ernlia03 skrev 2010-11-26 09:25:22 följande:
Ja, jag är nästan mer irriterad över hennes sätt att uttrycka sig än vad jag är orolig. Ett sätt att förtränga antar jag...
Jag skulle ha haft mens nästa helg så det kan inte vara det. Hade en likadan, men kortare "blödning" en vecka innan förra gången mensen skulle ha kommit också. Vet inte riktigt vad man ska kalla blödning, det är ju snarare en rosa flytning. Men det är klart, det rosa kommer ju från blod så nån sorts blödning är det ju.
Det känns skönt att jag berättade för chefen tidigare i veckan. Jag pratade just med honom och han tyckte att jag skulle åka hem tidigare om jag kände att jag behövde lugn och ro. Hans sambo hade tydligen haft liknande under deras graviditet så han visste vad det handlade om. Känns skönt att slippa oroa sig över sådana praktiska saker som jobbet iaf. Inte för att jag tänker åka hem, tror jag blir mer orolig över att gå hemma ensam. Här på jobbet måste jag ju försöka vara normal (det är bara chefen som vet), så kanske inte grubblar lika mycket då.
Ja, tack och lov så hinner mannen sluta på sitt jobb och komma med mig. Skulle bli tokig av att sitta där själv och vänta.
Jobbigt!
Jag tror det kommer gå bra. Om du blöder får du nog förtur till gynakuten också. var på gynakuten när jag hade MA, men eftersom jag inte blödde fick jag vänta ett tag, 2,5 h, men du får nog komma in snabbare ska du se!
Känner igen det där med klumpiga läkare/BM. De om några borde väl förstå hur känsligt det är med graviditeter och eventuella missfall! De blir väl avtrubbade, men det är ingen ursäkt för att säga vad som helst. De kan tänka det, men inte säga det högt.
När jag fick mitt oplanerade VUL och det upptäcktes att jag inte var så långt gången som jag var (hade känt av ÄL så jag "visste" när det blivit till) så sa de bara att man vet ingenting, du ska inte vara orolig. Läkaren gjorde snabbt VUL, sa att hon kunde se en väldigt tidig graviditet, satte sig vid sin dator och ropade över axeln att jag kunde boka in ett nytt VUL hos BM och två veckor. Hon bemödade sig inte ens med att prata med mig, har de tid att slänga in ett oplanerat VUL mellan andra möten måste de ha tid att ta konsekvenserna av det och prata med en om resultatet blir dåligt, tycker jag. De viftade bort min oro och jag fick nästan en utskällning när jag kom tillbaka till BM och sa till henne och mannen att det nog var MA. Och det var det ju.. Jobbigt att inte bli tagen på allvar.
Håller tummarna för dig idag. allt är bra ska du se. Skönt att mannen kan vara med.
Stor KRAM