• minya

BF maj 2011

NU ska jag lägga denna i rätt tråd också

Knuffar fram BF listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

Vart har TS tagit vägen? så kan du lägga den i trådstarten, slipper jag leta fram den hela tiden

• minya
    Lovelyness skrev 2010-10-08 13:40:16 följande:
    Jag tappar helt sjukt mycket hår, det var ju skönt att det inte bara var jag. Hade liksom hört att man skulle få superhår nu och så tappar man allt istället, snopet ;)
    hahaha ja samma här, att de skulle bli riktigt tjusigt nu men där gick vi två bet då alltså  
    Nojnen skrev 2010-10-08 17:01:37 följande:
    Kan rekommendera Priorin. Vansinnigt dyrt, men håret kommer tillbaka!! Skrattande
    hehe måste in och kolla vad de är, tack för tipset. 
  • minya
    barbabelle skrev 2010-10-08 18:33:01 följande:
    haha... du är inte ensam om det, tappar rejält mycket hår också, är rädd att jag blir flintskallig en dag, haha...
    ska nog prata med BM på tisdag hur man ska gå tillväga med håret, haha.... fy.... inte kul vet jag :S
    ja om det ska vara såhär i 6 måander till så lär man inte ha mycket kvar i slutet. Tur jag har lite partyperuker här hemma i värsta fall haha
  • minya
    jakeline skrev 2010-10-08 19:08:27 följande:
    appropå hårtappande... Det blir ännu värre när man ammar... jag har ÄNTLIGEN fått tillbaka mitt hår och så ska jag tappa allt igen...
    tur jag inte ska amma då Flört
    skalbagge skrev 2010-10-08 19:13:03 följande:

Själv har jag alltid haft väldigt tjockt hår och sen jag blev gravid har jag snarare fått mer hår, eller det växer iaf som ogräs. Mina naglar har också blivit mycket starkare, jag har väl tur kanske?

ja så var det med min första graviditet, tjockt och fint, naglarna var perfekta men nu är det raka motsattsen  
  • minya
    jakeline skrev 2010-10-08 22:00:05 följande:
    det är så de säger att det ska bli... :P 
    minya skrev 2010-10-08 19:30:35 följande:
    tur jag inte ska amma då Flört

ja så var det med min första graviditet, tjockt och fint, naglarna var perfekta men nu är det raka motsattsen  
    haha en bra grej med att inte amma. :P får man fråga varför du inte ska amma? 
    känns inte "naturligt" för mig helt enkelt, mina tuttar som jag gärna vill ha för mig själv.. 
  • minya
    amisej skrev 2010-10-09 15:18:37 följande:
    Shit idag sa de bara paff. Ingen svullen mage, mår bra, inga "mensvärk" eller nått...
    Känner bara att ja e ganska irriterad. Typiskt när ja ska ha fin besök på middag ikväll :S
    vaddå "typiskt", ingen mage, inge värk... njut av det bra istället  för att fokusera på det dåliga
  • minya
    MissSindra skrev 2010-10-09 19:06:44 följande:
    Tror hennes typiskt berodde på att hon kände sig irriterad =)
    jo det fattade jag
  • minya
    OoSOLINoO skrev 2010-10-09 11:46:56 följande:
    Med min son har jag för mig att jag kände första gången i v 16-17.
    vecka 16 (15+?) kände jag, låg på mage och kände hur de sprattlade långt inne i magen, nästan kittlades
  • minya
    Fröken Löken skrev 2010-10-10 11:33:46 följande:
    jag har börjat använda mammabyxor, v arför inte lixom? Det är ju lite det som är poängen att de inte ska sitta åt, så varför "plågas" med vanliga byxor?? Cool
    Jean skrev 2010-10-10 06:51:23 följande:
    Tvarr sa far man inte prata om missfall och oro for den i denna trad
    vem har sagt det????????
    undrar jag med
    Moi Mokulat skrev 2010-10-10 08:47:02 följande:
    Känner igen detta så kännde jag också, men jag gav det en chans och de gick jätte bra.
    Var mer rädd för att amma än föda.
     inte min första nu utan mitt andra nu, och det där var den korta variationen jag gav   
    jag har gett det en chans och jag vet att jag inte mådde bra av det. End of story!  
  • minya

från att ha varit trött och seg har jag fått energi utan dess like. Idag blir det gymmet, ÄNTLIGEN, saknat de stället men inte haft orken till det. träna skiten ur musklerna så man känner sig sådär härligt mör och belåten  

Svar på tråden BF maj 2011