Vi över 30 som längtar efter första barnet
Nu skall jag lämna plats åt någon annan. Blir väl snart utslängd härifrån för alla inlägg 
Fast det är faktiskt ert eget fel, ni är för trevliga och intressanta
Nu skall jag lämna plats åt någon annan. Blir väl snart utslängd härifrån för alla inlägg 
Fast det är faktiskt ert eget fel, ni är för trevliga och intressanta
Hej tjejer,
Nu är jag tillbaks! Kände att jag precis som Råttentottan började jag känna mig stressad av alla gravidtankar och jag som inte ens har börjat än! Sen så har jag haft ett tvång att kolla FL varje dag, ni är helt enkelt för härliga! ;) Jag behövde helt enkelt en paus. När jag väl kom hit så var det så många sidor att läsa att bara det tog hela kvällen! Ni skriver som galningar ;)
Jag har underbara nyheter. Jag och maken orkar inte vänta mer så vi börjar så snart tanten kommit och gått. Hon skall komma imorgon, hoppas att hon gör det så inte den blir försenad för då blir jag nojig att jag inte funkar som jag skall och kan inte bli gravid, bla bla bla
Grattis grattis alla ni som har plussat, om inte jag minns fel så är det: simtim, ceke, ansi
Välkomna alla nya till en superskön och beroendeframkallande tråd. Vad jag minns så är det: NICU, Klyona
Saftis: grattis i efterskott J
Millan75, Astrogirl, Essalady: Även jag kan skriva under här, fast jag håller på och jobbar med mig själv och har kommit fram till att jobb är inte allt. Detta har lett till att jag inte längre jobbar över, om jag VERKLIGEN inte måste. Oftast går det bra ändå. Visst ligger det alltid en oavslutad hög men å andra sidan om allt flyter på så har arbetsgivaren ingen anledning att anställa någon mer. Går det åt helvete och de ger mig sparken så har det ändå varit värt det. Är naiv och tror att det går bra ändå eftersom jag har flera kunskaper och arbetsuppgifter som inte andra klarar av
Gris, Smiley, Essa: tråkigt med tanten, jävla kärring
Ceke: Jag och min man har pratat om det där om hur vi skall göra när jag/vi testar J han vill ha en överraskning. Tänkte köpa ett par babytossor och lägga i en fin ask, kanske tillsammans med ett positivt test. Vet inte riktigt vart jag skall köpa tossorna bara, vill ha såna där supermjuka i plysch el nåt
Jezza80: hur gick det för dig?
Nu kommer fortsättningen, eftersom jag var rädd att allt inte skulle få plats tidigare :)
Jojjo55: tur att du har släppt dumma tankar! Är det nåt fel på er så kan ni få fin hjälp. Försök att inte misströsta
Frk svår: Vad kul med förhandlingen. Klart att nej räknas, sträck på dig kvinna! J
Finlandssvenska: man skall aldrig säga aldrig, eller hur? Du kanske har tur och får ÄL senare och pang så händer det
Kia: stackars dig, men nu får ni ju i alla fall hjälp. Lägg ingen skuld på dig, det hjälper ju ingen. Det viktigaste är att ni jobbar på det
Essa: håller tummarna för att de svarar och du får komma på utredning. Stärkande kram
Pingla: en stärkande kram även till dig, ha en skön och avkopplande resa!
Prodigy: usch, den där statistiken ville jag verkligen inte läsa. Blir deppig och orolig nu L
Millan: Vad bra att du äter folsyra och har fått folacin. Jag har ätit folsyra i snart 3 veckor, hoppas det hjälper till när det väl är dags. Ang. folacin, har du någon aning om vilka livsmedel det finns i naturligt?
Sen så har jag säkert missat en massa men får försöka behärska mig
Har jag förresten berättat att jag och maken var och kikade på en vagn. Visst lite tidigt eftersom vi inte ens hade börjat, men vi kunde inte låta bli. Blir nog en Emmaljunga City Cross, om vi får plats i bilen - det har vi däremot inte testat.
EN MASSA KRAMAR TILL ALLA ER, ÄVEN NI SOM JAG GLÖMDE FÖRUT
Vill nån skriva in mig på listan för ÄL 1 maj? Snälla, söta? Vet inte om man får göra det själv eller om ni har några regler här :)
Vill egentligen ha alla hjälpmedel som finns så det sätter sig allra första gången, längtar så mycket!Ceke: jag håller tummarna jag med 
Millan: jag tycker ni skall köra på tisdag också, för att gardera er lite 
Frifantasi: Ang. KUB – folk har alltid så mycket åsikter om så mycket. Hade du pratat med någon annan skulle de kanske tycka att det är vansinne att inte kombinera. Kör på det som känns bäst för er och strunt i idioterna som skall tracka på sina åsikter på dig
Jojjo: jobbigt! Jag förstår att du blir förbannad. Hur f-n tänker de, borde de inte ha koll på detta och förstå att du måste komma dag 8-13??! Håller med dig och andra tjejer som har skrivit här om att du skall överdriva så du kommer dit, jag är övertygad om att alla andra gör det – det hade jag gjort garanterat. Tyvärr så är det ofta så man får göra för att få hjälp. Du vet väl att man måste vara tillräcklig frisk för att orka vara sjuk i Sverige 
Saftis: håller tummarna för dig!!! Tror även det är som du skriver att det är en del med gener som spelar in osv. Skönt att veta att du åtminstone kan bli gravid, varken jag eller maken har varit det innan (ja, jag är medveten om hur det ser ut ;)) så vi vet faktiskt inte ens om jag kan bli gravid eller om han kan göra mig gravid. Hoppas
Klyona: Vad kul att ni lyckades pricka ÄL, hoppas det har blivit nåt
Irmelie: hoppas du får en skön resa med ett fint befruktat ägg på hemvägen 
Smiley: blir du inte avskräckt av att titta? Jag har aldrig tittat men har jättesvårt för sånt
Nu är jag förbannad. Min sista (?) mens borde ha kommit igår men inte ens idag har den behagat dyka upp. Jag blir så ledsen och besviken. Vi skulle ju köra efter den, nu är min ÄL kanske helt i obalans 
Det tråkiga är att jag har känt i flera dagar att den är på G, men ICKE. Jag är 99,9% säker på att jag inte är gravid eftersom vi har använt kådis.
Körde lite mensframkallande medicin och tvingade mig på maken - den brukar alltid dyka upp vid myset, men inte idag heller. Suck... måste erkänna att vi fuskade idag och körde inget skydd. Tänkte OM det skulle bli nåt så får det bli nåt
vi skulle ändå ha börjat nästa vecka så några dagar hit eller dit kan inte göra nån större skillnad. Eftersom jag är så säker på att det inte har blivit nåt skriver jag inte upp mig på BIM listan och låter ÄL listan stå kvar på 1 maj, får ändra den sen om det behövs