Vi över 30 som längtar efter första barnet
Inte illa
Bara att le o va glad
Ingen dålig julklapp!
Inte illa
Bara att le o va glad
Ingen dålig julklapp!
Irmelie: Du är fantastisk! Tack för utläggningen! Längtar efter att få hem bibeln jag med
Här ska med andra ord tempas... vilket jag ju i o f sig redan hade bestämt mig för... Hm, fick ju mensen idag och tempen gick på ett kick från 37,7-37.3 grader, så det låter ju i o f sig sunt.. Sen har ju min temp den senaste veckan varit rätt spännande och inget att utgå från, men ändå.. Idag blev den LÅG...och det är där jag brkar ligga vanligtvis.. 36.2-36.3...
Åh jag funderar.. Skulle verkligen vilja göra en sån där kontraströntgen, eller spolning av äggledarna.. gärna på onsdag. Kan man ringa o be dem göra det när jag ändå ska dit? Känner på mig att ledarna är igenkorkade på ena eller andra sättet. Suck.. det här med googlandet är inte alltid bra. Har haft klamydia en gång i min ungdom o nu hittar jag en massa om att det kan ha täppt till gångarna.. och så endon.. haha.. Allt jag hittar handlar om igentäppta äggledare för tillfället! Med andra ord CEKE: SLUTA GOOGLA så mkt!!! (bra att jag säger till mig själv va??)
Skratt.. Min kära man kallar mig emellanåt för hypokondriker.. kanske ska ge honom en del rätt i det ibland
Pingla: styrkekramar till dig! Tycker du gör helt rätt i att söka hjälp, men om jag vore du, skulle jag ringa direkt till gyn istället för barnmorskor. De har inte så bra koll,... i alla fall inte enligt min erfarenhet. På sin höjd ber de dig ringa vidare till gyn, om de nu ine slår sig till med att säga att allt är så normalt först... Vilket det ju kanske är, men du har ju rätt att bli kollat!!
Ni med PCO... hittade info under linnékliniken som nog kanske är kan va liite upplyftande ändå. De menar att PCO är ena jädra bra äggstockar (!!!), men som bara kan behöva lite hjälp på traven att komma igång ibland
och att chanserna är väldigt goda om det skulle gå så långt som till IVF.
O jisses.. ser att ni börjat prata förlossningar.. det är en del av den här barnbiten som jag nog inte ens har velat fundera på än. Uschaimig. Har några kollegor som pratade om sina förlossningar för ett tag sen och oooonej, det lät inte som nåt jag skulle vilja va med om.'
Vet att mamma har haft två rejält jobbiga ena och tja, har väl aldrig föreställt mig att det skulle bli enklare för mig. När hon fick brorsan fick de tom gå in o knäcka svanskotan.... oooaaaa
Nejnej, det är nåt jag inte tänker fundera på förrän det liksom är ett måste!
har en jobbarkompis som jag dock ska försöka tänka på om jag hamnar där. Hennes inställning innan va "Det här ska bli en spännande utmaning"... Den känslan ska jag försöka tänka om/när den dagen kommer. Utmaningar gillar jag... och tror jag skulle behöva tänka på nåt sånt sätt för att mäkta med...
Jojjo: Låter ju positivt att inte känna nåt
Millan: Mm, jag hade nog också bunkrat på med fler. hehe, om jag nån dag plussar kommer jag nog inte kunna lita på enbart ett test, så jag skulle nog vilja göra fler på en gång bara för att kunna tro på resultatet!
Ego: Vad håller min kropp på med??? Jag brukar ha en veckas mens. Hmm, Denna gång var det två dar och tempen sjönk bums som jag fick den. jaha.. nu, på tredje dagens mens ökar tempen igen o mensen är veck o de bruna flytningarna tillbaka, fast bara pytte pytte pytte??????? VA?? Suck. Börjar inse att min kropp är redo för återvinningen.
Hehe, tack tjejer för att ni inte vill att jag ska slänga mig på tippen
Tjaaa, jag har ju inte haft feber sedan i mitten av förra veckan, så borde inte va det som spökar.. eller vad vet jag. Rätt spännande med tempen dock. Den sjönk som en sten precis innan jag fick mensen o den här morgonen va den + 0,4 igen o när jag gick på toa inte minsta tillstymmelse till färg i skyddet. Hmmm, jag brukar ha störtfloder på morgnarna!
Gravtest.. mm, tog ju ett på BIM+1, typ 15 min innan mensen kom och det va toknegativt.
Det här med att få ett sjukt barn. ja, o vilken mardröm det skulle va. Tyvärr, på tal om just det, fick jag precis hemska nyheter från min vän. Deras lilla pojk som kom i v. 27 somnade in i fredags och hade samma diagnos som storebror som de förlorade för några år sen. Som tur va har de mellanbrodern kvar som är pigg o frisk att leva vidare för.
![]()
Nä, fy, kan nog aldrig föreställa mig. Åh, de är verkligen de starkaste människorna jag vet....
Ni som tempar. Ärligt.. har ni varit med om nåt så skumt i kurvan? Är det DET som är problemet med alla mina spottings.. att jag inte har nån riktig ägglossning och knas med hormonerna på det sättet?? Nåja.. om några timmar är jag väl kissnödig igen o då åker nog både ett gravtest och ett ägglossningstest fram, bara för att... NÅT skumt är det i görningen....