• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness
    JosefineK skrev 2011-02-24 09:01:30 följande:
    Ha ha ha, jag har precis samma funderingar, vi har samma anlag som ni, hela min slàkt typ har blà ògon och hela hans slàkt bruna, alla fòrutom min sambos farmor dà, som har blà/grà Glad
    Vi fàr helt enkelt ha is i magen och vànta och se Flört
    Tur att man inte kan låta bli att vara så nyfiken jämt hehe
  • Maryveken

Jag har snart gått 27 fulla veckor. Snacka om att ha ökat oddsen från vecka 25!! :) Så oerhört glad för varje extra dag i magen nu :):) Varje minut faktiskt! Sängläge fungerar! Tjoho! :) Men det gäller att hålla det till punkt och pricka. Så fort jag slarvar nyper magen ihop =P Är det någon mer som fått en känsla av att det är något mellan benen? Typ en jättetampong eller ett äpple? Tänkte om det kanske var hormonellt eller om jag ansträngt mig för mycket. Hade det igår och i förrgår med efter jag tagit Bricanyl och legat raklång i soffan ca 8h så gav det med sig.. Strange!

Enligt den där längtuträkningen kommer våran pojk att bli 1.76 cm. Vi ser väl om si så där 20 år! ;)
    Jag är 162cm och Mattias är 177cm :) Rätt korta båda två mao. 

Hur är det med ögon som skiftar då? I mitt pass står det att jag har blå ögon. Men de är gröna nu. De senaste två åren blir det bara grönare och grönare, håller jag på att mutera? Haha :)  

• Hiavatha

Är idag i vecka 29+1, är det någon mer som tycker att magen liksom känns jättetung? Som att man måste hjälpa till att "hålla upp" den med händerna ibland? Den gör inte direkt ont, hmm liiite kanske isf men ingen kramp. Lite småhård i övre delen av magen, men nedre delen är ganska mjuk, så det borde väl inte vara sammandragningar då eller??? Blir den inte hård över hela magen då? Tänker mer som att det är bebisens rygg som känns i övre delen, men vet ju inte... Känner även lite rörelser i nedre delen. Funderar på att gå hem från jobbet efter lunch, har eget företag med maken, så för den delen kan han ju köra hem mig när jag vill

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • jakeline
    werkestam skrev 2011-02-24 10:26:00 följande:
    Jag har snart gått 27 fulla veckor. Snacka om att ha ökat oddsen från vecka 25!! :) Så oerhört glad för varje extra dag i magen nu :):) Varje minut faktiskt! Sängläge fungerar! Tjoho! :) Men det gäller att hålla det till punkt och pricka. Så fort jag slarvar nyper magen ihop =P Är det någon mer som fått en känsla av att det är något mellan benen? Typ en jättetampong eller ett äpple? Tänkte om det kanske var hormonellt eller om jag ansträngt mig för mycket. Hade det igår och i förrgår med efter jag tagit Bricanyl och legat raklång i soffan ca 8h så gav det med sig.. Strange!

Enligt den där längtuträkningen kommer våran pojk att bli 1.76 cm. Vi ser väl om si så där 20 år! ;)
    Jag är 162cm och Mattias är 177cm :) Rätt korta båda två mao. 

Hur är det med ögon som skiftar då? I mitt pass står det att jag har blå ögon. Men de är gröna nu. De senaste två åren blir det bara grönare och grönare, håller jag på att mutera? Haha :)  
    jag har också melerade ögon, och mina var mer blå när jag var yngre, men blev grönare när jag började på gymnasiet. De skiftar beroende på humör och hur jag sminkar mig. Men makens är riktigt gröna. Sonens är också melerade och påminner mycket om mina med gula strimmor längst in runt pupillen. Jag har gula fläckar.

Hoppas bäbben stannar kvar inne länge nu! Och ta det lugnt! känner lite igen känslan av att ha något mellan benen till och från.
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • FruMadde4barnTätt

Hiawaths
    man kan ha sammandragningar då magen bara är hård där uppe eller nere eller på sidan av magen.

werkestam
    hoppas bebis stannar länge i magen.du får  vila och ta det lugnt.

min man är från sri lanka så här blir det bruna ögon.Skrattande

• JosefineK
    Lovelyness skrev 2011-02-24 09:36:26 följande:
    Bra frågakommer inte riktigt ihåg sidan men såhär såg formeln ut:

(Fars längd+mors längd)/2 +6,5cm eller -6,5 cm

plus 6.5 för pojke och minus 6.5 för ficka Glad
    Dà bòr vàr kille bli ca 184 cm Glad
  • mammaE2011

Det med att räkna ut barnets vuxna längd kan ju inte stämma. Varför skulle ens tjej bli kortare än ens pojke? Det är som att säga att om jag får en flicka kommer hon bli lika lång som mig och om det är en pojke kommer han bli lika lång som sin pappa. Vi kan ju lika gärna få en pojke med min (korta) längd eller en flicka med sin pappas längd...

Jag har också börjat känna något mellan benen (som en tampong som inte är isatt ordentligt) ibland och mot detta gör jag knipövningar! och det fungerar :) 

• Lovelyness
    mammaE2011 skrev 2011-02-24 11:36:09 följande:
    Det med att räkna ut barnets vuxna längd kan ju inte stämma. Varför skulle ens tjej bli kortare än ens pojke? Det är som att säga att om jag får en flicka kommer hon bli lika lång som mig och om det är en pojke kommer han bli lika lång som sin pappa. Vi kan ju lika gärna få en pojke med min (korta) längd eller en flicka med sin pappas längd...

Jag har också börjat känna något mellan benen (som en tampong som inte är isatt ordentligt) ibland och mot detta gör jag knipövningar! och det fungerar :) 
    Din son blir antagligen längre än din dotter eftersom män generellt är längre än kvinnor men det finns ju självklart undantag.

Sen tror jag inte att någon tror att formeln stämmer till punkt och pricka men det lär ju fortfarande gå att urskilja mönster genom att titta på föräldrarnas längd.
  • Charlott29

Hej på er,

Jag har de sista dagarna kännt ett oroväckande tryck neråt. Känns som att något ska komma ut när som helst, vilket såklart oroar mig då jag går in i v 29 på lördag.

Förhoppningsvis är det bara bebisen som tänjer och sträcker på sig, men man kan ju inte låta bli att fundera. Är det någon annan som känner så? Riktigt obehagligt är det i vart fall...

• morotsland
    Charlott29 skrev 2011-02-24 12:16:13 följande:
    Hej på er,

Jag har de sista dagarna kännt ett oroväckande tryck neråt. Känns som att något ska komma ut när som helst, vilket såklart oroar mig då jag går in i v 29 på lördag.

Förhoppningsvis är det bara bebisen som tänjer och sträcker på sig, men man kan ju inte låta bli att fundera. Är det någon annan som känner så? Riktigt obehagligt är det i vart fall...
    Jag kände så tidigare och som någon skrev ovan så kan det verkligen hjälpa med knipövningar! Min bm förklarade det med slappa muskler och det är därför det ofta kommer tidigare och mer för omföderskor. Knipövningar har man ju igen sen också att man började med i tid...