Inlägg från: Marsflickan80 |Visa alla inlägg
  • Marsflickan80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Annellie: Grattis än en gång!!!

Kiyona: Kör hårt nu då

Millan: jag blöder också lite mer (fast fortfarande nästan ingenting), har du haft så nån gång efter dina skrapningar/missfall?

Lilla plopp kanin: är det för att du har varit stressad eller nåt innan som du har huvudvärk efter zonterapin eller vad beror det på?

EGO: Frågade er för ett tag sen om någon visste ifall orgasmer (ej via samlag) kunde påverka tiden för blödningen, ingen som vet? För övrigt så får jag fortfarande utslag på grav.tester och det känns piss men annars så känns det bättre för övrigt
  • Marsflickan80
    Maria: jag förstår att du är ledsen, fick själv känna på det där i onsdags. Dels så fick jag veta att två av mina bekanta är gravida (den ena med sitt andra barn), dels började en arbetskamrat tjata om att de bara väntar på att jag skall bli gravid (då jag är nygift). Tack skall du ha, kärring! (jag tänkte det, sa inte förstås )
    nu är jag inte så erfaren som ni andra här, men spontant så känns det som att du kan ha varit gravid men inte hunnit få så mycket HCG hormon och därför inte plussat. Så tror jag iaf. Tråkigt med ytterligare en månad utan + för dig

Millan: skönt att blödningen börjar ge sig. Usch, vad jobbigt. Själv så har jag inte blött på några dagar men har flytningar. Innebär det att det är fritt fram att sexa nu? Tänkte sexa med skydd fram till mens iaf. Snälla säg att det är det, jag håller på och blir galen här! BRA att du tog kontakt med någon att prata med. Kuratorn jag träffade efter MF var guld värd och mycket tack vare henne har jag kunnat sakta men säkert gå vidare. Och så hantverkarna som blev klara! Känns som om det är mycket positivt i ditt liv just nu. Underbart! Det förtjänar du!
    Saftmedbulle skrev 2011-09-08 14:59:46 följande:
    Japp! Jag var på min första träff idag. Alla prover hittills ser bra ut, men det är några till som ska tas. Läkaren sa att jag skulle höra av mig så fort det blev plus igen, så skulle hon fixa Trombyl till mig (det har jag ju redan, men det var ju bra). Hon påpekade att det ju är 50% missfallsrisk när man är i min ålder, men jag kaxade till mig och sa att "då är det ju 50% chans att lyckas oxå" och det gav hon ju mig rätt i... Får se hur det blir vidare...snart är det ju ÄL och då vet ni ju vad som vankas här i Stockholm ;)
    BRA! Go Saftoch bulle, go!!!
  • Marsflickan80
    Sophy80 skrev 2011-09-07 15:33:16 följande:
    Lite regelbundnare cykler betyder att jag kan sätta ett mer exakt datum för nästa BIM. Behöver jag säga att sthlmsveckan pågår för fullt? Maken klagar och säger att han har sååå ont i benen efter fotbollsmatchen, men jag hör det inte. Den här gången ska vi bara inte missa en enda chans. Idag blir fjärde dagen i rad som vi sexar - pust!
    Härligt!!! Nu skall det väl ändå ta sig för dig
  • Marsflickan80
    Saftmedbulle skrev 2011-09-09 16:40:48 följande:
    Håller alla mina tummar jättehårt!
    ALLA tummar? hihi, hur många har du? (Sorry, var bara tvungen)
  • Marsflickan80
    Saftmedbulle skrev 2011-09-09 17:05:29 följande:
    Massor ;) Nä, bara två... men ska hålla ALLA två...

Tea Time: välkommen! Du kommer snart känna dig hemma här i tråden. Tråkigt att läsa om din historia men jag hoppas att du, liksom vi andra plussar snart
  • Marsflickan80
    Jezza:  det var otroligt smärtsamt att läsa ditt inlägg. Jag har fortfarande tårar i ögonen. Jag förstår mycket väl att det känns orättvisst. Det känns som om allt plågsamt drabbar en samtidigt, allt skit liksom faller ner gång på gång och så fort man lyckas resa sig kommer något som gör att man faller tillbaka ytterligare två steg. Det är skönt att det känns bättre idag och det kommer att bli ännu bättre, men det kommer även dagar av misströstan - och inte konstigt det. Du ÄR underbar och åt helvete med Jante! Vad är det för en idiot som har hittat på den skiten egentligen? Alla är vi unika och fantastiska och förtjänar att ha ett bra liv och att våra drömmar slår in. Tyvärr så får vissa jobba hårdare för det och det känns ju orättvist. Jag tror dock på er och att alla tjejer här i tråden en dag sitter med en underbar och väldoftande bebis i famnen, vi löser det bara på olika sätt och det kommer bara att ta olika lång tid för oss. Tyvärr får vissa av oss vänta längre än andra. Och det är helt ok att vara ledsen, gråta och känna sig missunnsam ibland, bara man inte fäster sig vid det och inte kan komma tillbaka. En stärkande kram på dig! 

Polaris: Pepp till dig också, jag hoppas och håller mina tummar för att det ändå blir ett plus nu snart 

Maria: jag förstår precis! Känns som om alla runt omkring mig (både bekanta och arbetskamrater) ploppar ut ungar till höger och vänster och det är flera som är gravida nu som skall ha efter det att vi skulle fått, tråkigt och orättvist! Det får man tycka!

Sophy: det kanske inte har tagit sig hittills men en dag skall det allt göra det - får du se!

Tea Time:  Tack så mycket! Nu har jag i alla fall slutat blöda så snart är vi nog på banan igen

Pingla: vad spännande med IVF! Januari/Februari är ju jättesnart! Vad är det du känner dig orolig för? 

Ang. boobietest så har min man fått för sig att det bästa är att känna så ofta som möjligt för då känner man verkligen skillnaden  
  • Marsflickan80
    SmoochiePoo skrev 2011-09-11 20:31:20 följande:
    Neeej nu är det väntan på plus! ÄL hade jag i ons-tors förra veckan! Solig 

Hur är allt med dig då gumman?! Kraam
    Å, jag har ju inte riktigt varit med men nu så oj vad jag håller tummarna för dig nu! Men visst skall du väl få + nu och dessutom behålla bebben i magen
    Med mig är det mycket bättre! Känner mig mera optimistisk och har äntligen slutat blöda. Bäst av allt så fick jag äntligen hoppa på maken igår (eller var det han som hoppade på mig? ). Nu väntar jag bara på att mensen dyker upp så vi kan hoppa på varann ännu mer Tungan ute fast då utan äcklig kådis. Tack för ditt stöd! Hjärta

hoppas på plus: usch, den där jäkla tanten. Tråkigt tjejen!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet