• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • MammaZazza

Grattis till ditt +, tråkigt att du fick mf förra gången. Jag plussade igår....så glad. Så det blir bf 5 Maj 2011 Glad Är det ditt första barn? vi har en liten pojk på 2 år och 4 månader sedan innan. Hur mår du? Känner du av något ännu? Jag har redan mått illa på morgonen i 4:a dagar...usch.

• FruganH
    skalbagge skrev 2010-08-23 18:42:57 följande:

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

Grattis! Jag plussade också igår! (och idag) Glad
    Så enligt graviditetsberäkningar på nätet så har jag BF 3 maj. Men eftersom jag haft oregelbunden mens så är det svårt att veta riktigt hur man ska fylla i de där beräkningarna, så det kan ju vara fel. Men maj iallafall!
    Några symptom än?
  • soosi

grattis till er alla! Jag plussade i söndags och är otroligt glad! beräknad 30 april / 1 maj, där nånstans. Mina symptom än så länge är trötthet, yrsel och ont kring äggstockarna, som svagare mensvärk... blev orolig i början men har förstått att det är normalt.. det jag fasar för mest är illamåendet som alla pratar om..!
    jag ringde barnmorskan idag och ska på inskrivning i vecka 12, jag hade för mig att man skulle göra det redan i vecka 9.. någon som vet något?

• zarin

grattis till all!!!

Jag plussade för 3 dagar sen och idag var jag hos barnmorskan och gjorde ett till test där som var plus:)

jag ska på inskrivning i vecka 9 och fick tid också....så jag tror väl att det ska vara v.9 eftersom jag fick det.

• skalbagge
    MammaZazza skrev 2010-08-24 08:04:40 följande:
    Grattis till ditt +, tråkigt att du fick mf förra gången. Jag plussade igår....så glad. Så det blir bf 5 Maj 2011 Glad Är det ditt första barn? vi har en liten pojk på 2 år och 4 månader sedan innan. Hur mår du? Känner du av något ännu? Jag har redan mått illa på morgonen i 4:a dagar...usch.
    Ja det är mitt första barn, längtar ihjäl oss! Jag känner inte så mycket ännu, förutom typ som mensvärk och trött.
    Grattis till + du med
  • skalbagge

Jag är beräknad typ 2 maj! Jag har inte  ringt barnmorskan ännu.
    Vi kan väl uppdatera oss här vecka för vecka och dela med oss av hur det går för oss? Vart i Sverige bor ni?
    Grattis alla till +

• MammaZazza

Vet att mvc på sjukhusen ofta skriver in i v.9 men sista gick jag på ett ställe som heter Barnmorskegruppen i Göteborg och där skrev dom in i v.11-12 och då fick man även ett UL. Jag bor i Kungsbacka nu men kommer gå hos den barnmorskan som jag hade sist i Göteborg. Trivdes så bra med henne Glad

• soosi
    MammaZazza skrev 2010-08-24 10:08:40 följande:
    Vet att mvc på sjukhusen ofta skriver in i v.9 men sista gick jag på ett ställe som heter Barnmorskegruppen i Göteborg och där skrev dom in i v.11-12 och då fick man även ett UL. Jag bor i Kungsbacka nu men kommer gå hos den barnmorskan som jag hade sist i Göteborg. Trivdes så bra med henne Glad
    Hmm... borde jag ringa och byta tid? vad är skillnaden om jag går dit v 9 eller v 12?
  • skalbagge

Jag tycker inte du behöver byta tid,  det är vanligt att inskrivningssamtal äger rum någon gång mellan V.9 och V.12.
     Är det någon som tänker göra tidigt ultraljud eller tänker ni vänta till de obligatoriska v 18? Jag tycker det är alldeles för lång väntan!

Svar på tråden BF maj 2011