Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

lillamillan skrev 2010-11-16 12:12:47 följande:
    Känns väl lite onödigt att ta ett preparat som ökar på slemhinnan (glandin 25) och ett annat preparat om är slemlösande (bisolvon). Bara en tanke från mig....Men rosenrot borde du kunna kombinera, men var noga och läs i bipacksedeln så att preparaten kan kombineras utan att det blir kontraindikationer.
    Sant :)

Men jag tänkte att det ena kanske byggde upp slemhinnans vävnad och det andra verkade på det lösflytande slemmet i slidan, och då är det två olika slem.. men jag vet inte.
    Tänkte som du först också. Men man vet ju aldrig..
    Våga vinn! :)
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-11-16 12:27:19 följande:
    hiihhi, jag känner igen din beslutsamhet Irmelie! ;) Man blir liksom beslutsam efter mf man har gått och trott och hoppats och så blir man snuvad på konfekten.... hoppas att det tar sig snabbt igen!

You go girl! Du har ju faktiskt redan blivit gravid så teoretiskt sett så borde ju din kropp funka ganska bra ;) visst var det på tredje försöket eller något det tog sig? Med RR har jag hört att cykeln kan bli längre men det är hörsägen jag har inte provat några av preparaten själv.
    Glad
    Ska försöka naturellt lite, men sen kanske jag testar något av preparaten...
    Vill ju att det ska ta sig fort fort..
  • Irmeline
    Gris78 skrev 2010-11-16 18:06:51 följande:
    Hmmm....mycket förslag och ideér här vilket får min att fundera på hur ni vet vilket preparat ni behöver hjälp av?
    För löst/rinnit slem kan ju inte vara bra heller då lär större delen av satsen rinna ur en...

Hur stor är chansen att satsen snubben bjuder på faktiskt rinner ut?

Du får följa tråden "allt rinner ut" Glad
  • Irmeline

Hej tjejer!

Jag har aldrig funderat på några speciella ÄL flytningar, känner mig lite efter där, haft oregelbundna cykler så egentligen aldrig haft koll på när det är dags. Men faktum ät att jag den månaden som jag blev gravid kände av min ÄL, för första gången någonsin. Kan ju hoppas att det inte bara betyder att man haft en utan att jag var extra uppmärksam.. Såg precis att mannen är på jobbresa när nästa ÄL är panerad <8om den nu kommer då efter mf) och det verkar ju vara ett stående tema för oss i tråden, att vara isär då det är ÄL!

Mallanis: Hoppas verkligen inte att det är något tråkigt på gång, säkert helt normalt, men jag förstår om du är extra nojjig efter det du gått igenom. Hur långt gången är du nu? Kanske ska be om ett UL för att lugna din oro?

Fru KM: jag håller tummarna, ingen mens än så chansen finns ju! 

Kaprifol: Välkommen till tråden!

Sanna: Jag känner igen den där planerarkänslan. När jag plussade började jag googla barnvagnar på nätet etc, och nu ä det vårt att släppa, trots att man inte är gravid.. Man vill ju så gärna!

Simtim: Chansen finns fortfarande! Ge inte upp förrän tanten kommer. (it aint over til the fat lady sings :) )

Kram på er 

• Irmeline
    mallanis skrev 2010-11-17 17:44:26 följande:
    Hej fina tråden!
    Ursäkta mitt dåliga humör men detta med att skaffa barn är verkligen en känslosam berg och dalbana...först oroar man sig för att man ska lycks bli gravid och sen tar annat vid....  Tack för snälla och peppande ord!!!

Hoppas att det bara är mina dåliga erfarenheter som spökar... Ernlia bry dig inte om mina dumheter du har säkert rätt!
    Irmelie- jag är i v 11+2 idag så det kan vara så att "spökveckorna" nu inträffar ... har ett nytt vul inbokat men det är tre veckor bort... du vet ju om någon hur drygt det är att gå och bara vänta!
    Det är säkert spökveckor då!
    Skönt att du gått så långt, om fem dagar passerar du den magiska gränsen. Glad

Jobbigt att vänta på VUL, men det kommer säkert vara bra och då har du med råge passerat den riskfyllda tiden och kan förhoppningsvis slappna av!

Kram 
  • Irmeline
    ifyouweremine skrev 2010-11-17 22:02:37 följande:
    Förresten är det nån som vet hur det funkar med vaccinering och graviditet? Alltså exempelvis Twinrix och sånt som man tar inför en utlandsresa. Kan man ta sånt även om man är gravid? Eller är det bättre att ta det innan man blivit gravid? Eller ska man inte ta det när man planerar bli gravid heller?
    Jag vet bara att jag inte fick ta min vaccinboost för TBE vaccin när jag var gravid. Tog den nu istället, när jag fick mf. Det var en bra sak, jag slipper börja om igen med vaccineringen.

Kolla upp det säger jag, kan mycket väl vara så att du inte ska ta vaccinet vid graviditet.
  • Irmeline
    simtim skrev 2010-11-18 10:49:15 följande:
    FruKM, vad trist det är när man intalar sig själv att "det är inget och mensen kommer snart" och sen när mensen kommer blir man ändå knäckt. Hoppas det känns bättre snart. Det finns ju några positiva saker med mens oxå - det innebär ju iaf att man ganska snart kan försöka igen, istället för att bara gå och vänta på tanten...

Astrogirl - låter ju superbra att ni blev så fint bemötta av läkaren!

essalady - sådär bra koll på min kropp vill jag också ha...jag blir lite avis!

ceke - hoppas du mår lite bättre snart...sån där dunderförkylning är botten. Krya på dig!

Här är det BIM+2, inget nytt. Waiting for the fat lady to sing....
    Spännande!
    har du testat?
  • Irmeline
    simtim skrev 2010-11-19 10:17:28 följande:
    Som väntat dök mensen upp nu...   Men det känns ganska ok ändå. Nu blir det decembermys som gäller!
    Nej, och jag som hoppades på dig!!
    Nästa gång!!

Apropå sex så blir det svårt att fp till ens varannan dag tycker jag.
    Killen är borta med jobb/träning nästan varje varadagkväll och kommer hem efter kl 11, och då är man trött..

Kom isäng halv ett igår och trots att vi båda var "mentalt" sugna så var det ingen som orkade.

Vi 30+ tjejer har ju äldre killar också! De orkar inte som 20-åringar, så är det bara! 
    Tjejer får ju mer o mer lust säger de, medan det är tvärtom för killar.
    Därför gubbar dejtar yngre tjejer, kanske vi borde ha yngre killar ;)

Nej, skämt å sido så får man jobba för det om man egentligen inte orkar kring äl.
    Att skaffa barn är hårt jobb!! 
  • Irmeline

Hej tjejer!

Apropå renovering så var jag och mannen i renoveringsträsket förut, gjorde kök i gamla lägenheten, flyttade och gjorde allt i  nya, golv, tak väggar, badrum, kök och byggde en walk in closet (satte upp en vägg). Men nu för tiden tar vi det lugn och minsta sak att fixa känns jobbig, latat till oss. :)

SoB, jag känner som du, efter att ha varit gravid (och blivit psykas av graviditetshormer ;) så är jag mycket mer säker än innan på att jag vill. Gjorde ett gravtest idag oh det ger fortfarande utslag, men lite svagare än förra helgen.. går verkligen inte ner lika fort som det ökar.

Spännande med BIM snart tjejer, lycka till, dags för plus!!! Glad

Kram 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet