern blöjfri och må väldigt illa är ingen bra kombination när de hände olyckor  

• minya

jag har inte fått "den" känsla än som jag fick med dottern, var nästan helt 100 på att det var en tjej. Allt kändes tjej med henne. Hade till och med bara typiska tjejbebiskläder, sängkläderna ja allt var rosa. På rUL så sa dom att det var en kille dom såg där inne men jag var ändå säker på att det var en liten tjej. Tur avr väl det att jag hade rätt haha. 
     Nu är jag osäker men inte gått så långt heller så, men de lutar lite mer åt kille hållet

• minya
    solouniko skrev 2010-09-24 11:27:30 följande:
    Förra gången var jag också 100% säker på en tjej, tänkte knappt tanken att det skulle vara en kille och vi kollade aldrig kön på UL heller. Jag hade såklart rätt så jag hoppas att "känslan" ska infinna sig den här gången också Det är ju lite tidigt ännu, men jag trooor lite på en kille den här gången faktiskt. Återstår att se!
    det är lite spänning med magkänslan, se om den har rätt Hade inte vart fel med en till tjej rent praktiskt, har ju allt kvar i klädväg och lekväg (om denne nu också kommer gilla bilar, traktorer, flygplan och dinasaurier haha) Men spännande med två kön också. 
  • minya
    jakeline skrev 2010-09-24 12:33:00 följande:
    haha nej, visst är det så! Det verkar vara många som får VUL i den här tråden. Jag har aldrig varit på ett, men jag fick två UL med förra. Ett rUL och ett tillväxtUL. Det är inte helt fel.

Idag mår jag prima! är ledig då de håller på att pilla med ventilationen här i huset och då vi har hund så är det bäst att vara hemma.... Ikväll är det fredagsmys med avocado och räkor. Ska bli sååå gott!
    samma här, de brukar endast vara ett RUL här sen inge mer, de enbart i medicinska skäl. 
    Nu fick ju jag mer då dottern inte vände på sig men hoppas på att slippa det denna gång  
  • minya

fick lite nostalgi, kollade gamla bilder, här var jag i vecka 30 med dottern. 
    ser mest smällfet ut  
    intressant att se hur denna mage blir. 

Svar på tråden BF maj 2011