• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jadu Essalady.. vad skulle jag göra då... bra fråga. Men tror verkligen tant röd kommer imorrn eller i natt.

Annars så behåller jag det. Har letat en massa info på nätet och tydligen är det ganska nytt att det är en förbjuden medicin i början av en graviditet.. risken för hjärt-kärlsjukdomar är 4 % istället för 1.. och läkare rekommenderar inte att avbryta grav.. Av det jag hittat då, vill säga.

Men tror inte den frågeställnignen kommer att komma upp. Jag menar, jag hade pos utslag på ÄL 1-3, så det kan ju va att ägget släppte senare än beräknat helt enkelt. och då lär ju även mensen bli uppskjuten lika länge, antar jag?!?!?

Astro: det verkar som om de flesta läkare/Bm etc avråder från ägglossningstest.. hmmm, det kanske mest är nåt som är väääldigt utbrett på FL, inte vet jag... Själv är jag nog fast vid det för ett par månader, men håller på o funderar på att börja ta det lite mer coolt.. men det försöker jag nog mest lura mig själv med Men tempmetoden kommer jag definitivt prova, bara för att se att ägglossning verkligen ägt rum...

• ceke
    Gris78 skrev 2010-12-16 23:44:58 följande:
    Pingla77 - testa vännen då låter väldigt gravidit tycker jag. Håller alla fingrarna!!

Irmelie - Självklart ska du säga att ni hållit på ett år, fan säg två i värsta fall.  Det förs ju inget register på hur länge alla barnönskande par har försökt... tack och lov!!  Du måste ju var ett rikig praktexempel för pergo??

Det måste ju bara var att ringa och säga " Ge hit pergon!  - jag har pco med oregelbunden mens och en cykel år härifrån till fan och hans moster, vi har även försökt själva i 2 långa träliga år"  :)

Håller på dig bruden!! :)

haha, gillar ditt sätt att uttrycka dig Irmelie, du kanske ska ta med Gris på det där besöket...
  • ceke

och även här trillade mensen in nu. Hann dock först vakna o undra var sjutton hon höll hus o slarva bort ett gravtest på na... 10 min senare damp hon ner. Hmm, hon brukar ju liksom komma som en röd vårflod från bergen sådär när jag kliver upp på morgon. Brukar gälla att rusa så fort som möjligt in till toan, oavsett storlek på skydd!

Nåja, 29 dagars cykel här denna månad o nästa ägglossning på nyår med andra ord... Inte så dumt ändå! Då ska vi nog hinna med att gosa till det ordentligt och förhoppnignsvis får jag nästa cykel nån slags hjälp med dessa mellanblödningar...

Är nästan lite nyfiken på vad som händer utan hjälp nästa månad också.. om en av mina teorier stämmer är det vänstra äggstockens tur att göra sitt och jag har en känsla av att den funkar bättre än den högra o att det är den som varit i bruk de månader som sett hyfsade ut blödningsmässigt.. Hmmm, ska fundera på saken. Får se vad gyn säger nästa vecka!

Finlandssvenskan: MMmmm, visst ska det bli gott med julbord Får lov att se det positiva i det negativa, så att säga...

• ceke

Ernilia: Fortsätt skriva. Det är absolut inga tråkiga inlägg! Och på tal om din kropp så tror jag att du inte skulle bli gravid den här månaden om kroppen inte är redo...

Jag tror helt enkelt att vi som så gärna vill ha barn och ni som haft mf/ma i synnerlighet ser och märker av andras graviditeter mer än vanligt. Eller vad tror ni? Tidigare har jag liksom inte reagerat mer än "jaha, va skoj" om nån blivit gravid etc. Nu helt plötsligt följer min egen tanke med "jaha, kul, kan det inte bli min tur snart?". Förstår ni hur jag menar?

• ceke

När det gäller testandet och när innan BIM det är möjligt att testa, tror jag de (tillverkarna) utgår från en lutealfas på 14 dagar, då det verkar va det "normala" som alla möjliga läkarsidor, faktasidor etc utgår från som ett vanligt värde... så jag skulle nog utgå från det...

Maria: Härligt med en positiv känsla! Hoppas hoppas att känslan är rätt

• ceke
    ifyouweremine skrev 2010-12-17 13:59:58 följande:
    Jag tror att det är såhär: man har bäst chans att bli gravid om man har sex dagen före och/eller samma dag som ägglossningen. Det kanske är därför man är som mest fertil sista dagen, för att ägglossningen ska ske dagen efter. Eller också kanske de bara använder frasen "på gång" lite felaktigt.. de menar kanske att den påbörjas.

Fast jag är själv lite förvirrad av det där med äggviteflytningarna. Den här månaden hade jag t.ex såna flytningar dag 11-14. Men enligt äl-testerna kom ägglossningen först dag 17.
    Även jag är förvirrad, så därför tänkte jag prova att tempa någon månad.. första blir nog både ältest o temp, sen får det nog mer bara bli temp... om nu äl kommer som den ska nästa månad. Då har den fått mitt förtroende att den kommer som den ska... sen är tempen mest för att se att den verkligen skett!

Välkommen till tråden Lavendia!
  • ceke
    L Maria skrev 2010-12-17 15:34:32 följande:
    Ska göra precis samma sak den här månaden - har börjat tempa de senaste två dagarna (idag hade jag 36,3 - sval!) bara för att få bekräftat att det släpper också.
    Då är vi två svalisar!
  • ceke

OJ va ni verkar ha en massa för er här i tråden idag. Inte många inlägg

Mensens första dag. Huuuuvamig va det känns som lång tid till nästa ägglossning! Hur ska den tiden fördrivas? Eller.. det lär ju inte bli nåt problem bara jag lyckas bli frisk nog att ta mig upp ur sängen, men just nu känns det som en Eeeeevigheeet!

• ceke

Verkar jobbigt det där med att få tag på pergo! Vilken skit för er som behöver det!!!

Ja du, Kaprifolen.. jag börjar krya på mig så sakteliga o har faktiskt varit iväg på ett julbord med jobbarkompisarna. Men det va så mkt som energin räckte till idag! Imorrn hoppas jag orka städa lite o klä julgranen.. får se vad vi orkar med här hemma. Gubben är också krasslig nu... så inte många knop blir gjorda häe!

KUl att ha jobbat på bebisverkstan! Hoppas det ger resultat om ett par veckor!

• ceke
    Gris78 skrev 2010-12-17 21:10:50 följande:
    Mobilsnack - Ceke - vilken operatör är det du använder? Hoppas att det är telia för det har jag. 
    Funderar på att ska internet till min nya framtida mobil men vill inte byta operatör.

Vet att du berättade att du hitta något bra abonnemang som inte kostade multum varje månad... Antar att du kan surfa hur mycket du vill med nuvarande abonnemang.

Vad var det du sa att du hade? Har kece nåt bra förslag tro? 

Hej Gris! Jag har tele2, fast sånt där extratillägg för surf tror jag finns även på telia. Det är nog det som är det viktiga... att du har en fast månadskostnad för surfen. För annars blir det DYRT...

På vanligt mobil-samtalsbonnemang har jag nog inte det billigaste (smart) men har inte orkat bekyrma mig så mycket om saken... Hm, kanske skulle göra det ngngång. men de där försäljarna som hafsar tag i en då o då har jag itne så mkt ork till övers för!

Är fortfarande supernöjd med min kära app för mens/ägglossning etc! Den har koll den Min pålitliga förljeslagare dagarna i ända, som berättar vilken dag i månaden jag är på, om ägglossning eller mens är på g, som jag kan skriva in grejer i (symptom, humör, bröstspänningar), temp etc i

har du köpt ny mobil, med andra ord?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet