Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

mallanis skrev 2010-10-12 21:11:38 följande:
    Hur mår du Irmelie? Trött illamående? 
     japp hoppas verkligen att det blir barnvagnsprommisar i sommar, Vi bor ju på landet men har en "granne" som också ska ha barn 2011 så det vore kul om klimpen ville stanna kvar...
    Trött som bara den!
    Och sjukt ofokuserad på jobbet Rynkar på näsan Dumt att byta jobb när man håller på och tillverkar, men man vet ju aldrig hur lång tid det tar, man kan ju inte stanna enbart pga det!

Molvärk framförallt när jag ska sova på kvällarna, brösten en halv storlek större (trodde de skulle växa mer).
    Lite lugn i humöret, sprallet är borta, kanske för att jag är så trött.

Inget illamående alls ännu (oroväckande) mest lite dålig aptit, framförallt avsmak inför sötsaker.

Hur mår du själv? Klimpen stannar nog ska du se. Man måste tro. Annars kan man ge upp. Men förstår att det är svårt med tidigare motgångar i bagaget. Själv orolig trots att jag aldrig haft mf.. Men optimist ändå :)

Vilka långpromenader det ska bli i sommar!!  Solig
  • Irmeline
    ifyouweremine skrev 2010-10-13 09:35:08 följande:
    Jag kunde idag konstatera att min mens nu är som den var innan jag började med hormonspiral. De två senaste gångerna har jag haft väldigt lite mens, det har räckt med trosskydd. Dessutom har den varit brun och i kombination med väldigt kraftig mensvärk. Nu är den riklig igen och bara lite lagom med mensvärk. Det kanske tyder på att saker och ting är åter till det normala på riktigt nu efter hormonspiraluttaget. Så i november blir det gasen i botten!
    När tog du ut din hormonspiral?
    Jag har haft kopparspiral förut. Inte för att göra dig orolig men de varnade mig för hormonspiral då det kunde ta upp till fem år efter man tagit ut den tills man blev fertil igen, något som du hört?
    Hoppas det bara var överdrivet.

Lycka till.
  • Irmeline
    ifyouweremine skrev 2010-10-13 10:43:40 följande:
    Oj, hoppas det inte stämmer. Men jag har hört motsatsen, att det är lättare att bli gravid efter hormonspiral än t.ex p-piller, eftersom hormonspiralen bara påverkar med lågdos lokalt i livmodern, medan p-piller påverkar hela kroppen. Känner flera som blivit gravida på första försöket efter hormonspiral också. Däremot spiral över lag kan ju orsaka infektioner och annat som påverkar möjligheten att bli gravid. Men sen så är säkert detta, precis som allt annat i den här "branschen", väldigt individuellt. En del kanske blir infertila i fem år, och i så fall är det bara att hoppas att man inte är en av dem. Cool
    Nej, verkligen ingen vetenskap det där!
    Vissa blir gravida månaden efter p-pillren och andra får inte tillbaka mensen på månader eller år.
    Hoppas det går fort för dig ;)
  • Irmeline
    Rosavit skrev 2010-10-14 19:30:26 följande:
    Vad mysigt Mallanis!

Själv har jag fått glad gubbe på ÄL testet idag.. Tänkte köra en ny variant denna gången och inte berätta för killen utan mer bara verka sugen..Mest för att jag märker att han låser sig lite och inte tycker om att ha en nu måste jag "prestera"känsla..
    Känns lite hopplöst bara för jag har varit "sugen" varje dag i en veckan nu... Nu verkar han inte orka mer och då lagom tills jag har ÄL. Suck!
    Är det om 24-48h som det släpper nu då eller kan det redan ha hänt?
    Känner igen det där, barnskaffningssex är verkligen inte sexigt!

Jag kände när jag hade äl och då hade vi inte haft sex på några dagar, vi var ifrån varann hela dagen och kom hem sent. Vår diskussion blev helt absurd:
    Vi borde verkligen ha sex idag, imorn är det för sent. Ja. Men  nu känns det ju lite konstigt.
    Jo, och så är jag ganska trött också. Mmm, vi kanske ska skita i det? fast det vore ju dumt.. etc..

Till sist tog jag tag i det och förförde mannen och vi hade faktiskt väldigt bra sex.
    2 veckor senare plussade jag! Och ibland tänker jag, tänk om vi skitit i det, då hade ju inte den lilla varit i magen nu! Solig
  • Irmeline
    The blonde one skrev 2010-10-14 19:42:58 följande:
    Jag testade såååå breda streck för ÄL idag, hade mys med mannen i tisdagskväll..Undrar om det finns chans att det finns kvar nån liten rackare där inne?? (han är bortrest och kommer hem på lördagObestämd) Nån som känner/vet nån som har blivir gravid när dom hade sex så långt innan ÄL?
    Finns garanterat chans, även om de förbättras om  ni hade haft sex idag också.
    Lycka till! 
  • Irmeline

Jaha, då är det kanske snart min tur att komma tillbaka hit..
    var på VUL idag och allting var så smått, hinnsäck på 8mm och foster på max 1-2mm
    Eftersom jag trodde jag var i 6+4 var det en chock. Jag plussade 29 september, så är den stoleken på embryot ens möjligt då, om den inte slutat växa?
    Jag som varit livrädd för MA.. 
    Allting känns så bittert just nu.
    Ett nytt VUL om två veckor, om jag inte börjat blöda innan dess.. Gråter 

• Irmeline
    Gris78 skrev 2010-10-18 15:24:28 följande:
    Irmelie - jag vet inte vad man säger i ditt läge som tröst. Jag håller i allafall tummarna för att nästa besök blir mer positivt och att det är fortsatt blodfritt tills dess. 

Någon som ens vet om det är möjligt att plussa för drygt 2 1/2 vecka sen och att fostret är så litet?
    Finns det hopp?
  • Irmeline
    ifyouweremine skrev 2010-10-18 19:54:29 följande:
    Irmelie - Som den mäster-googlare jag är kollade runt lite och det verkar så ungefär samma överallt, att ungefär i mitten av vecka 6 så är embryot ca 2 mm. De flesta gör ju inte vul förrän mycket senare och det beror antagligen på att man inte ser så mycket så tidigt.. Och så tänkte jag på en sak... visst plussade du väldigt svagt på bim? Kanske ägget släppte och befruktningen skedde lite senare än du tror, så du bara är i v. 5? Det har ju hänt förr.. Så om jag var du skulle jag inte ge upp, även om jag förstår att du är orolig. Det är ju inte direkt så att när man blir gravid så infinner sig lugnet - tvärtom! Det är ju då all oro börjar och så kommer det ju fortsätta sisådär en 18 år framåt.. minst!
    Tack för uppmuntrande kommentarer.
    Ska försöka överleva dess två veckor och hoppas nästa VUL ska se ett större foster.
    Men det känns tungt.
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-10-18 19:12:54 följande:
    Men Irmelie  =( vad sa de då? Lite mer specifikt?
    Att inte se ett hjärta är ju inget konstigt så tidigt och det kan ju vara väldigt svårt för dem att mäta och mäta rätt. Jag har hört om andra där det varit litet men som man faktiskt har sett på nästa vul, vill inte ge dig några falska förhoppningar...  När jag haft mf/ma så har de sagt klockrent att tyvärr det är mf/ma! Men så verkar det ju inte i ditt fall iom att du ska tillbaka så tror de inte att det var helt kört ....eller?  Visst hade du äl testat, har du räknat  från senaste mens eller ägglossning när du fick fram 6+4?  *kramar*
    Jag hade varit 8+6 enl senaste mens, men eftersom jag har långa (oregelbunda) cykler så stämmer inte det.
    De sa att det såg ut som en väldigt tidig graviditet, en hinnsäck på 8 mm och ett ev. foster på 1-2mm.
    Jag trodde jag hade äl 15 september och testade positivt två veckor efter det, hade dock inga äl stickor utan hade känningar i magen den 15.
    Problemet är bara att jag plussade 29 september (19 dagar sen) och att efter så lång tid borde det vara större, om inte tillväxten stannat av. Om jag plussade väääldigt tidigt och om den växt ovanligt långsamt så kanske det finns en möjlighet, men jag tror den är extremt liten.
    De kunde inte se någonting så det blir nytt VUL om två veckor.
    Långa veckor..
  • Irmeline
    ernlia03 skrev 2010-10-19 13:06:16 följande:
    men har den kommit igång ordentligt, att du vet att det verkligen är mens? Jag fick ju en blödning fyra dagar innan BIM, exakt så som mensen alltid börjar, men sen kom det inget mer...

Lite ego: Har just varit på gynundersökning till världens gulligaste farbror. Första gången en sådan undersökning varken var obehaglig eller gjorde ont. Idag borde jag vara 5+0 (enligt efter när min ÄL var och 13 dgr lutealfas) eller 5+1 (enligt läkaren som utgick ifrån sista mensen och förmodligen standardfas). Han kollade att det fanns något där och att det låg inne i livmodern och det gjorde den! Kunde inte se något hjärta än, men däremot ett litet pyre på 4 mm! Han tyckte allt såg bra ut så får helt enkelt lita på det och hoppas att det fortsätter i den stilen.

Hoppas verkligen att det helt enkelt var för dåliga bilder, att ditt pyre låg konstigt till i livmodern Irmelie! Kan inte ens föreställa mig hur det skulle ha varit att fått ett tveksamt besked idag.  
    Ernilia, när plussade du?
    Min lilla var bara 1-2mm lång trots att jag plussade för 3 veckor sedan...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet