• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Hiavatha
    JaneEyre skrev 2011-02-25 10:15:13 följande:

Nån annan som undrar hur bebis ligger ibland? Om jag ligget på låt säga, vänster sida så känner jag puffar på den sidan jag ligger men även på höger sida och i mitten. Ibland känner jag bebis puffar högt upp i magen samtidigt som jag känner honom långt ner. Borde bebbe inte fixera sig snart? (v. 30)

Förresten, nån annan som har upplevt en kittlande känsla vid underlivet, som om nått ska ut? Inte ont precis men obehagligt och som sagt.. kittlande, kommer lite då och då. Glömde tyvärr fråga BM :/

Jag kan också känna bebisen på många ställen samtidigt, ibland undrar man hur den kan nå, såå stor är den ju inte än, hehe
    Jo, lite kittel nedåt här med, känns som att han typ kittlar en på urinblåsan Drömmer
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • JosefineK
    werkestam skrev 2011-02-25 10:02:27 följande:
    JosefineK -  Vi hade en Grandis. Räkan hette han :) Men han fick sjukhussjukan, fast för hundar (kommer inte på vad det heter) så vi var tvungna att ta bort honom :( Men han var en helt underbar hund! Märkte inte ens av hans storlek. Han var väldigt stor faktiskt. Större än de flesta, men väldigt slank och fin. Inte så där sunkaduns tung. 1m i manken och 75kg när han var två år. Lite tunn i formen och hade svårt att öppna upp bröstkorgen och få riktigt bredd men.. Han var vacker :) Finns ingen härligare ras i mina ögon. En gång Grandis, alltid grandis.
    Men usch vad ledsen jag blir. Var det kennelsjukan?
    Vi hade ocksà en hane (Dollys pojkvàn) tills fòr 1,5 àr sedan dà han blev strykninfòrgiftad pà en promenad och dog i hemska kramper i bilen pàvàg till veterinàren.
    Han var inte sàrskilt slank, 83 kilo vàgde han den bjàssen och var vàldigt klumpig av sig Hjärta Slog till och med sònder ett vitrinskàp med sin viftande svans en gàng Glad
    Hàller med, en gàng GD alltid GD!
  • JosefineK
    JaneEyre skrev 2011-02-25 10:15:13 följande:

Nån annan som undrar hur bebis ligger ibland? Om jag ligget på låt säga, vänster sida så känner jag puffar på den sidan jag ligger men även på höger sida och i mitten. Ibland känner jag bebis puffar högt upp i magen samtidigt som jag känner honom långt ner. Borde bebbe inte fixera sig snart? (v. 30)

Förresten, nån annan som har upplevt en kittlande känsla vid underlivet, som om nått ska ut? Inte ont precis men obehagligt och som sagt.. kittlande, kommer lite då och då. Glömde tyvärr fråga BM :/

Vi var pà UL hàromdagen och dà bekràftade gyn vad jag redan visste egentligen, bebisen ligger alltsà med huvudet neràt (ej fixerad ànnu àr i vecka 32) och sparkar med knàn och fòtter i midjehòjd pà min hògra sida. Det som jag kànner som kittlar under magen nàra ljumskarna ibland àr dom smà klàfingriga hànderna... Hjärta
  • JaneEyre
    Hiavatha skrev 2011-02-25 10:17:44 följande:
    Jag kan också känna bebisen på många ställen samtidigt, ibland undrar man hur den kan nå, såå stor är den ju inte än, hehe
    Jo, lite kittel nedåt här med, känns som att han typ kittlar en på urinblåsan Drömmer
    Bebbe kanske är en grym gymnast? :D haha

Känns som om nått vill ut, typ som en tampong eller nått. Ack, alla dessa nya upplevelser, förvisso helt naturliga men ibland läskiga.
  • JaneEyre
    JosefineK skrev 2011-02-25 10:22:01 följande:
    Vi var pà UL hàromdagen och dà bekràftade gyn vad jag redan visste egentligen, bebisen ligger alltsà med huvudet neràt (ej fixerad ànnu àr i vecka 32) och sparkar med knàn och fòtter i midjehòjd pà min hògra sida. Det som jag kànner som kittlar under magen nàra ljumskarna ibland àr dom smà klàfingriga hànderna... Hjärta
    Meen åååh Hjärta så fint :D Duktig bebbe!
    Längtar till mitt UL skall göra det om typ 2 veckor (hade föreliggande moderkaka i v. 18)
  • Therre

Igår var jag till BM och dottern fick följa med och lyssna på hjärtljuden, så fort hon hörde dem så log hon som en solstråle och sa att de var just de hon hade hört när hon hade legat med örat mot min mage...
    Jag har gått 30 fylla veckor på söndag så igår var jag i vecka 29+4 då och sf låg på 29, blodtrycket såg bra ut men kommer inte ihåg vad de va hehe, bäbisens hjärtljud var lite svåra att bestämma så hon drog ett snitt på 130, den sov förmodligen när vi började lyssna sen jävlar blev den arg när hon började leta rätt på hjärtat så då blev de fotbollsmatch där inne ville inte ligga still hehe. lät riktigt roligt när den lill* sparkade till mitt på den där grejen vad de nu heter hehe...

Köpte en massa böcker igår också, om muffins:D så här hemma ska jag börja fördriva tiden med att prova lite olika muffins framför allt cupcakes, för de kan ju bli så fina och så ska jag försöka mig på glutenfria och se om de blir goda gäller att man får bra mängd av allt eftersom att de lätt blir torra, sambon har så många som är gluten allergiker i sin släkt så då kan de ju vara skönt att vid tillfällen kunna baka glutenfritt som blir lika gott som vanligt så slipper man baka av båda sorterna:D någon som är gluten allergiker som kanske kan ge mig nå tips?:D

Nu ska jag klä på mig nästan nyss käkat frukost, blev sovmorgon för mig och dottern idag, så skönt, och hunden sover forotf, fattar inte vad som har hänt där inte nog för att han brukar sova ganska länge till 9 iaf men till 11 de har jag inte vart med om tidigare. så klä på mig och dra ut seg hunden i snön blir de härnäst sen städa iordning eftersom att sambon inte är så duktig med hushållet när man själv ligger och är sjuk, dock var han väldigt gullig och duktig på att passa upp på lilla mig.. men nu är man frisk och måste ta tag i lite saker. senare på eftermiddagen blir de nog lite pulka åkning:D

ha de bra allihopa

• FruganH

Sitter och väntar på att få komma in till läkaren.. Får se hur det går idag.
    Usch, vill bara få det överstökat med en gång..

• Jean

De blir allt for sallan att jag skriver, men nu har jag last ikapp igen.

31 hela veckor idag!! Kanns verkligen som att de narmar sig. Magen spanner sa att de knappt kanns som de finns natt mer rum dar inne. Har ocksa haft obehag i revbenen typ/ samre anding, sa man maste stracka pa sig. Fortfarande sjukskriven och kommer att forbli de tills mamma ledigheten borjar, vilket inte egentligen har nagon betydelse for min del. Gar pa mamma vatten gympa och har borjat ata jarn tabletter for att fa upp min energi lite.

Har haft ganska mycke sammandragningar som har lugnat ner sig lite nu, ett par kvallar var dom ganska tata och hander de igen sa ska jag aka in till sjukhuset order av min forlossningslakare. Och har om kvallen fick jag faktiskt aka in fast inte pga de utan fran ingen stanns sa holl jag pa att tuppa av, synen blev konstig och sa, sa min man la mig pa soffan och hojde benen, gav mig mat och dricka mm, men inget hjalpte sa efter ca 3 timmar sa ringde vi och akte in. Dom tog blodtryck och laste av lillens hjart ljud. Var ganska roligt for nar en av barnmorskorna kom in med en gratande bebis i famnen sa gick varans lilla hjartljud upp over 180 och mycket roresle, sa dom sa att varan lille var en social bebis. =) Sott!!

Varan lilla mini har legat med huvudet ner nu i en manad minst sa de ar val ett bra tecken... Sa lange han inte for for sig att vanda sig i de sista. Min kompis som fick for en manad sedan fick bebisen vand nan vecka innan beraknat datum men sen nar de val var dags och hon var pa vag ut sa borjade hon vanda sig och fastnade med huvet och istallet blev de akut kejsarsnitt.

Angaende problem med somn sa vaknar jag standigt under natten och rullar och vander mig... Ingen vidare. Far sa ont i ryggen med. Alla kuddar som var sa skona i borjan har inte samma effekt langre.....

• Jean

Werkestam har foljt dig pa din blogg dom senaste veckorna. Skont att allt har gatt sa bra och att du far vara hemma igen och vila!

• bellbar

Går in i vecka 31 idag GravidHjärta
    Bebisen busar för fullt varje dag och det är så mysigt!
    Nu börjar det kännas att det närmar sig... "Bara" 9 veckor kvar? Vart har tiden tagit vägen?
    Som alla andra brukar säga "njut så mycket du kan" - visst gör jag det men.. det känns som att det inte är tillräckligt för tiden går så himla fort!!

Har läst lite igenom och skönt att flesta av er mår bra och allt är som det ska.

Ska till BM igen den 7e mars, det närmar sig. Spännande! :)