Inlägg från: Marsflickan80 |Visa alla inlägg
  • Marsflickan80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

shelby skrev 2011-05-05 22:41:06 följande:
    marsflikkan
    ja annars kan de bli riktigt jobbigt haha 
    Ja usch, hålla sig hemma hela graviditeten :D
  • Marsflickan80
    DubbelA: så har det varit för mig också men jag tror som du skriver att det är det fina vädret som påverkar oss, och det är ju inte fel

Ceke: Hur länge har du varit extremt trött? Jag kan tänka mig att det var en fantastisk upplevelse att se sitt barn och det lilla hjärtat slå!

Gris: man kanske kan göra som med ett ägg, hälla hans gegg i en burk och ditt i en annan

Irmelie: oj, det är alldeles för mycket att tänka på känner jag! Vi får nog köra som vi gjort hittills och om det inte tar sig efter några gånger kan vi börja undersöka närmare, men tack för dina tips

Jojjo: ja, massage är alldeles för underskattat. Jag brukar gå en gång/mån och det är så underbart! Det är man ju verkligen värd och alla borde unna sig det regelbundet. Önskar jag hade råd att göra det varje vecka men det är ju jäkligt dyrt egentligen. Visserligen får jag en del ifrån jobbet (friskvårdspengar) men det räcker inte långt

Kiyona: gravidbaciller tar jag tacksamt emot. Innan du blev gravid, hade du känningar i brösten vid ÄL samt vid mens? Om ja, vad är skillnaden nu mot då? Ang. trötthet så hade jag lätt kunna sova bort en hel dag jag med, och då är jag ändå inte gravid hoppas ditt illamående går över snart och att du känner dig piggare, kanske några järntabletter kan hjälpa lite?

Millan: även jag blir väääälidgt mycket mer hångelsugen vid ÄL Tungan ute

PeLeKo: välkommen till den underbara tråden. Mitt tips till dig om det är ditt första försök är att försök att slappna av och ta det lugnt, ta inga tester (det blir du bara mer stressad av) men ha regelbunden sex. Händer det ingenting på några gånger kan du börja kolla upp saker och ting. Jag önskar att jag själv aldrig började med ÄL stickor så här i början, man blir bara besatt och besviken.

Skette: Välkommen du också. Tråkigt med MF, tyvärr så är det fler här i tråden som har erfarenhet av det. Hoppas du snabbt blir gravid igen och att det ”håller sig”

Sophy: tack för info, jag får nog vänta ett tag innan jag ”tvingar” på maken sånt hehe. Hahaha, artbestämma sekret, det var nåt det!

Sophy+Gris: haha, det hade varit nåt med insläpp av pojksoldater en dag och flicksoldater en annan. Vi önskar oss en pojke först och en flicka sen (men naturligtvis blir vi överlyckliga bara vi får en frisk bebis), tänk vad lätt det hade varit om det var som ni skrev, då visste man ju innan jag hade dessutom bara släppt in soldater med friskhetsintyg

EGO: Jag vet inte vad jag skall tro längre men har nog räknat fel på ÄL. Idag har jag fortfarande ingen glad gubbe i displayen och kom på att man brukar väl få ÄL 14 dagar före BIM (J) inte 14 dgr efter mens fast det kan slumpa sig att det blir 14 dgr efter mens om man har 28 dagars cykel, vilket jag nog förmodligen inte har. Så nu blir det till att hoppas att den kommer på tisdag, har bara 7 stickor kvar och när de är slut upphör jag med testandet och så kör vi bara på och hoppas på det bästa. Tar det sig inte efter ett tag får vi undersöka det då. Inbillar mig at jag är rätt lugn just nu, åtminstone fram till tisdag. Får jag dock ingen glad gubbe i displayen på tisdag så blir jag deppig.

Förresten, jag har vräkt i mig godis hela veckan någon som vet om min ÄL kan ha påverkats av det? Jag och maken har nu bestämt att verkligen skärpa oss med godisätandet, vi har dessutom ätit väldigt sent i veckan (typ efter 20) och det är ju inte heller så bra. Jag antar att jag har varit lite deppig av olika anledningar och tröstat mig med godis. Det började efter påsk och har "förfallet" har bara fortsatt. Har inte vägt mig på evigheter och vet inte om jag vågar heller, det kommer bli sååå deprimerande! Men nu jäklar tar jag tag i mig själv och skall gå och träna. Jag kan inte göra något åt det som har varit men det underbara är att jag kan göra något åt de kommande veckorna, det är ju helt fantastiskt!

För övrigt så tycker jag att ni är så duktiga som går på olika dieter. Själv så lever jag efter principen att äta lite av varje och tror att det är då man får bäst balanserad kost med lagom mycket vitaminer, mineraler, kolhydrater osv. Jag skulle ALDRIG klara av att banta eller gå på diet, då tränar jag hellre hårt istället. Men grattis till er flickor som lyckas och faktiskt har fått resultat

Ha nu en underbar helg allihop! Nu är det dags för den ångestfulla vägningen och det härliga träningspasset. STOR KRAM till er

• Marsflickan80
    Kiyona: tack för erbjudandet men jag väntar nog med testerna ett tag. Jag skall ju bli gravid om några dagar så det behövs ju inte Tungan ute blir jag inte gravid den här månaden så skall jag testa utan tester ett tag (får se hur länge jag står ut ) men tack i alla fall! Däremot så snor jag åt mig en massa gravidbaciller ang. din karl så får du säga till honom att du håller på med livsviktigt uppdrag och kan inte bli störd hela tiden

shelby: å fy! stackars dig! Jag kan också få väldigt smärtsamma menssmärtor så jag har lite tips som kanske hjälper: värme på magen, röra på sig lite försiktigt, äta järn t ex torkade aprikoser. Ja det var nog bara det hoppas du blir bättre snart din stackare!

EGO: Idag har jag varit duktig och tränade i 1h, kändes underbart! Dessutom har jag grejat ute halva dan så då får man lite välbehövlig motion då också. Naturligtvis toppade jag detta med en supergod kladdkaka men mamma bjöd ju så jag var tvungen
    Hur som helst så vägde jag mig imorse, trots min stora skräck inför det, och blev väldigt förvånad när jag såg att jag faktiskt hade gått ner 1/2kg sen sist (slutet på mars). Hur är detta möjligt när jag har frossat som en galning de senaste 2-3 veckorna? Hm... kanske dags att börja med chokladdieten, det verkar ju hjälpa
  • Marsflickan80
    Frk Svår: Skön inställing! Jag har hört att sådant smittar du får umgås mycket med din bror och hans tjej så får du förhoppningsvis massor med baciller
    Frk Svår skrev 2011-05-08 14:21:40 följande:
    Ni FertilityFriend:are har väl inte missat den nya appen btw??
    Berätta mer!

Jezza:
    härligt att du lyckades komma inom rätt BMI. Själv så har jag slutat kolla på allt sånt utan går istället på kläder och hur jag ser ut och hur jag mår. Alla ser vi ju olika ut och har olika muskelmängd, därför tror jag inte man skall stirra sig blind på olika mått såsom BMI, däremot så kan det vara ett verktyg på vägen till viktminskning. Själv så har jag ett mål på -6kg men inser att jag knappast kommer att nå den - om inte jag svälter mig - innan BIM som är 24/3 tror jag. Men men... har nu tagit mig i skinnet och har slutat äta godis fr o m idag så vi hoppas på något - av kilona innan man får ett + på stickan

Jojjo:
    ja, om det vore så väl! finns nog tyvärr lite risk för sockersjuka dock! Ang. lightprodukter så är de bannlysta hemma hos oss, utom blå mjölk (fast det beror mer på att jag inte tycker om mjölksmaken så mycket och den blåa är lagom utspädd). Tror det är en massa "skit" i lightprodukter som kroppen inte mår bra av. Hellre äta fetare men mindre istället. Ang. kolhydrater så tänker jag så här: lite kolhydrater behövs för att vi skall orka och för att hjärnan skall orka men det är den delen av middagen som man skall äta minst av, kanske en femtedel av en tallrik om man nu skall ha något mått.

Shelby: jag förstår dig precis, vill också ha en "runda" när jag är ute och springer och inte springa till ett ställe för att vända, känns lite meningslöst på ett sätt. Ett sätt att lösa det är kanske om du springer till det stället, gör några övningar där och vänder sedan. Fast det kanske känns för tråkigt?

EGO: Idag lyxade vi till det med färskpotatis, premiär för oss i år. MUMS! Till det hade vi grillade grönsaker och grillat kött till maken och så två kalla såser. Kul när man lyckas få till en perfekt middag!
  • Marsflickan80
    Kattflickan skrev 2011-05-08 21:43:17 följande:
    Tänk när man var tonåring, då var man så illa tvungen att ha sexet trots föräldrar i huset. 
    Hahaha. Vad gulligt det lät!

Frk Svår: har inga såna moderna mobiler, fast min man (nörd) kör med iPhone

Maria: du glömde att vila i helgen

Astrogirl: låter lovande tycker jag. Hoppas du har en bebis som växer inom dig

Kiyona: det var kanske ormen som hoppade själv, ville göra ett inlägg här på FL

Vad har du för märke och hur många ÄL tester har du? Är med i en annan graviditetstråd (fanatisk? JA) och kan fråga om någon där vill ha. Jag hoppas du har rätt ang. plusset. Har aldrig varit gravid så nu när jag är 31 är det dags

Ang. bitska honor: så sant så sant! hahaha

Smiley: även jag har respekt för ormar, inte heller jätteförtjust i spindlar, eller… det beror på storlek förstås

Shelby: bra idé att flytta + listan

Rätta takter tjejen. Utsätt dig för det du är rädd för! Försöker också leva efter detta, åtminstone till en viss del

Saftis: Ego som jag är hoppas jag att Me, Myself and I står på tur för +. Tror jag har ÄL imorgon så det passar ju bra Drömmer

Sophy: hahaha, vad gulligt!

• Marsflickan80
    SmoochiePoo skrev 2011-05-09 08:30:50 följande:
    Millan75: Ah förlåt var inte mening att skämmas med bilder. Men hon är jätte snäll och har tjockat till sig för att hon ska lägga ägg om sisådär 4 månader! Så hon ska också få "barn" snart Skrattande

Sophy80: Hehe ja hon skulle defintivt kunna sätta i sig en chihuahua, hon äter antingen stora råttor på ~400g eller ett gäng möss. Skrattande

Om någon är intresserad så kommer jag lägga upp lite bilder på några av ormarna i mitt galleri Solig
    Hon är jättesnäll, hon nafsas lite bara... ooops, är det din arm hon tuggar på? lägg gärna ut bilderna så kikar jag nån dag. Tycker de är otroligt vackra. om jag någonsin skaffade "ett sånt djur" så hade det istället blivit en ödla, tycker de är otroligt söta och gulliga!!! BTW, du glömde skriva in honan i BIM listan

Irmelie: trist med ÄL när man hoppats på att man var gravid. Förhoppningsvis så har du fel och är ändå gravid. Du är ett levande graviditetslexikon tjejen! Varje gång du är inne så lär jag mig nåt nytt. Gissa vem som kommer göra knipövningar imorgon
  • Marsflickan80
    Irmeline skrev 2011-05-09 11:14:41 följande:
    Ska kolla efter det!
    Min temp sjönk idag, så ytterligare ett dåligt tecken förutom det negativa testet. Brukar iof sjunka dagen innan mens, men kan väl droppa i 2 steg kanske? Blä.

Jävla menskärring!!!!!!! Demon
    Hahaha
    shelby skrev 2011-05-09 11:36:41 följande:
    nu får ni sluta upp med att ha mens tycker jag alla ni som försöker, det är en order haha  
    jag vågar ju inget annat än att lyda dig
    Råttentottan skrev 2011-05-09 14:00:43 följande:
    Maken och jag gjorde något ovanligt, han har varit bortrest över helgen med jobbet så vi missade nästan ÄL. I morse var han för trött så vi åkte hem på lunchen och fick till det i stället, har nog ÄL idag. Hoppas att det tog...
    Å, mysigt med lite lunchsex
    PeLeKo skrev 2011-05-09 18:33:55 följande:
    Va gullig du är som engagerar dig så i alla här! Ja, jag har bara använt mig av ägglossningsstickor en gång...mest för att se så att jag verkligen har en...usch, va hemskt, men man kan ju faktiskt komma i klimakteriet i vår ålder! Sen inbillar jag mig att jag faktiskt känner när jag har ägglossning, och brukar sexa med extra energi dåFlört. Undrar om det är hjärnspöken som håller min mens borta denna månaden...är på BIM+6 idag! Men har haft typ som mensvärk nu i 2 dagar, och brösten e svullna och ömma! Vågar inte hoppas...
    Klart, ni engagerar er i mig. Ni är som mina systrar på ett sätt klimakteriet, nänänä, det kan du bara glömma. Först skall det bli minst en bebis här och där och för alla här =) om du inte vågar hoppas så hoppas jag för dig, då slipper jag åtminstone nojja över min egen ÄL håller tummarna för att du har ett människoliv som växer inom dig
  • Marsflickan80
    Jojjo: Hjärta jag kan bara försöka föreställa mig den sorg du känner just nu och det har du rätt till att göra. Det är inte konstigt att du trodde och ville att ni skulle bli gravida "naturlig väg" (vad nu detta innebär i dagens samhälle). Det är viktigt att du tar hand om dig själv nu och gör sådant som du tycker om och som är roligt, ta hand om varandra och visa kärlek och ömhet mot varandra så kommer ni att ta er igenom det här. Det finns så många olika sätt att få ett barn på och nu vet du i alla fall förutsättningarna och kan handla utifrån dessa men inte nu, sen när du har blivit starkare igen. Njut nu av sommaren och gör bara kuliga saker så skall du se att allt ser ljusare ut framöver. Det gör inget om du är ledsen och tycker att livet är orättvist, du kommer så klart tänka på detta emellanåt men med tiden kommer det att kännas bättre, jag lovar. Så är det med all sorg: det kommer och går och det man har tagit sig igenom blir man starkare av. En stor kram på dig, jag känner med dig! Hjärta
  • Marsflickan80

Har min ÄL idag, tjoohoo! Den första längtan är över, nu väntar två plågsamma veckor med en massa graviditetssymptom, eller åtminstone påstådda graviditetssymptom. Hoppas det tog sig idag!! Måste tyvärr erkänna att både jag och maken fick prestationsångest idag nu när vi visste att jag hade ÄL. Vi hade allt emot oss: konstig i magen, värmen osv. Det kändes dessutom så stort och tankarna bara snurrade i skallen, men till slut så gick det men det kändes lite som ”tvång” snarare än kärlek (vi som inte skulle hamna där ). Vi får ta igen det en annan dag när det inte är så varmt, usch! Blev lite nedstämd av Jojjos inlägg om kromosomfel, tycker mig hitta tre av beskrivningarna på min make Gråter

Kiyona: vad fina ormisarna är, helt fantastiska färger! Var inte orolig, klart du har ett litet barn där inne! Jobbigt med molvärk och illamående men det är å andra sidan värt det, din lilla tant

Sophy: håller tummarna för ”era” simmare och att du har faktiska graviditetssymptom och inte inbillar dig bara

NiCU: Tråkigt med tanten, nästa gången gillt!

Jojjo: skönt att det känns lite bättre och tur att du har en sån trygg och stark man som kan stötta dig – guld värt! Fast nu skrämde du upp mig med den där kromosomfaktan. Min man stämmer in på flera grejer: han är längst i sin familj (hans morfar var i och för sig också lång) men inte ”extremt” lång utan ca 193cm och kanske något päronformad (eller så är det hans kärlekshandtag som gör det) fast med rätt smala ben och kanske något tjuraktiga tänder (eller... hur ser såna ut förresten?)

Essalady: du tar semester ifrån babyverkstan kan man säga usch, för alla som skall lägga sig i ens liv. Varför skall folk hålla på och kommentera överhuvudtaget för? Så okänsligt och onödigt! Blir så arg på sånt! Skrikandes

Kia: nu när ni får extra mycket hjälp hoppas jag att ni får ert midsommar plus. Håller tummarna stenhårt

Jezza: skönt att vi förstår varandra och jag håller med dig om att man ska ha den vikten som man mår bäst av och BMI kan vara ett bra verktyg för att mäta. Jag har funderat på en sak för min egen del… när jag var som smalast (172cm, 58kg) tyckte jag som minst om mig själv (gymnasietiden) . Nu är jag inte som tjockast men hade med fördel kunnat gå ner några kilo, nu trivs jag ändå med mig själv och det är så underbart! Jag tror att det har med ålder och mognad att göra

Skette: jag hoppas med dig för din skull

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet