-
själv så tänkte jag njuta medan jag är gravid (hoppas jag)shelby skrev 2011-05-14 21:45:31 följande:vart lite hoppsan hejsan vid äl, vet inte om ja ska hoppas på att bim uteblir eller inte. Lite både och, vill bli gravid såklart men samtidigt så vill jag njuta lite av sommaren
-
Shelby: förstår vad du menar. Är extremt rädd för att bli jättetjock över graviditeten! Jag förstår ju att jag kommer att gå upp och min kropp förändras men jag är rädd för att gå upp överdrivet mycket som vissa gör, hoppas man slipper. Inte konstigt du har svårt för din mans brorsdotter – ni skulle ju fått barn, inte de! Ja, det är OK att tänka så!Sophy: din frustration och bitterhet är befogad. Min syster råkade ut för något liknande. Hon gick till läkaren eftersom hon hade ont i magen och hade inte fått någon mens. Idioten skrev ut några tabletter för att påskynda mensen, vilka i sin tur orsakade missfall. Det visade sig att hon var gravid utan att läkaren såg det. Hon fick veta det av en annan läkare att hon var gravid och de tabletterna orsakade hennes MF. Skrämmande!!!
Mammaplaner: välkommen in i tråden. Tråkigt med MF och jag förstår att du är orolig för framtiden samt att det är jobbigt att inte veta, men det gör man aldrig. Vare sig man är 35 eller 20. Man får utgå ifrån att allt blir bra
Millan: tycker det låter bra att du unnar dig själv lite sommarkläder, det är du värd! Förstår att du funderar över vad du egentligen hade då du var 18 och hur det har påverkat din förmåga att få barn. Men förmodligen så kommer du aldrig att få svar på det och förhoppningsvis leder ditt intensiva testande till ett friskt barn som håller ut hela graviditeten. Håller tummarna. Ang. ÄL – kör hårt ikväll!

Ang. din sambo: vad gulligt sagt! Min man säger liknande saker som: du kanske har en liten i magen och klappar mig kärleksfullt. De förstår inte hur sjuka vi blir av sånt!

Kiyona: vad skönt att det känns lite bättre och att du har kunnat prata med din mamma. Jag vet att det inte får dig att känna dig bättre men… det är som din mamma sa, det var något fel på fostret och det var inte meningen att det skulle födas. Egentligen var det bättre att det försvann så här tidigt i graviditeten så du kan snabbt bli gravid igen. Som sagt, jag förstår att det är föga upplyftande men ändå. Ang. karlar så har jag också berättat för min vad vi skriver om och han tycker det är skönt att han slipper prata med mig om vissa saker såsom sekret mm (LOL). Vi får kanske fixa en man tråd för kommande pappor så de också kan få prata av sig. Tror inte det är något som min man skulle själv starta men kanske något han gärna hängde på längre fram när vi faktiskt väntar
Saftis: jag tycker det är härligt att du och även andra i tråden vägrar att ge upp, jag känner mig stärkt av er!
-
Essa: skönt, då är det bara att vänta ca 2 veckor
EGO: Idag har jag BIM -9, men har läst här på FL om jag minns rätt att jag kan börja känna symptom fom tisdag. Hoppas jag känner nåt överhuvudtaget. Min längtan är enorm! Hur skall man få dagarna att gå fortare? Kommer knappast att kunna hålla mig till BIM utan det blir nog till att testa nästa helg
besviken eller inte besviken, nyfikenheten tar över
-
Var det förresten nån som visste nåt ang massage före v.12?
-
Tror inte heller det var en slump. Ang. kaffe så har jag faktiskt läst på ett ställe att det till och med kan vara bra med kaffe (i måttliga mängder förstås) men minns inte var, tyvärr. Jag tror stenhårt på balanserad kost både för mannen och kvinnanIrmeline skrev 2011-05-15 22:21:07 följande:Var och hälsade på en nyfödd idag. Och kom och tänka på en sak angående spermier och alkohol.
Föräldrarna till den lille försökte ett år innan hon blev gravid. Han är ganska glad i öl vanligtvis. Månaderna innan hon plussade blev han stressad och fick panikångest och slutade dricka helt. Några månader senare blev det graviditet. Tror inte det var en slump!
Försöker få mannen att dricka lite mindre. Han äter redan vitaminer. Och visst ska man dricka mindre kaffe också?
Sophy, berätta allt du vet, du är ju expert!
Jojjo: glömde fråga förut, hur går det för er? Vad är nästa steg? Du kanske skrev det förut fast jag missade det -
Irmelie: Hittade två olika:
"Dessutom tycks koffein kunna orsaka defekter i spermierna och män bör därför inte dricka för mycket kaffe, Cola eller andra koffeinhaltiga drycker om paret försöker att bli gravida."
"Fortsätt dricka kaffe, om du tycker om det. Två brasilianska studier som publicerades 2005 bekräftade att kaffe kan förbättra spermiers motilitet (rörlighet). De fertila män som deltog i en av studierna stod i begrepp att genomgå vasektomi. De som regelbundet drack minst sex koppar kaffe omdagen hade betydligt högre spermamotilitet än de som inte gjorde det (Sobreiro et al 2005). Den andra studien undersökte infertila män och hittade en liknande effekt av regelbundet kaffedrickande: förbättrade spermamotilitet och högre antioxidantnivåer (Pasqualotto et al 2005). Högre intag av kaffe tycks förbättra spermiernas motilitet, men man vet ännu inte om det definitivt förbättrar graviditetschanser."
Hm, hur skall man tolka detta? Att kaffe förbättrar spermiernas rörlighet men kan dock vara skadligt för spermierna? -
Imorgon? Efter att ha läst ikapp allt?Smiley skrev 2011-05-15 22:49:58 följande:God afton!
Har inte varit inne här på ett par dagar, så jag misstänker att jag har ett par sidor att läsa ikapp
kikar om imorgon och uppdaterar mig om allt som hänt er
Kram på er!
-
Ja det är inte alls konstigt! Det hade kanske varit lite annorlunda om föräldern/föräldrarna var några du tyckte om. Då hade du nog förmodligen varit ledsen varje gång du träffade henne men inte hyst några "agg" mot flickan. Strunt i vad andra säger, jag förstår dig. Det är dessutom lätt för andra att säga att du skall bete dig vuxet när de själva inte är i samma sits, idioter (förlåt).shelby skrev 2011-05-15 22:56:42 följande:Ja förändringen kan man ju göra lite åt, men just vikten känner jag precis likadant, sist hann jag gå till vecka 16 och då brakade jag iväg med 12 kg redan som jag fortfarande kämpar med att få bort. Min kropp hamstrar som en psykopat verkligen så fort man plussar.
Men lär väl bli mycket mer grönt och många powerwalks den dagen för att försöka kontrollera det lite iallafall.
Skönt du inte tycker jag är helt galen, de flesta (typ alla) tycker jag borde vara mer "vuxen" än så och ta de bättre eller komma över det, men så fort man ser henne så vet jag avd jag hela tiden missar också, även mannen är irriterad ibland över det men skitsvårt att styra över det
Jag har ingen aning om hur min kropp kommer att reagera på en graviditet. Min önskan är att jag blir väldigt sugen på en massa nyttigheter hela tiden
men men, vi får se. Får helt enkelt försöka behärska mig när det väl är dags. Jag har ju er tjejer som kan stötta mig när det väl blir. Tänker i alla fall inte bli en sån som flera av mina kompisar var när de väntade barn: "nu är jag gravid och kan äta vad jag vill och i vilka mängder jag vill, får liksom passa på nu" och då springer ju kilona iväg. Äsch, vad jag mumlar. Dags för sängen nu. Natti natti
-
Shelby: ja, det där med att äta för två är lite komiskt, speciellt med tanke på proportionerna
Sophy: Otroligt skrämmande, ledsamt och livsfarligt det som hände din moster! Man blir ju mörkrädd! Ang din systerdotter så tycker jag det är så tråkigt med de föräldrar som skämmer bort sina ungar genom att vara deras tjänare, snacka om att göra ungarna en björntjänst och dessutom måste det vara väldigt dåligt för barnets självkänsla.
Kiyona: självklart är du inte en kall människa för att du inte är upprörd över missfallet. Det kan finnas flera skäl till varför du inte är det, t ex att du är i chock och har inte riktigt fattat det, alt. att du sörjde som du skulle och har nu bearbetat det. Att du dessutom känner en lättnad över att det inte var ett utomkvedhavandeskap hjälper ju så klart till. Du är tacksam för att du lever och mår bra, det gör dig inte till en hemsk eller känslokall människa för det, snarare en klok och förnuftig
Kaprifolen: låter jättefin! Våran är 10 år och en huskatt som jag tror är bl a en korsning av en norsk skogskatt (pga hennes örontofsar). Hon är randig på ryggen: svart och brunt, prickig på bröstet, ljust mullvadsfärgad på magen och så har hon en vit haka

Jojjo: denna långa väntan, usch…
Saftis: jag själv har nyligen räknat ut vad X är för något så du är inte ensam
ang. din kollega… skit i henne, förstår att det inte är lätt men hon är en okunnig människa med förutfattade meningar – synd att slösa energi på henne! Den behöver du ju till att bli gravid 
Polaris: Härligt! Välkommen ombord, igen

PeLeKo: å, vad underbart! Jag är så avis

Maria: jag förstår dig precis, har också en arbetskamrat som är gravid... du skall se att snart så dyker det ett plus upp på stickan

-
BIM +7
Har haft stickningar och ömma bröst i över en vecka nu, men det gör inte ont vid bröstvårtorna alls. Är inte ett dugg trött, eller jo lite men inte mer än vanligt
Sedan igår har jag haft stickningar i tjejmagen
Det känns med andra ord som riktiga menssymptom
Godnatt och kram på er!