Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

oj vad här skrivits, hur ska jag komma ihåg att svara på allt..

Daniela: Känner igen det där med skenis, man känner sig lite psyko när man inbillar sig saker. Psykets makt kan vara starkt på kroppen, kan tyvärr inte framkalla streck på stickan..

Acinna: Kul med graviditet!!! Grattis!

Gris, emmafemma: trist med mens.. december är månaden då det händer!!

Ernilia: Bra att allt gått bra med skrapningen. Också fått olika besked ang. börja eller inte börja försöka efter mf. Min sista läkare jag var hos sa att det inte fanns något som helst hinder att börja, bara att det kunde bli lite svårare med räkningen då man inte hade någon mens att utgå ifrån. Jag har ändå oregelbunden mens och långa cyklar så det stämmer ändå inte, så jag sket i det och körde på direkt. Hon nästan uppmuntrade mig och sa att det blev enklare då.
    Ha det skönt i London! Flygen var lite meckiga för mig med all snö, men hoppas ni kom iväg ordentligt. Hade också tänkt berätta för svärisarna precis innan mf, tror svärmor kände på sig att jag var gravid när hon var och hälsade på, jag kunde knappt föra ett samtal eftersom ögonlocken var så tunga. Gången efter när vi var där (efter mf) frågade hon vid middagen "har du något emot ett glas vin?"  (brukar inte fråga så) och såg jättebesviken ut när jag tackade ja. Väntar nog tills nästa graviditet innan vi berättar om bebisplaner.

Astro: Skönt att spolning och utredning går som det ska! 

AnnJan: Apropå avundsjuka och längtan kände jag inte så mycket när vi började försöka. Hade ingen koll på ÄL eller BIM (visste inte hur cykeln skulle se ut efter slut med piller) och egentligen började vi för att klockan tickade (kände mig lite stressad) och då andra kompisar haft mf så tänkte jag att det kan ta ett tag, bäst att börja. Efter jag blev gravid så kom längtan, och även efter mf så sitter den kvar. En kompis berättade nyss att hon skulle få barn några veckor innan mitt bf datum och det kändes lite jobbigt. Men sen så är man ju glad också! Fick höra att de försökt ett är innan det tog sig, och vi har ju bara försökt ett halvår så det känns ju ändå rättvist :)

SannaK, Ansi och ängla, nu är det dags för pluss!!!! Augustibarnblir det. Tydligen blivit den mest populära månaden att föda barn i, så statistiskt ska vi räkna med många plus Cool

Ego: Kan man "veta" att man är gravid en vecka efter ÄL? Förra gången visste jag att jag var gravid. Jag pratade med mannen om barnet (fick ett smeknamn) en vecka innan plusset kom. Var inte vanligt skenis (det brukar komma någon dag innan mens när menssymptomen kommer) utan jag kände bara att, det måste vara!
    Var på resa med ett gäng kompisar helgen innan BIM (BIM på torsdag) och drack sparsamt, "visste" ju att jag var gravid, borde jag låtit bli helt? Kände mig lite hysterisk att inte dricka nästan en vecka innan BIM då jag faktiskt kunde ha fel. Men jag hade rätt, jag var gravid.

Nu känns det likadant, samma molvärk dök upp i lördags kväll (var på en ganska blöt fest men hade mer än en vecka till BIM så tänkte att det inte gör något). Den har hållit på sen dess, dygnet runt men mest när jag ska sova, kan knappt somna så ont gör det, så det kan väl inte vara inbillning?? Men efter mf så kanske kan kan få såna känningar pga andra saker tänker jag, så vågar inte riktigt tro än. 

Vad tror ni, har BIM på onsdag så nästan en vecka kvar, kan jag verkligen "veta" att jag är gravid? Kan man få molvärk bara tre-fyra dagar efter ÄL? Ägget har väl inte ens fäst än? Ska tjuvtesta i helgen tänkte jag. Kommer bli sååå besviken om det inte blir något, lurad av min egen kropp.

Tiden går lååångsamt nu.

Ni andra BIMare verkar ju också ha en massa symptom så jag tror vi får en bra december att se fram emot! Tomte

• Irmeline

För er som undrar över hormonernas nedgång efter mf så följde jag upp mina med test.
    Det första testet är 2v efter tabletter, svagt men tydligt. Nästa är 3v efter, jättesvagt men klart där. Sista är fyra v efter, helt blankt.
    Hade ÄL-flytning mellan test 2 och 3 (3,5v efter tabletter) men kanske inte var ÄL då?

Kanske är molvärken en utdragen ÄL-smärta? Hört att vissa kan ha ont i många dagar. "ÄL from hell" som mannen kallade det när jag sa att det kunde vara ÄL om det inte var gravsymptom.

• Irmeline
    ceke skrev 2010-12-02 21:08:09 följande:
    MMm, min kära kece kom precis o hälsade på mig på jobbet en sväng Längtar tills ikväll då vi får mysa till det igen!

Saftobulle: Va härligt att veta att saker och ting kommit igång igen! Passa på att njut av all julmat och dryck tills nästa BIM!

Lillamillan: Skönt att ha fått en tid och kunna "slappna av lite" i det... och som saftis skrev så är det ju inte helt otippat att det går av sig självt innan det! Och om inte så får ni ju snart hjälp i a f...

Irmelin: JObbig tid fram tills på onsdag. Kommer du kunna hålla dig från att testa tidigare? Jag har ingen aning. Vill tro att man "vet" redan innan, men tja.. det kanske man gör. Jag fick ju för mig att jag visste det månaden då jag trodde jag var gravid pga felaktigt test och bara ett par dagar efter fick veta om cystan.. så där hade jag ju megafel i a f!
    Mysigt med mys! :) Själv har jag varit på jobbresa och nu är mannen det, så inget mys denna vecka.. Men eftersom vissa säger att man ska vara försiktig med sex mellan äl och bim så finns det en mening med det också..

Det man "vet" är kanske att det inte är som vanligt, när du tex hade cystan. Jag känner mig annorlunda nu, men det kan ju faktiskt ha med missfallet att göra, men hoppas inte det såklart!

Saftis: Skönt med ÄL, visst är det lycka när allt sätter igång igen :)

SannaK, hur går det? Tjuvtestat än?
  • Irmeline
    ifyouweremine skrev 2010-12-02 23:39:24 följande:
    Är det nån här vars man är nästan mer sugen på bebis än ni? Min blir väldigt besviken när min mens kommer.. mer än mig. Och han vill så gärna göra allt rätt, kämpar hårt - har förändrat sina vanor. Han blir lite sur varje gång jag unnar mig kaffe, vin eller annat som är dåligt för fertiliteten. Inte så han höjer rösten men det syns.

Jag får dåligt samvete men samtidigt vill jag gärna få unna mig saker nu innan allt ska väck i 1,5 år när man väl blir gravid.. särskilt när jag har mens. Hur gör ni med sånt här?
    Jag känner igen det där! Fick nästan en utskällning förra gången jag var gravid och gick på fest trots att jag var förkyld. Han tyckte jag skulle vila. 
    Och om jag dricker mellan äl och bim kan man få menande blickar. tror det är för att de känner sig lite maktlösa, lite utan kontroll.

Men det är samtidigt kul att de är engagerade, tänk om de inte ville eller inte brydde sig.
    även om det är jobbigt med samvetet att unna sig när den andra tycker man inte borde..
  • Irmeline
    ceke skrev 2010-12-03 10:59:06 följande:
    Sååå sant! Frågan är väl bara hur man beter sig för att inte sätta livet på vänt under föröken!! Själv har jag svårt att tänka på så mycket annat....
    Skriver under på det.

Att pausa från FL kanske gör saken bättre Flört

Man tänker ju inte mindre på det om man hänger här..
    Men så mysiga som ni är i tråden kan jag inte låta bli!
  • Irmeline

Ansi- Många ser inget på BIM-3 så ingen anledning att misströsta. Men jag vet hur det kan kännas när det är negativt på stickan även om det är tidigt. Tjuvtestade igår (BIM-6) och blev besviken att det inte syntes lite lite svagt. Men det är ju ovanligt så varför blev jag besviken!? Ologiskt.

Och jag håller med dig och Ceke, det är underbart vackert med snö och julpynt!! Glad

SannaK-du har ju BIM vilken dag som helst! Vågar du verkligen boka resa innan du vet Flört Jag o mannen ska också försöka komma iväg i vår men jag vill inte boka förrän jag vet (om några dagar). fast vi åker ju ändå, men känns inte som om jag klarar att fatta några beslut just nu! Hoppas du plussar snart!!

Ceke- har hört att alkohol kan göra det svårare att bli gravid, men vet inte riktigt varför det skulle vara så. Om det har med ÄL eller infästningen att göra. Jag festade både innan och precis efter ÄL förra gången jag blev gravid så det verkade inte spela roll. Hört många som varit helnyktra i flera månader ,men sen gett upp och plussat "när de festat som mest", så det verkar inte vara jätteklar korrelation. Du får följa din inre röst helt enkelt!! Jag festade rätt rejält förra helgen (bröllopsfest) vilket var ÄL+3, men ska ta det lugnare i helgen nu då jag har lite symptom :)

Cajsa, ha inte dåligt samvete för alkohol o snus, så länge du slutar när du plussar är det lugnt. Hoppas du gör det, plussar alltså!!

Nu ska det bli decemberplus och augustibebisar i massor!!!!!! Solig 

• Irmeline
    Millan, superskönt!!!!!!!
    Sååå glad för din skull. Cool

SannaK, imorn är det BIM! Skrattande
    Ska du testa eller vänta till senare?

Ansi, ängla, Sanna77 och AnnJan, när ska ni testa?
    Jag funderar på ett tjuvtest imorn.
    Sååå jobbigt att inte veta..

Ni andra verkar ha ett sådant tålamod. Själv har jag inget tålamod alls! Demon
  • Irmeline
    Pingla35 skrev 2010-12-03 22:18:08 följande:
    Fick reda på idag att närmaste kollegan väntar barn. vill vara så glad för hennes skull och det e jag ju men tycker ändå att världen är orättvis. Grät en skvätt på vägen hem.. Usch, hur är man funtad egentligen!  
    Det är något att fundera över faktisk och tänka på i framtiden. När man själv är gravid och vill dela den glada nyheten kanske alla andra inte reagerar lika positivt, inte direkt i alla fall.

Fick ett mms från en kompis ev vecka efter mitt mf när jag fortfarande blödde, en ultraljudsbild där det stog att livet förändras.. Var ju menat som en rolig nyhet (hon visste ju inget) men lite jobbigt först såklart... 
  • Irmeline
    AMC80 skrev 2010-12-03 22:32:01 följande:
    Jag ska testa i morgon på morgonen. Vi kan ju rapportera till varandra och se om det blir några december+
    Jättespännande! Första testet Skrattande
    Lycka till!
  • Irmeline
    AMC80 skrev 2010-12-03 22:40:08 följande:
    Ja lycka till du med. =)

Känner du något? Känner du på dig något?
    Japp. Haft molvärk sedan i helgen och nu sticker det i brösten.
    Jätteskenis om det inte är nåt!

Vet att det är tidigt imorn (BIM-4) men blir ändå besviken om inget syns..

Du då?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet