• Sofi 79

BF maj 2011

Hiavatha skrev 2010-12-22 09:39:30 följande:
    God Jul från Lill-Tomten! Trespråkig redan i magen Tomte

Ha ha! Vad gulligt!
  • Sofi 79

Moi Mokulat: Var inte vi i samma tråd för typ tre år sen när vi väntade våra små augustibebisar? Kul

• Sofi 79
    Friida11 skrev 2010-12-29 09:28:59 följande:
    Halloj :)
    Idag åker jag till thailand och går in i v 20 imorgon :) Någon som har tips på vad jag bör tänka på där nere osv? Eller någon som varit i thailand som gravid hur tyckte ni att det funkade där nere? :P Är lite orolig men tror att allt ska gå bra!

Kände föresten bebis första rörelser den 24 :D Sen dess har det blivit starkare å starkare å nu buffar det en hel del där inne :D UNDERBART! Svårt att beskriva den lyckan att känna bebben röra sig ni förstår nog vad jag menar :D
    Hej! 
    Jag var i Thailand vid ungefär den här veckan i min förra graviditet. Inga problem, alla var jättegulliga.
    Spontant tänker jag:
    Kolla att maten är ordentligt genomstekt. Jag åt en hamburgare som var rosa inuti och blev dålig i magen = onödig oro.
    Sen kan det vara bra att ha med sig vätskeersättning eftersom det är varmt. Jag tog ett glas om dagen för att känna att jag fick i mig ordentligt med vätska.
    Stödstrumpor till flyget, jag fick ben som stockar.
    Och inte magen i solen för mycket, det blir varmt för bebisen.

Försäkringsmässigt har du väl med dig alla papper om du nu skulle behöva sjukvård. Lite sent - men det är viktigt att kolla att försäkringen täcker vid graviditetsbesvär. Alla bolag täcker bara vård om man får missfall, inte om man "bara" behöver vård pga graviditeten *muttrar*.

Och så viktigast: Njut!!! 
  • Sofi 79
    natalieh skrev 2010-12-30 00:13:28 följande:
    faktiskt så gillar jag inte att ha oavbrutet nu när jag är gravid.. tycker det är lite läskigt..
    men vad jag har läst ska de väl inte vara nån fara Glad
    Det är väl nu om någonsin man ska passa på Ingen risk för oönskad graviditet, om man säger så

Och rent "kemiskt" är det absolut ingen fara att köra hela vägen.
  • Sofi 79
    jakeline skrev 2010-12-30 14:43:33 följande:
    vi har iofs aldrig kört med kådis då jag käkat piller... men jag tycker inte de där flytningarna är något speciellt... sätter mig alltid på toa och torkar rent efteråt alternativt duschar...

oavbrutet sex is da shit tycker ialla fall jag...
    Jag med
  • Sofi 79
    Fröken Löken skrev 2011-01-02 20:08:25 följande:
    Jag har funderat över en sak... Vi har tre katter och visst de är kelna som bara den u vanliga fall men nu de senaste dagarna har de varit superkelna, speciellt med mig! De vill också gärna krypa upp och lägga sig på magen eller nära magen. Kan det vara så att de känner att det är en liten där inne??
    Absolut! Visst kan katter känna att det finns en liten där inne. Minns det jättetydligt från min förra gravidtråd, någons katter blev som förbytta när matte blev gravid.
  • Sofi 79

Vår katt har inte varit något problem. Men hon är ganska tillbakadragen, samtidigt som hon är social. Så hon håller sig i närheten, men inte på. Tidigare har hon starkt ogillat barn, men nu har hon varit tvungen att lära sig. Så nu får lilltjejen till och med klappa om hon hinner fram innan katten hinner undan

• Sofi 79

Shit, bilder på magen! Det har vi nästan alldeles glömt. Förra gången tog vi bild minst en gång i månaden från vecka tolv. Börjar bli dags nu om vi inte ska bli anklagade för att ha favoriserat storasyster längre fram

MammasGos: vilken mysig blogg du har! Självklart blir jag lite nyfiken också Berätta gärna mer om er familjebildning, om det inte känns för privat förstås!

Svar på tråden BF maj 2011