Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej, hade beräknad äl den 15 sept (lite osäkert då jag har lite oregelbunden mens) och fick faktiskt ont som menssmärta en liten stund på dagen (kan det ha varit äl?)
    på ung äl+5 fick jag molvärk som hållit på sedan dess. Ibland gör det så ont att det är svårt att somna.
    Imga direkt uppsvullna/ömmande bröst, dock kanske börjat få lite som stickningar i dem. Min BIM är ons eller tors tror jag. Funderar på att tjuvtesta imorn (BIM-1 eller -2).
    Hopps hoppas hoppas.. 30+ och PCO är inte bästa förutsättningarna..

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM
    Irmelie:
     ÅL 15 sept, BIM 29-30sept
    MD77: ÄL 17 sept, BIM 1 okt
    Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6
    simtim: ÄL: ~5 okt, BIM ~20 okt, tredje försöket

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.

• Irmeline
    mallanis skrev 2010-09-28 16:02:21 följande:
    Irmelie-  Välkommen!
    Kan säkert ha varit äl du kände av! Spännande med molvärk brukar ju vara ett gott tecken har du testat ännu? Har ni försökt länge?

MD77- HUr mår du? lite känningar kanske ;)
    Tack!, Och grattis till dig! Mallanis! {#emotions_dlg.flower}
    Japp, testade idag, inbillade mig ett väldigt svagt streck, så svagt att jag inte vågar tro men hoppas Glad
    Jag har haft en massa känningar, känner mig verkligen gravid. Börjar kännas lite i brösten nu också, men eftersom jag brukar känna så innan mens så är det ett otydligt tecken. Har försökt sen i maj men det är tredje försöket eftersom jag har långa cykler.. Hade förväntat mig minst ett år om inte mer innan jag blev gravid pga PCO, men man kan ju hoppas på tur!

Ska testa igen imorn! Tungan ute Och varje dag fram till Plus eller mens..

Håller tummarna!! För oss alla Glad
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-09-28 16:18:57 följande:
    Åh så spännande! Jag plussade inte förrän BIM+ 10 sist (fast det slutade ju olyckligt) håller tummarna för starkare test i morgon! 
    Just det gör mig faktiskt lite orolig. Många som fått tidigt mf anger att de plussat svagt, medan de gånger som det klarade sig plussade de starkt samma dag.
    jag vill hellre inte vara gravid än få missfall...... 
  • Irmeline

Visst är det en liten på gång Skrattande
    Hoppas bara att allt ska gå bra..
    Håller tummarna för er andra.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM
    Irmelie:
     ÅL 15 sept, BIM 29-30sept Plus
    MD77: ÄL 17 sept, BIM 1 okt (fick mens 27/9) Minus
    Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    Astrogirl: ÄL 24-25 sept, BIM 8 okt, försök nr 9, första barnet
    ernlia03:
     ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen:
     ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    essalady: ÄL ~29 sep, BIM ~ 12 okt, andra försöket första barnet
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6
    simtim: ÄL: ~5 okt, BIM ~20 okt, tredje försöket
    emmafemma: ÄL ~ 24-26 okt, BIM ~ 8 nov, första försöket, första barnet

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.

• Irmeline
    mallanis skrev 2010-09-30 12:01:00 följande:
    Irmeline- ÅHHHH GRATTIS!!!

Hur gick det med ditt gravtest nu då blev det starkare? Tror inte du behöver oroa dig iom att du har PCO kan det då inte visa sig lite sent bara! Nu håller vi tummarna, tjooohoo!
    hittills blir det starkare och starkare :)
    Men orolig är man ju alltid.. 
  • Irmeline

Hej, jag har en fråga till er blivande mammor 30+ men under 36.
    Tänker ni göra KUB eller liknande test på era bebisar, eller tänker ni helt enkelt vänta till UL vecka 18?
    Om ni inte är gravida, tänk hypotetiskt, skulle ni vilja kolla eller inte?

tydligen föds flest mongoloida barn i den ålderskategorin, när man är lite äldre men för ung att erbjudas test automatiskt.

• Irmeline
    Gris78 skrev 2010-10-05 21:55:58 följande:
    Hur känns magen ni två som är gravida??? . tjockt eller?

Mellanis - hur går det med de negativa tankarna du pratade om?? Hoppas att de sprungit långt långt bort
    Irmelie - hur känns det för din del? Är det som du trodde att det skulle vara...

:)

Jodå, men det går långsamt. Man vill ju veta NU att allt är bra.
    Och hur dölja graviditet vid fest/middagar? Inte lätt!
    Rädd för att det ligger där inne och är dött, man har ju hört om det förr.

Väldigt trött dygnet runt, att sova 12h hjälper inte..
    Mår inte så illa i alla fall :)
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-10-12 15:54:36 följande:
    Håller tummarna för att det du inte känner är gravidsymptom ;) Nja blödningar när man vanligen ska ha mens är ganska vanligt. Slemhinnorna kan ju också bli lite lättblödande vid sex så det är det jag hoppas på ;) första gången så fick jag reda på ma vid vul i vecka 10 men då hade det sluta växa någon vecka innan så jag tror att min "kritiska punkt" är någonstans mellan 6-8? På torsdag är jag på 6+3 och då är det dags för första vul!
    Spännande!
    Jag har inte bokat något VUL än (är på 6+0 på torsdag).
    Ska på inskrivning på måndag vilket ska bli spännande.
    Hur bekräftar de att man är gravid då, blodprov, urinprov eller gyn-undersökning eller alla tre?
    Ska bli kul!! När man träffat en barnmorska och pratat om det känns det lite mer på riktigt.

Har hört att det är 13+0 som är den "magiska gränsen". De närmaste sju veckorna kommer vara såå långa!
  • Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2010-10-12 17:46:44 följande:
    Irmelie: Håller med dig om att väntan är lång... Själv ska jag på inskrivning i början av november (är ju flera VECKOR tills dess).

Lite roligt var det faktiskt, för det var min man som ringde och bokade tiden (jag har svårt att ringa från mitt jobb). Det är tydligen inte så vanligt att mannen ringer, för de frågade honom om hans fru (dvs jag) behövde tolk... Lite kul ändå, 2010 :) Det måste ju vara för att jag inte kan språket, annars hade jag väl ringt själv, eller?
    Vilken fråga!! Min man har ringt en del andra läkarbesök åt mig förr men nu ringde jag själv.
    Men som sagt, det där med barn är fortfarande väldigt traditionellt.

Längtar till barnvagnspromenader i juni :)
    Att man är gravid så jäkla länge!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet