• Sofi 79

BF maj 2011

Mamma Maj08 skrev 2010-12-03 21:48:19 följande:
    Jag är beräknad till den 20 maj.....:) ska på ul i Södertälje kl 11....:) ska bli så spännande sååå :) har ni någon magkänslan på vad som gömmer sig i magarna?! :) jag har haft drömmar om att jag väntar en liten tös...,får se om det stämmer :)
    Såg i din blogg att du bor i Nynäshamn. Får ni åka ända till Södertälje för UL?
  • Sofi 79
    Mamma Maj08 skrev 2010-12-05 10:12:00 följande:
    Jo....sist så var vi på SÖS på ul...:) ville prova Södertälje nu för SÖS va ingen hitt....dom ville heller inte berätta kön och de vill vi gärna veta....(nyfikna) :)
    Jag gjorde i Södertälje. Nu frågade vi inte efter kön, men barnmorskan gjorde inga försök att dölja de delarna så det är säkert inget problem att få dem att berätta
  • Sofi 79
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-06 10:42:33 följande:

jag har börjat få sammandragningar redan, magen blir hård och får lite ont i magen, så inget bra!

jag får väl ta det lugnare för det brukar hjälpa. jobbigt när jag inte kan bära lilla tobias längre.

christine
    hoppas  allt är bra med bebis. det kan nog vara sköra slemhinnor.

Jag har också sammandragningar. I princip varje gång jag går uppför (bor i hus så det blir en del trappor) och så när dottern skriker och jag blir stressad samt på natten. Känns inte jättebra. Ska ta upp det med BM när jag ska dit om två veckor.
  • Sofi 79
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-06 13:51:26 följande:

sofi

jobbar du också? hur gammal är dottern?

ja det är jobbigt med tidiga sammandragingar, jag har haft det alla mina graviditeter.

jag ska till barnmorskan imorgon, måste kolla järnvärdet.

down under

ja vad jobbigt med splittrade familjer. jobbigt när släkten bor så långt bort, hoppas ni kan fortsätta ses ibland ändå.

Ja jag jobbar 90 % vilket innebär att jag slutar tre de dagar min man jobbar kväll. Då tar jag hela rasket med hämtning, mat och nattning av dottern som är drygt två år.
    Å andra sidan har jag full service när maken är ledig. Då står maten på bordet när jag kommer hem
  • Sofi 79

Vad jag har hört är Trygg Hansas gravid- och barnförsäkring bäst. Det sa till och med en säljare på Länsförsäkringar till mig. Så är den dyrast också...
    Viktigast är att man inte byter försäkring, för då kan saker som uppstod men inte märktes innan man bytte bli borträknade. De är luriga, försäkringsbolagen...

• Sofi 79

Jag känner mig helt knäpp. Kom på i går att jag faktiskt tycker att Åke är ett fint pojknamn. Har aldrig fallit mig in förut att man skulle kunna döpa ett barn till det.
    Vad tycker ni? (det är okej att vara helt ärlig )

• Sofi 79
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-11 09:52:12 följande:
    Jean
    Colin är ju ett jättegulligt namn! det hade gärna jag också valt, men vet inte vad min man tycker...

Nojnen
    fin UL bild! Men den var rätt så mörk.

Någon som varit på julbord eller som ska på julbord?
    Det var mysigt att gå på julbord igår, vegetariskt julbord.
    Men på kvällen satte Tobias  ( 10,5  månader) en lakris godis i halsen, han kunde inte andas och fick inte upp den på en gång, men efter en liten stund kräktes han upp den, som tur var men rädd jag blev , usch!
    Usch vad otäckt!
    Jag har gått tusen och en första hjälpen-kurser och känner mig ändå osäker varje gång jag ska rädda livet på den där dockan. Har även gått en kurs speciellt för småbarn - det är att rekommendera. Rätt vad det är sitter man där och behöver veta ungefär hur man gör. 
  • Sofi 79

Hej alla!

I dag vandrar jag runt i plågor. Känns som att någon satt mig i kyskhetsbälte och dragit åt extremt hårt. Satan vad ont det gör!

• Sofi 79
    Jodi skrev 2010-12-14 17:09:39 följande:
    Grattis till alla fina ultraljud!! Solig   Verkar bara vara jag som fått något avvikande besked...?

Har ni förresten räknat något på föräldrapenningen? Det blir inte mycket pengar över varje månad! Om jag tar ut 5 dagar i veckan får jag ut 9 580 kr/månad. När kostnaden för hus/mat och räknningar är avdragna står man ju på minus! Får göra upp nåt med sambon så han betalar mer, så måste det väl bli? Nån som pratat om detta med sambo/man? Hur har ni sagt?
    När en är föräldraledig får man dela, oavsett hur man gör annars tycker jag.
    Vi gör så att vi bestämmer en summa som var och en behöver ha kvar på kontot att röra sig med varje månad. Resten av pengarna går till räkningar eller in på sparkontot (om det mot förmodan skulle bli något över ). Därmed blir det ju så att den som jobbar betalar mest, men det är inte mer än rätt tycker jag. 
Svar på tråden BF maj 2011