Inlägg från: Marsflickan80 |Visa alla inlägg
  • Marsflickan80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftis: hoppas det är en liten på G :)

Ceke: det kommer säkert gå bra, det måste det ju bara göra :)

Kekke: GILLA (din kommentar) :)

Acinna: vad heter butiken?

Jojjo: skönt att ha det gjort, nu får du passa på och vila ut så du orkar med sen när det väl är dags ;) 
  • Marsflickan80
    Finlandssvenska: hellre 100 nålar än smärta för min del. Har inte ont utav sånt överhuvudtaget. Visst lite obehagligt vid sticket just men sen går det bra 
  • Marsflickan80
    Smiley skrev 2011-04-19 08:27:56 följande:
    Marsflickan: Hihi, nej jag blir inte avskräckt Man ser ju inte när barnet kommer ut eller så. Inga bilder från "down there". Tycker det är intressant!
    Hahaha, det var väl tur det! :)
    Jojjo77 skrev 2011-04-19 08:46:35 följande:
    Marsflickan - Jag har ingen aning om hur de tänker, inte alls känns det som just nu. Bra att du gav dig på maken och att ni struntade i kådisen ;- ) Allt kommer nog igång ska du se. Håller tummarna!
    Försöker inte tänka på det men det är omöjligt när den jäveln (=mensen) vägrar komma. Blir så arg och ledsen samtidigt. Är trött på att jämt och ständigt träna och träna, nu vill jag faktiskt testa våra förmågor på riktigt
    Kul förresten för att du äntligen får komma till undersökningen. Jippie! 
    ifyouweremine skrev 2011-04-19 08:51:13 följande:
    Yes, nu är mensen över och vårkänslorna rinner nästan över. Tror inte jag känt mig så "på g" sen i somras. Så ikväll ska jag hoppa på maken. ;)
    Jisses, ta det lite varsamt kvinna! :)

Klyona: försök ha "delmål" så går det fortare 
  • Marsflickan80

Tjejer, måste fråga er för ni är ju experter. Jag vet inte vad jag skall tro... Så här har min mens sett ut de senaste månaderna (nej, jag tänker inte visa några bilder {#emotions_dlg.djavulsk})

dec-jan den kom på 43:e dagen (hade massor med tentor mm att lämna in då)
    jan-feb den kom på 32:e dagen
    feb-mars den kom på 28:e dagen
    det kändes som och jag tog för givet att den skulle komma på 28:e dagen igen, att den på något sätt har stabiliserat sig (nu när jag inte längre pluggar). Visserligen har jag nyligen varit med om något väldigt traumatiskt som jag säkert påverkas av så det kan vara därför den dröjer. Det känns dock hela tiden som om den är på G och jag blir så frustrerad. 

Nu till min fråga. Jag har beräknat att jag borde ha ÄL 1/5 men blir nu osäker. När tror ni att jag kan förvänta mig få ÄL? Jag vet inte längre hur jag skall räkna. 
    Om jag t ex får mensen i slutet av nästa vecka, kan jag fortfarande ha ÄL runt 1/5  eller är det mer rimligt att den kommer istället runt 14/5?

Please, hjälp mig ni som kan 

• Marsflickan80
    Ansi30 skrev 2011-04-20 21:52:24 följande:
    Jag tittar in här ett par gånger varje dag för att smitta ner er andra med gravidbassilusker! Som vanligt är tråden superaktiv så det är svårt att hänga med
    I like :)
  • Marsflickan80
    Finlandssvenska skrev 2011-04-20 21:48:10 följande:
    hur lyckas ni annars att citera flera inlägg i samma kommentar, fick bara in ett i min senaste kommentar och blev tvungen att kopiera in den andra av marsflickans inlägg för att svara...???
    Du klickar på citera inlägget, sen så klickar du på ett annat inlägg som du vill citera så kommer det i samma inlägg
  • Marsflickan80
    Millan +Jojjo: tack så mycket för era tips. Jag frågade barnmorskan och hon sa att jag bör "köra" var tredje dag och det tror jag blir lagom imorgon skall köpa på mig ett gäng ÄL tester och sätta igång verkstan så får mensen komma eller inte komma. Nu är jag på för fullt

GLAD PÅSK PÅ ER ALLIHOP! KRAMAR 
  • Marsflickan80
    Kekke skrev 2011-04-21 21:51:17 följande:

Note to vegetarians: My food poops on your food. Enjoy that salad!

Ett litet tillägg: Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur - jag är det för att jag HATAR grönsaker

Millan: Även jag har vräkt i mig godis (HELA VECKAN!) usch, tröståt när mensen inte behagade dyka upp. Känner mig så äcklig, usch. Tur man skall ut och springa imorgon  

Igår kom den efterlängtade mensen med den så underbara mensvärken. Men jag klagar inte, det är ju den sista på ett tag, eller hur? Nu när jag vet att allt är ok med mig kan jag ta tag i mig själv och min träning, har längtat så och känt mig rastlös men har bara inte haft ork... men nu så är jag oerhört motiverat, tjoohoo!!! Kom på att jag kan ha räknat fel på mina mensdagar. Varför tog jag bara för givet att den skulle komma på 28:e dagen när den endast har gjort det en gång? Jaja, får korrigera listan lite och köra minst varannan dag så bör det lösa sig. 
    Kattflickan skrev 2011-04-22 11:30:42 följande:
    Kekke: Jag skulle nog ge rådet att tvätta en djurgården t-shirt i 100 grader! Då går den inte att använda sen

Nu är det trädgårdsdax igen!
    "Gilla" 
    Synd du inte bor här hos mig, har hur många trädgårdsprojekt som helst på gång nu! Väldigt kul när det blir bra men även väldigt ansträngande. Vi grejade halva dagen igår (drog ut buskar mm) och så har man träningsvärk för det lilla idag...
    Jezzi80 skrev 2011-04-22 15:26:37 följande:
    Nu blir det dunder-softande på balkongen för min del. Katten gör mig sällskap medans mannen tjänar pengarna
    Kram o glad påsk på er!
    Låter underbart avkopplande Visst finns det få saker som får en att slappna av så bra som en spinnande katt? Min lilla älskling sprang precis iväg för att gömma sig pga alla smällare - stackars de små liven
    Smiley skrev 2011-04-23 08:33:02 följande:
    Millan: Jag har oxå brutit mot mitt sockerförbud. Tänkte att jag får äta fram tills måndag, sen är det stopp för alla kolhydrater.

Ikväll får vi besök av vänner och ska äta lite påskgott och Leilas semifreddo med choklad (och en med hallon, kunde inte välja så jag gjorde två...)
    Nu blir det powerwalk med mina stavar och musik i öronen, sen så är jag redo att moffa!
    Soliga och varma kramar,
    Smiley
    Har du också sockerförbud? Varför verkar alla ha det? Om jag får fråga? Har det något med den önskade graviditeten att göra eller är ni bara allmänt duktiga? 
    Ha en mysig kväll med dina vänner
  • Marsflickan80
    SoligBIM Vi som längtar... Baby 

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24 -- Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26 -- Finlandssvenskan ÄL 12 april(6:e försöket)
    26 -- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)
    28 -- Kaprifolen1979 ÄL ~ 15 april (försök nr 4)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    10 -- Fröken Ellen. ÄL 26:e april. (12:e försöket, 1:a med Pergo) 
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    14 -- Jojjo55, ÄL 30 april (7 försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 april (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 ca -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1 )

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
  • Marsflickan80
    Jezza: har du testat om det ligger nån i magen?

Saftochbulle: Håller tummarna för att det ligger en liten älskling i din mage 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet