Vi över 30 som längtar efter första barnet
Till alla er underbara tjejer här i tråden vill jag sprida lite gravidbaciller. Ta några djupa andetag och andas in de så mycket ni bara kan så de sätter sig ordentligt. Alla ni är verkligen värda att se underbara plus inom kort. Lycka till och kram!
Jezza: Tack så mycket!
jag har svårt att tro på det bara för jag har knappt några symptom men måste sluta oroa mig och hoppas på det bästa
Pingla77: Blir så trött på såna kommentarer. Varför skall folk lägga sig i överhuvudtaget? Du kommenterar inte hennes fula tantsockar eller hemska tantfrisyr eller vad det nu kan vara. Varför ska folk ha rätt till att kommentera andras så privata delar som barn, giftermål, husköp osv. Ååååå, så arg jag blir. Det bästa, kanske inte det trevligaste svaret, är att säga att de skall sköta sitt så återgår du till att sköta ditt. En kompis till mig har försökt i över ett år, nu är hon höggravid och har BF om några dagar. Hon sa att det kändes tungt när alla verkade kunna bli gravida så lätt medan hon kämpade nåt otroligt. Sen när hon avslöjade för andra hur jobbigt de har haft det då kom det krypandes fram att alla inte hade det så lätt som de ville få alla att tro,de heller. Inte blir man heller mer gravid bara för att folk påpekar det? Idioter!
Saftis: Vad otroligt ledsen jag är nu. Tårarna bara rinner och rinner nerför mina kinder. Det känns så orättvist! Så fruktansvärt orättvist!!! Du har all anledning till att vara bitter men jag hoppas på att ni tack vare utredningen får lite hjälp på vägen och att ni till slut får behålla er älskling för all framtid, så länge ni lever. Ta nu hand om varandra, hoppas att denna upprepade sorg inte påverkar er kärlek till varandra negativt, utan tvärtom stärker den och gör att ni orkar kämpa vidare. Jag vill gärna tro att vi ses snart igen i en glädjefylld tråd här på FL. Stor lycka till och många kramar!
Millan: Jag har också väldigt lite symptom och är otroligt orolig! Men vi måste försöka utgå ifrån det bästa, så länge motsatsen inte har bevisats för oss. OK? Ska vi tumma på det?

BIM, Vi över 30 som längtar...
Augusti
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
håller tummarna för att nästa gång går det bra.
Var på återbesök i torsdags och allt såg bra ut, inga rester. Läkaren sa även att det räcker att få en mens (inte två) innan man blir gravid och det är mest för att man skall ha lättare att räkna ut när man blev gravid. Äntligen trevliga besked! Idag hade vi en jättemysig dag med maken och nu på kvällen packade jag ner alla babykläder och ställde bort så länge. Det börjar kännas ok, jag har accepterat att jag är ledsen och det kommer att ta lite tid att ta sig igenom det, men de stunder då jag är ledsen och gråter är färre än tidigare så jag är på väg tillbaks antar jag.
)! Vi har ändå kladdat på varandra där vi får kladda
men jag har märkt att de dagarna vi gör det blöder jag mer. Det beror nog på att det krampar när jag kommer. Jag funderar på om det kan vara positivt pga att då tömmer man sig på blod snabbare eller om det snarare kan bli negativt pga att man sas underhåller såret. Nån som vet?