• minya

BF maj 2011

solouniko skrev 2010-09-25 10:45:37 följande:
    Haha shit var du i vecka 30 där?? Helt galet ju! Fan måste se hur min mage såg ut då. kanske 5 ggr så stor iallafall
    Hehe jo men var rätt tränad innan också så magmusklerna kunde hålla upp magen rätt bra, hade innåtlutande livmoder med, nu lär jag inte ha sån tur att vara liten tränat men inte så mycket som jag borde
  • minya
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-25 11:03:56 följande:
    Idag mår jag så dåligt, vet inte om jag ska ta en postafen om de kommer att hjälpa,. uuurk...

Det sägs ju att ju sämre man mår desto troligare väntar man en tjej men de känns som vi väntar en kille såhär långt. Och min kompis har kräkts och mått jättedåligt hela graviditeten och sedan fått en kille så det kanske inte stämmer.. har ni hört de också??
    de är ju bara skrock och myter inget man ska gå efter utan de är bara lite för skoj skull man säger så
    Jag mådde som en prinsessa min första graviditet och ut kom en tjej 
  • minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-25 11:22:53 följande:
    Det där vet jag inte om jag tror på...mamma bådde toppen med mig o skit med min lille bror...Däremot har jag hört att ju sämre man mår desto bättre liten...Mindre risk för missfall om man mår skit, stämmer det??
    det har väl med hormonerna, ju mer hormoner ju säkrare är de att de inte är missfall eftersom då minskar hormonerna och då brukar man må bättre. Men de är ju också "gammal" som de gick på förr när de inte hade UL och alla dessa "kryssa ja/nej" frågor att gå efter som dom har nu
    Många nu mår ju väldigt bra även med mycket hormoner och så är det vise versa
  • minya
    jakeline skrev 2010-09-25 12:27:16 följande:

haha jag i vecka 30 (29+0) med sonen....
    det var lite skillnad på oss mysig mage du hade  
  • minya
    Dagen du levererar, utanför kommer att vara dimmig. Ditt barn kommer att anlända i början av eftermiddagen. Efter en arbetsmarknad som varar ungefär 40 timmar, barn, en pojke, kommer din födas. Ditt barn kommer att väga ca 5 pounds, 10 gram, och kommer att 20-1/2 inches lång. Detta barn kommer att ha medium blå ögon och lite brunt hår.

nja, blåa ögon går jag med på, men både jag och gubben har ljusljusblond hår, samma med mina och hans föräldrar 40 timmar tvivlar jag på, dottern tog de från första värken fram tills att hon var ute  4 timmar. 2,2 kg låter lite väl lite Speciellt när jag vägde 4kg vid födseln, dottern vägde 3,7
  • minya
    jakeline skrev 2010-09-25 17:45:47 följande:
    mm den var jättemysig! :P längtar efter den nu! Så att man stolt kan vanka omkring och folk flyttar sig! hehe.
    haha ja fast för mig flyttade de inte på sig. Men jag brukade få lite mer sittplatser än normalt när man åkte kollektivt  men oftast så fick man stå precis som vanligt. Äldre kan jag förstå, så som handikappade eller de som har ont eller "fel" men alla dessa ungdomar som enbart är lata kan ju gärna lyfta röven
  • minya

vi skippar alla dessa tester, bebisen blir det bebisen är - dvs älskad precis som som den föds  
    DS är inget liv i plågor och hemskheter som många tror, bara lite annorlunda. Känner många med DS och de är precis som du och jag, så förstår ärligt inte de som gör abort för en sån sak, bara för att de inte skulle "passa i samhället" eller vara "perfekta" i andras syn. Folk som är rädd för vad andra skulle tycka och glömmer bort att de är en människa med bara en liten olikhet. 

• minya
    Lovelyy
     tror du menar ryggmärgsbråck? det kan ju verkligen vara rätt förödande för barnet, så det förstår jag till fullo om man vill kolla upp. Men många gör de ju just för DS risken, de känns så himla fel i min värld. Men jag tror jag ser allt mycket annorlunda också när jag själv har ett funktionsnedsatt barn och inte alls haft några hinder, bara mycket mer fördelar i livet med henne. 
    Ingen behöver ju försvara sig varför dom väljer att göra de är ju upp till var och en, samma anledning jag väljer att inte göra det. Risken känns väldigt liten för ryggmärgsbråck så jag ser ingen anledning där för våran del.  

MiDi
     hormonerna kan minska inåt graviditeten ibland, det är fullt normalt. Du behöver nog inte oroa dig, men känner du dig väldigt osäker så ring bm så kan dom kanske ordna vul om de tycker att de är befogad. 
  • minya
    TheLove skrev 2010-09-26 12:50:24 följande:

Jo just det, det var det jag menade... Ja har man ett barn med funktionsnedsättning kan jag förstå att man har ett annat tänk... Såklart älskar man ju sitt barn mest av allt och du ser ju allt det positiva. En person som inte har varit i kontakt med funktionsnedsatta barn kanske bara ser det negativa...

Hur fick ni reda på er dotters funktionsnedsättning om jag får fråga?

Det är ju väldigt lätt att bara se hindren förstår jag helt klart. vi fick reda på det när hon kom ut, då först såg dom det då det inte hade synts på vare sig kub/ul eller nått sånt ändå.
    Men vi fick ingen chock eller nått sånt konstigt nog vi, var bara lyckliga över denna perfekta lilla tjej som vi äntligen kunde röra och se. Sen har vi tagit dagarna som de kommer, lärt oss otroligt mycket som jag annars aldrig hade vetat, hållit föreläsningar om det och även tagit mycket privat små förläsningar kan man säga för lärare som velat veta mer inom speciellt vården. 
    En människa är mycket starkare än vad man tror, speciellt om man slåss för det man älskar, och alla dessa "hinder" man fruktade innan som fanns framför perfektion är som bortblåsta och man ser bara fördelarna och hur underbart  det är med lite annorlunda. Nu är de upp till henne om hon vill få operation eller ej, ärligt så hoppas jag på att hon säger nej, men jag förstår också om hon kommer vilja, för samhället kräver perfekta människor tyvärr då det alltid kommer finnas dom som är rädda för något nytt och annorlunda
  • minya

Jagade rätt på BF tråden. På sidan 91 fann jag den
    Är det inte lättare att ha den i en egen tråd? Så slipper den försvinna och även att de enbart blir massa listor så inlägg försvinner

{#emotions_dlg.flower}BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet