Inlägg från: Marsflickan80 |Visa alla inlägg
  • Marsflickan80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Vi har inte kört så mycket om ni förstår vad jag menar. Hahaha, kan tolkas lite hur som helst. Tanken är att köra ungefär varannan dag eller när lusten faller på, men vi får se hur det blir framöver. Av erfarenhet brukar det bli så att ju mer man kör desto mer vill man ha och jag hoppas att det blir så även nu när man kör "på riktigt". Jag fick tips av en barnmorska att man faktiskt kan ha ÄL även fast man har mens. 

Jezza: hoppas det ändå är ett + på G för dig 

Gris: det behöver absolut inte vara kört. Kör på när ni kan så får ni se. ÄL kan ju ändra/flytta på sig också om jag har förstått det hela rätt. För övrigt så säger de att man skall köra var tredje dag för att gardera sig

• Marsflickan80

Jojjo + Millan: Jag tror att det är all press som gör att ni drömmer så, i kombination med värme, film, upplevelser etc. Jag tror starkt på att vi i drömmar bearbetar sådant som vi upplever i vårt vakna tillstånd

Essalady: jag kan förstå om du känner dig off. Ni har ju ändå försökt rätt länge nu utan att det önskvärda resultatet infinner sig. Ni skulle kanske försöka ta en paus från verkstan då? Jag menar inte att ni plötsligt skall börja skydda er men exempelvis att ni slutar kolla ÄL och bara kör på när ni känner för det. Kan det vara något? Blir det nåt så blir det men gå inte in för de...

Kaprifolen + Millan + Klyona: hoppas hoppas det är gravidsymptom och inget annat. Snart skriver ni förhoppningsvis upp er på + listan

Polarlantis: Det var riktigt tråkiga nyheter från dig, beklagar som fasen. Stor kram på dig! Ta hand om dig själv och mys mycket med mannen din. Såg att du tog bort dig från listan också, innebär det att du lägger bebisplanerna på hyllan ett tag?

DubbelA + Jojjo: för oss går det i perioder, ibland vill jag mer, ibland vill han mer. Oftast så är ingen av oss så svårövertalad och tur är väl det

Ceke: Lycka till på VUL

Fridanilsson: välkommen!

Kekke: äldre skall det vara! Har en fräsch 31-åring som orkar länge och vet vad han sysslar med

Marre80: vad underbart det låter. Jag verkligen längtar tills jag blir en ”tjockis” runt magen fast jag är otroligt rädd över att gå upp onödigt mycket under graviditeten när den väl infinner sig

Klyona: TESTA!

EGO: Någon som vet om man kan äta allergimediciner under graviditeten? Är jätteallergisk! Hur länge sitter de i kroppen? Tänkte på ifall jag tar i några dagar innan ÄL och så slutar sen (försöker stå ut) om de då är borta ur kroppen 

• Marsflickan80
    Millan: har ingen "egen" läkare men man kan ju faktiskt ringa till läkemedelsupplysningen. Tack för tipset!

Emelie: välkommen till denna underbara tråd 
  • Marsflickan80

Usch, vad tråkigt att det är så många som lider av allergi. Dumma dumma pollen! Jag tror också som du skriver Prodigy att "vanliga" allergitabletter" försvinner nästan direkt ur kroppen. Det passar rätt så bra för min del iaf eftersom det är allra värst nu och någon vecka till (björk). Jag har min ÄL någon gång i slutet av nästa vecka/början på nästa igen och då behöver jag förhoppningsvis inte medicin ändå.

Längtar så oerhört mycket till ÄL, det skall bli så underbart att köra igång "på riktigt". Vi har ju kört nu varannan/var tredje dag för säkerhets skull men jag har hela tiden kollat ifall jag har ÄL och det har varit negativt jämt. Därför vet jag att jag inte är gravid. Därför längtar jag så tills det visar en glad gubbe på stickan så att man kan gå och känna efter ifall man är gravid eller ej. Vet att man egentligen inte skall göra det men jag känner ju mig själv och vet att jag garanterat kommer att känna efter och vara skengravid ifall det inte sätter sig. Men men, vi får se...

• Marsflickan80
    Polaris: det är skönt att du ändå inte blir avskräckt. Du skall få se att så snart du får ordning på kroppen kommer du ganska snabbt se ett litet streck på stickan igen och då går det säkert jättebra. Underbart att du har en fin sambo som stöttar dig, det är otroligt mycket värt att ha varandra i sådana situationer. Ta hand om er, kramas och pussas mycket så kommer allt snart att ordna sig. KRAM

Jojjo: låter som bra inställning. Mys på när andan faller på (nu i sommar är det ju rätt ofta) och så skall du se att det kommer ett plus eller streck när du minst anar det. Jag känner det på mig
  • Marsflickan80
    Fridanilsson: man kan få metallsmak i munnen om man har järnbrist om jag minns rätt. Du skriver att det inte syns nåt på testet än, har du testat med ett annat märke också? Hoppas du är gravid och inget annat

Kaprifolen: jag hade testat. Vad har du att förlora? Är du gravid så blir du överlycklig, är du det inte så får du ändå veta inom kort och då slipper du gå och hoppas i onödan

Astrogirl: på Clarityn står det klart och  tydligt att de rekommenderas inte till gravida pga att de inte har utfört några studier (eller nåt sånt). Fast det kanske är bara för att gardera sig? Men vem vågar chansa?

Essa: det är inte så konstigt om man blir knäckt när någon blir gravid på första försöket när man själv har försökt utan att lyckas. Det handlar inte om att du/ni inte är glada för deras skull. Det handlar bara om att ni båda längtar så och känner att det är lite orättvist. Det är bara mänskligt! Känn efter vad du egentligen vill och försök att ta det lugnt och slappna av då tror jag faktiskt att det löser sig av sig själv

Emelie Sofie: ett stort grattis! Vad roligt för dig. Du måste försöka släppa tankarna på missfall. Jag förstår att det är svårt men du måste ändå utgå ifrån att allt kommer att bli som planerat. Annars går man och oroar sig massor helt i onödan och bara mår dåligt

Kiyona: vilka underbara nyheter! Grattis till dig!!! Å vad jag längtar tills det blir min tur. Är jätteavis!!! Flört

Zalia: hoppas du får en skön resa med mycket mys

• Marsflickan80
    SmoochiePoo skrev 2011-04-28 21:52:55 följande:
    Tackar vännen!!! Solig Din tur kommer snart med!!

Min karl var nog i chock när jag slängde fram testet idag och frågade om han såg något, nu har han smält det lite och börjat prata hur mycket som helst om hur det kommer bli! Skrattande
    Hehe, kan tänka mig det! Även fast man går och hoppas så är det nog en schock när det väl händer!

EGO: Jag har en liten barnslig fråga. Varje gång min man har kommit inne i mig känns det som om en flod rinner ut ur mig igen. Hur fanken skall jag kunna bli gravid om allt rinner ut? Flört Nån som vet om mängden spermier kan ha betydelse vid befruktningen?
  • Marsflickan80
    SmoochiePoo skrev 2011-04-28 22:14:09 följande:
    Ja jag satt och stirrade på testet en timme efter och fick för mig att jag såg i syne!! Skrattande

Det är samma sak för mig när vi har sex och jag springer upp på toan på en gång i princip så det funkade här iaf!
    Tjoohoo, då finns det hopp även för mig! Glad
    Jag förstår att du går som på moln och har svårt att fatta att det är sant! Vad kul! Solig
  • Marsflickan80
    Kattflickan skrev 2011-04-28 22:17:31 följande:
    Marsflickan: Det är mest det att jag är orolig över att bli besviken i onödan om jag testar för tidigt. Jag har ju över 20 gravtest som ligger och väntar. Jag hade tänkt köpa 5 på testlagret, men det var ju inte så mycket dyrare att köpa 20. Efteråt var jag fundersam över hur jag resonerat

Jag tror att trots att det känns som om allt rinner ut (och gör den där fläcken i sängen som ingen vill sova på) så stannar ändå en del kvar och kan befrukta ägget. Det finns de som rekommenderar att man ligger med en kudde under rumpan för att inte allt ska rinna ut, men jag tror inte det finns några vetenskapliga bevis för att det ska behövas.

Millan 
    Nej, det låter lite väl häftigt att hålla på och ligga kvar och så, men man skall aldrig säga aldrig Flört
    Jisses, det måste vara en hel flod som kommer in i en. Kändes inte som om det var lika mycket när vi använde kådis men men. Nä, nu skall ni få slippa läsa om alla delaljer. Dags att ta plats i sängen så man slipper ligga på fläcken Skrattande
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet