• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jodi

Idag ska vi åka och köpa ett begagnat babyskydd (om det passar i bilen). Det är acta graco från 2009, använt ca 5 månader (säljaren verkar väldigt seriös), det borde väl vara ok? Visst är väl alla acta graco-skydd ECE-godkända?

Imorgon går jag in i vecka 32! Glad

• jakeline
    Lovelyness skrev 2011-02-27 13:30:23 följande:
    Är det någon av er som ska hyra babyskydd från if? Vi funderar på det, det verkar rätt smidigt
    vi ska göra det. Gjorde det med sonen också, smidigt och billigt och man får behålla sista stolen man får. visst, babyskyddet är rätt otympligt, men vi är nöjda med det alternativet.
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maryveken

Har era bebisar hicka i magen? Min har det stup i kvarten. Och länge. Minst 40min åt gången :) Han har hickat sen vecka 23 ungefär men efter att vi varit på sjukhuset så hickar han minst tre gånger per dag. Rätt roligt när kollade ctg kurvan i Umeå, då hör man ju hjärtslagen, men man hörde även hickan :) BM log då gott åt det hela :)

• Tiiinaa
    werkestam skrev 2011-02-27 14:37:11 följande:
    Har era bebisar hicka i magen? Min har det stup i kvarten. Och länge. Minst 40min åt gången :) Han har hickat sen vecka 23 ungefär men efter att vi varit på sjukhuset så hickar han minst tre gånger per dag. Rätt roligt när kollade ctg kurvan i Umeå, då hör man ju hjärtslagen, men man hörde även hickan :) BM log då gott åt det hela :)
    Jag har lite samma undran, fast jag undrar därför att min INTE verkar ha hicka. I alla fall inte vad jag känner. Jag känner ju bebisen så tydligt i övrigt så jag tycker att jag borde känna det om han nu hickar. Vet nästan precis hur han ligger, vart rumpan är och så...men ingen hicka alls. Jag blir lite nojjig för det då jag läst att bebisen får hicka när diafragman och lungorna utvecklas. Alltså borde ju hicka vara ett bra tecken. Men min hickar ju inte :( Usch vad man ska nojja över allt hela tiden.

Men nog är han en pigg liten kille där inne i min mage i alla fall. Nyss hade han den värsta "bongosessionen" jag känt därinne. Han dansade nog rumba eller nåt. Magen bara flög från ena sidan till den andra. Hehe. Då blir man så full i skratt!

Har ni andra skrivit något förlossningsbrev? Jag har skrivit ett men är lite fundersam över om det kanske blev lite långt. Vad ska man få med och vad ska man lämna utanför? Jag är jättenöjd med det egentligen, men kanske har jag skrivit lite mycket? Eller vad tycker ni? Det är 1 ½ sida långt.

• Maruid
    Tiiinaa skrev 2011-02-27 19:56:46 följande:
    Jag har lite samma undran, fast jag undrar därför att min INTE verkar ha hicka. I alla fall inte vad jag känner. Jag känner ju bebisen så tydligt i övrigt så jag tycker att jag borde känna det om han nu hickar. Vet nästan precis hur han ligger, vart rumpan är och så...men ingen hicka alls. Jag blir lite nojjig för det då jag läst att bebisen får hicka när diafragman och lungorna utvecklas. Alltså borde ju hicka vara ett bra tecken. Men min hickar ju inte :( Usch vad man ska nojja över allt hela tiden.

Men nog är han en pigg liten kille där inne i min mage i alla fall. Nyss hade han den värsta "bongosessionen" jag känt därinne. Han dansade nog rumba eller nåt. Magen bara flög från ena sidan till den andra. Hehe. Då blir man så full i skratt!

Har ni andra skrivit något förlossningsbrev? Jag har skrivit ett men är lite fundersam över om det kanske blev lite långt. Vad ska man få med och vad ska man lämna utanför? Jag är jättenöjd med det egentligen, men kanske har jag skrivit lite mycket? Eller vad tycker ni? Det är 1 ½ sida långt.

Känner du dig nöjd med brevet och känner att det fungerar för dig och får fram vad du känner och tänker så låt det vara som det är. Själv har jag inte skrivit än men tänkte göra det längre fram. Sist skrev jag ungefär en sida.

Hickan tror jag kan vara oerhört olika från barn till barn. Min förra bulle hickade mest hela tiden men denna har jag bara märkt av någon enstaka gång hittills.
  • Maruid
    Lovelyness skrev 2011-02-27 13:30:23 följande:
    Är det någon av er som ska hyra babyskydd från if? Vi funderar på det, det verkar rätt smidigt

Vi tänkte också hyra men från stol 2 så att säga eftersom vi redan har tillgång till babyskydd så vi klarar oss inlednignsvis. Tycker dock att det verkar jättesmart, man vet att man får bra kvalitet för pengarna och det känns lättare helt enkelt.

• Kottemor

Min lille hickar som bara den, flera gånger om dagen och långa stunder. Det har mina andra barn också gjort när dom låg i magen.
    Han har legat med huvudet ner ett par dagar nu, det känns tydligt var det hickar nämligen. Ska bli spännande och se om han tänker snurra runt lite mer eller han har intagit position "ut" Men han är ju säkerligen ruckbar ännu, det är ju flera veckor kvar. Men jag ska säga att jag hade den där väldigt ilande känslan i underlivet igår när dom trycker sig neråt, någon mer som har känt det ännu?

Annar är jag helt slut idag, har haft yngsta sonens barnkalas idag och det tar på krafterna. JAg somnade på soffan och mannen sa att jag snarkade högt och ljudligt!! Jag som aldrig snarkar annars, haha! Men jag var helt slut så det måste varit därför

• bellbar
    Lovelyness skrev 2011-02-25 23:06:23 följande:
    Min bebis har också en favoritsida och har bosatt sig till vänster i magen, han har till och med gjort hela min mage sne så naveln sitter 1 cm fel åt höger haha
    Haha... Komiskt, eller hur... =)
  • bellbar
    Jean skrev 2011-02-25 23:40:24 följande:
    Min mini ligger ocksa pa hogra sidan. Glad Huvudet ner och rumpan in under revbenen sa barnmorskorna kan kanna ryggraden langs hogra sidan med handerna. Har legat sa minst den senaste manaden dom 3 ganger jag blivit udersokt. Sa jag kanner igen de dar med sne mage... Glad Fast jag maste saga att ibland kanns de som mini ligger i sido lage men de ar nog bara armar och ben som sparkar.
    Hihi, kul  =) Dock ibland har jag svårt att skilja vad som är vad. Men just idag kände jag något tydligt, huvudet uppe rumpan nere och så sparkar h*n för det mesta nere och boxar uppe vid högra revbenen... Så börjar jag inse att det varit så sedan ett par veckor och det händer också att h*n ligger i sido läge men det händer inte ofta... =)