• minya

BF maj 2011

Sommarnatt2010 skrev 2010-10-10 13:26:53 följande:
    Såg att någon skrivit om att tappa hår...Jag började tappa sjukt mycket hår i maj någong gång...Men tänkte att jag var inne i sen sån period...Tyvärr har det inte slutat ännu o funderar på att söka för det...men tycker inte det har märkts på  håret i sig..Hoppas det vänder o att det slutar snart..Man ska ju inte fälla hår under graviditeten har jag hört...
    ja jag tappar som aldrig förr. Hade också hört att man inte skulle tappa under graviditeten, gjorde jag intevunder första heller, men nu rasar det så man ser ut som ett kalhygge snart i denna takt men är väl hormonerna antar jag som stället till det, går aldrig att lita på  
  • minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-10 13:41:44 följande:
    hmm då måste jag nog söka för det..om jag ska fortsätta i den här takten i 7 månader till har ju redan tappat en massa hår sen i maj utan att vara gravid :S
    har du inte ändrat nå matvanor sen i maj?
    eller börjat med något nytt? mat, träning, miljö? 
  • minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-10 13:55:38 följande:
    nä inte vad jag kan komma på...
    vad mysko. 
    Har du testat rosenrot, de ska vara bra för håret, eller silica är också bra. kostar inte så mycket heller 
  • minya

okej, träning var ingen bra idé hahaha, eller det kunde vart om det inte var för att jag tog mina vanliga vikter, körde på som om jag hade min vanliga kondis, och slutade med att jag höll på spy av utmattning och det har bara hänt en gång tidigare  
    men fy vad skönt det var ändå, men ska ta de liiiite lugnare nästa gång  

• minya
    jakeline skrev 2010-10-10 22:01:32 följande:
    jag tänkte sätta igång med mitt zumbande igen, har liksom inte haft ork eller riktigt vågat, men jag vet fler som kört medan de var gravida så jag tänker att det inte är någon fara... det ärju bara dans... :P och så lunchpromenader. Jag mår ju så mycket bättre om jag får röra på mig. Men så klart i en takt som känns bra för en själv. :)
    ne de är ju inte farligt. Det enda man ska tänka på är att när man närmar sig vecka 15 så ska man inte träna de främre magmusklerna då de börjar dela på sig runt där och man kan skada dom. Men annars kan man ju träna på. 
    Det är väl en själv man måste ha koll på, jag vill mer än vad jag kan, har sååån träningsvärk idag men fy vad skönt de är ändå. Det är otroligt hur mycket bättre man mår av träning. Förra graviditeten körde jag spinning fram till vecka 30 ungefär, därefter så cyklade jag lite lugnare pass fram till bf dagen, tror de var mycket de som gjorde att jag aldrig vart trött på förlossningen eller öppningskedet, gick ju fort men kände mig ändå på topp hela tiden
  • minya
    Jean skrev 2010-10-11 09:58:45 följande:
    Sorry minya
    ja och det diskussionsämne  avslutades och fick svar så frågan är varför du drar upp den igen om du nu inte bara är ute efter uppmärksamhet eller är väldigt  diskutionslysten. Vilket som så är de väldigt onödigt att prata om det igen, så "sorry" behöver du nog mer själv än vad jag behöver Flört
    Jean skrev 2010-10-11 10:08:49 följande:
    Va skont Maggan08!!! =)

Pa tal om har och traning.... Sa manga som sager till mig att inte farga haret under hela min gradivitet men jag tankte bara vanta tills efter v12 och sen kora pa med folie som vanligt sa de inte kommer direkt pa huden. Allt som kommer i kontakt med hud och gar in i blodomloppet nar val bebisen? Hur gor ni andra? Man vill ju inte se allt for hemsk ut i nio manader.....
    Traning da. Min lakare har sagt att bara ga och simma typ och man ska absolut inte starta nan ny tranings form nar man vantar. Har kort lite zumba innan men nu inget, tors man kora pa kanske da? Har ju bara en vecka kvar till vecka 12 nu. =) Skulle vara sa skont att fa mer energi, men vem vet man kanske dackar efter 5 min..
     jag har alltid färgat som vanligt, man kan ju läsa på förpackningarna vad de innehåller men mycket värre saker finns i maten än i färg till och med så de är ju hur noga man är  
    Starta nytt beror nog också på hur man börjar, många kör ju igång på max, de är aldrig bra ogravid som gravid, men börjar man lugnt och lyssnar på kroppen så ska de inte vara någon fara, blir man trött eller tar emot så pressa inte på utan ta en liten paus 
  • minya
    jakeline skrev 2010-10-11 10:15:32 följande:
    vad skönt! Jag blev en soffpotatis förra graviditeten. Men nu känner jag att jag behöver röra på mig mer. Gissar att höftrullningar blir svårare med tiden dock... :P
    haha måste om inte annat se kul ut med en höggravid som gör höftrullningar  
    eller varför inte rockring med stor mage, det måste vara utmaning  
  • minya
    jakeline skrev 2010-10-11 12:33:11 följande:
    *fniss* alltså jag kunde knappt dansa alls på slutet förra gången. Var på bröllop i september (födde ju i dec) och kände för att shejka lite, men det blev mest steg åt sidan och tillbaka ala mellanstadiedisco... totalt stel i höfterna... :P
    hehe men skam den som ger sig liksom  
    usch slutet av graviditeten kan man gärna slippa tycker jag  
  • minya
    Moi Mokulat skrev 2010-10-11 13:27:01 följande:
    någon mer än jag som mår dåligt ofta?
    Jag mår illa (inte konstant), kan inte äta, kan inte sova, yr och spyr ibland efter jag ätit.
    Så här minns jag de inte med sonen.
    var så i början för mig, men gick över tack och lov, hoppas inte att det kommer tillbaka. 
    har du testat sjöband eller prostafen  ?
  • minya
    jakeline skrev 2010-10-11 13:36:27 följande:
    ja det är lite segt i slutet... fast jag är glad att det inte är vinter i alla fall...
    hehe ja är hellre gravid på vintern än sommaren, fy farao jag höll på att avlida då  
  • minya
    jakeline skrev 2010-10-11 15:35:52 följande:
    jag hade sådan foglossning på slutet, och så kom den där jättesnöstormen 2008 och det var sjukt jobbigt att gå till bussen vill jag lova... Fast jag kan förstå att det inte är kul när det är apavarmt heller...
    nä med foglossning kan det verkligen inte vara skoj när de är snö ute. 
    bästa tiden är nog som vi har det nu, vi slipper vara tunga i värsta snön och vi slipper känna oss som element i stekande sol  
  • minya
    jakeline skrev 2010-10-11 16:28:14 följande:
    japp perfekt tid!
    tänk om man bara fick maj/juni barn hädanefter, skulle vara de ultimata 
  • minya
    eleonor2010 skrev 2010-10-11 16:38:57 följande:
    Har aldrig skrivit här men går in i vecka 8 imorgon och har fått konstiga små stick(inte alls smärtsamma mer som muskelryckningar) i ljumsken på höger sida. Är det någon mer som har det så. Känns ibland också som att det stramar på höger sida. Skumt tycker jag. Annars mår jag rätt ok. Har haft ett missfall innan så jag försöker vara så positiv som möjligt fastän det kommer lite krämpor ibland
    ligament kan sticka och dra där, allt från lite kännbara till rätt smärtsamma  
    eller så kan de vara nerv också som ligger i kläm 
  • minya
    hoppar av tråden, inte vart inne på ett tag men haft en del att stå i med allt... 
    vart sparkad i magen av en häst, så fick åka in tyckte bm, även om liten förmodligen var trygg sa hon .
    vart en dryg väntan, jag var inte särskilt orolig som vanligt, mest raslös på sega läkare. 
    Jaja väl där togs de lite prover och kollade med ul, lite snackande och massa dryga studerande, brukar inte säga nej till dom så egentligen eget fel där men de tar ju längre tid när allt ska förklaras, fördelen är att man får höra mer detaljer. 
    därinne var iallafall en sparkande krabat, men jag var inte i 10+6 utan i 15+6 så är lite för "gammal" för denna tråd helt plötsligt, ansluter mig till aprilarna nu

lycka till ni andra 
Svar på tråden BF maj 2011