Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2011-01-03 21:10:06 följande:
    Mellanis: Grattis! Jätteskönt att det såg bra ut! Vad är det egentligen som de mäter på RUL et?

Saftis: Jag kände mig också deppig i oktober när jag såg tiden för mitt rul i almanackan. Men vi kommer tillbaka!

När jag var 17 så var det min största skräck att bli gravid. Tvingade min första pojkvän att använda kondom trots att jag åt p-piller Så för mig låter styvdotterns situation som en mardröm. Men jag förstår att det kändes tungt när de bara av misstag blir gravida, något som du så gärna själv vill bli Pingla!

Ceke: Rolig effekt av tabletterna, gillar din man den?

EGO: Idag har jag för första gången sett en trådig flytning! Aningens blodfärgad var den också, men det är mindre rött idag än igår. Kommer de trådiga flytningarna några dagar före ÄL? Jag borde ha ÄL imorgon men stickorna har inte börjat ge något utslag alls än??? Man brukar nån dag i förväg kunna börja se lite mer färg på stickan tycker jag. Nåja, vi ska sexa varannan dag ändå har vi sagt, idag blir det inget men imorgon kör vi igen! Nån fler än jag som tycker att det kan kännas lite krystat ibland?

Millan

Skoja inte att det känns krystat! I söndags när vi skulle få till det så hade igen av oss lust, krävdes en massa påhitt för att det skulle gå överhuvudtaget... Men jag har tur som har en man som är väldigt duktig på att prestera under press. Igår sa vi båda att åh vad skönt att vi inte MÅSTE gå på det idag också. Ikväll är det dock dags igen. Ja, ja, får säga som mannen, allt för vår bebis Men självklart blir det ibland mer än krystat, vore ju konstigt annars, man brukar ju inte ha sex på beställning, inte jag i alla fall.
  • Jojjo77

Träning, kost och planering av resa tycker jag låter hekt perfekt för att tänka på lite annat. Jag påbörjade ju mitt "nya" liv i höstas och har gått ner ca 3 kilo, med viktväktarna faktiskt. Tycker att de är bra då man inte känner att man bantar eller går på diet. Jag vill äta rätt och bra och få lite inspiration med nya roliga recept. Med v v känner man också att man får äta det man vill, men kanske inte alltid. Det funkar för min hjärna i alla fall. Jag har ca 2 kilo till som jag vill bli av med, blir det mer så gör inte det något. Tränar 2-4 gånger i veckan vilket också gör att jag är piggare, gladare och har mer ork. Så det är bara win win Vi planerar också någon form av resa, troligtvis under påsken.

Ååå, vad skönt det var att skriva om något annat

• Jojjo77

Ceke - peppkram Hjärta

Har läst att bakifrån eller missionären ska vara bra, plus att ligga kvar 15-30 min, helst m kudde under baken, resa sig upp och kissa och duscha på en gång kan göra att mycket rinner ut (står så på vissa sidor om tips för bebisverkstad och jag gör ju allt annat så varför inte följa även detta?). Vi varierar ställningar och kör faktiskt med kudde under baken denna månad, gör det hela lite roligare nåt måste man ju göra för att försöka göra en kul grej av hela den här grejen

Välkomna alla nya

Mallanis - hoppas du tittar in ibland så vi vet hur det går!

Jag är snart 34 år mannen ett par år yngre, vi är inne på försök 3.

• Jojjo77
    Astrogirl skrev 2011-01-04 20:22:33 följande:
    Jag har under det senaste halvåret av försök legat kvar med kudde under baken i ca 20 minuter efter varje gång vi sexat runt ÄL. Borde ju underlätta för simmarna att komma rätt. Till slut lyckades vi också. Om det hade någon betydelse att jag låg kvar vet man ju inte, men det kan ju inte skada. Glad
    Haha, jag tänker också att det inte kan skada Rent logiskt så borde det ju vara så att man hjälper dem att hålla sig kvar därinne, plus att det som sagt är ett tillfälle för att både jag och mannen ska få oss ett gott skratt efter varje mys Hoppas att även vi har din tur snart!
  • Jojjo77

Stor kram till er som känner er nere, hoppas att ni snart hittar ny ork att se framåt. Ge inte upp!!!

När det gäller hur lång tid det kan ta innan det tar sig så har alla mina vänner, över 30, fått vänta allt från 6 mån till 2 (!) år, ingen har alltså blivit gravid inom ett halvår. Det tröstar i alla fall mig lite och gör att jag inte känner att jag är konstig som (bara) är inne på försök 3. Tror också att man får ta detta med siffror med en rejäl nya salt, då man inte vet vilken ålder det är på dem som varit med i undersökningen. Det är ju mer än mycket som ska klaffa...

Irmelie - usch vad jobbigt att få reda på på det sättet. Vi får väl som sagt börja umgås med folk som vi vet skyddar sig

• Jojjo77

Kommer någon ihåg att jag sa att jag inte skulle plocka fram ÄL-stickorna denna månad? Jag kommer ihåg att jag sagt det, men jag ljög tydligen Beräkand ÄL imorgon och idag var jag tvungen att testa. Nästan lika starkt streck som kontrollstrecket, så det borde vara på g. Jag känner eller märker ju aldrig av ÄL...Vi har myst sen i söndags så denna gång ska vi bara inte missa! Vi får köra på till början av nästa vecka, sen har vi gjort vårt för denna månad och nästa förbannade väntan börjar!

Visst var det så att ÄL-stickorna har en tendens att ge utslag lite för sent på oss lite mognare kvinnor? Då kan jag ju i så fall redan haft ÄL, eller ha den typ idag? Eller? Japp, många frågor blev det

• Jojjo77
    simtim skrev 2011-01-05 10:40:17 följande:
    Neeeje, Jojjo, det var ju du och jag som skulle hålla oss ifrån äl-testen... Jag har inga hemma, annars hade jag oxå åkt dit. Men va bra att du tajmade in det och fick positivt iaf, bara att mysa på!!

Ceke, det låter verkligen hur jobbigt som helst med spottings. Har inte haft såna problem, men jag fattar att det ställer till verkstadsproblem. Hoppas verkligen att det blir bättre nästa månad, och att det bara är kroppen som behöver vänja sig. Tummar hålls.

Spammar tråden lite här - Essa, jag provade ett par veckor utan socker för nåt år sen, mest som ett experiment. Jag tyckte inte att jag kände mig jätteannorlunda under tiden, men det har fått följder ändå. Jag brukade äta mycket bröd innan, både vitt och mörkt, och under dom 2 veckorna bannlyste jag bröd, fick äta finncrisp dock. Ända sen dess - och det är faktiskt rätt länge sen - så är jag ingen brödälskare längre, eller jag menar, visst är det gott, men jag äter mycket mer riktig mat och inte bara bröd. Är jätteglad att det blev så. Hade ingen aning om att det var så ofta jag bara gjorde smörgåsar istället för att laga mat. Pepp till dig, det är svårt att stå emot sockersug!

Här hemma är det väl 9-10 dagar till BIM, inget nytt. Lite ömma bröst kanske, men jag menar, som jag känner efter hela tiden är det ju oundvikligt att dom börjar ömma......hihi.

pepp till alla och välkomna till nya. F.ö. så skrivs det här inne mer än nånsin nu, eller?? Kul!
    Ja, jag vet, dåligt av mig. Skäms! Har ju tyvärr ett helt lager hemma, hade beställt hem innan jag bestämde mig att jag skulle hoppa över. Men istället för att, som de tidigare månaderna, då jag använt stickor sen dag 10 och en vecka framåt, så har jag nu bara använt en sticka och inte hängt upp mig på dem, både skönt och ett framsteg Nästa månad kanske jag klarar av att avhålla mig helt

Lycka till med mysandet
  • Jojjo77

Välkommen mumwannaB! Håller tummen för att det ska gå bra för er! Tror inte att det är helt fel att dra ner på tempot lite, det gäller nog oss alla, oavsett om man försöker bli med barn eller ej.

annvian - vi är tydligen ganska synkade både när det gäller ÄL och BIM   Vi får hoppas att vi slipper tanten den 20 januari

• Jojjo77
    ceke skrev 2011-01-05 11:53:14 följande:
    Åhh, en läkare ringde precis och hon va super att prata med! Jag hade ju gråten i halsen också vilket hon nog hörde... hur som.. Hon va inne på att sätta upp mig i kön till en titthålsoperation redan nu.. men ville konsultera en annan läkare innan hon gjorde det. Tillsammans kom de tillslut fram till att jag ska fortsätta med Proveran de tre planerade cyklerna. Om det inte blir bättre, ska jag ringa ett nr, få en telefontid med en läkare (hon jag träffade förra gången eller denna läkaren) och då skulle de med största sannolikhet sätta upp mig i kön för en titthålsoperation. Och i maj kan en fullständig fertilitetsutredning startas.

Hon sa att på ultraljudsbilden från cystan jag tidigare haft, såg det ut som att det ev kunde ha varit en chokladcysta jag hade tidigare.. men den försvann ju av sig själv, så det är svårt att säga..

Jag fick även nr till psykosociala teamet för att få en kuratorskontakt då jag inte mår någe bra i detta, vilket känns sköööönt. Känns lite småunderligt att som socionom själv gå och prata med en socionom... men vi är ju alla människor som behöver stöd ibland.

Visst är det jobbigt och det känns tufft.. men måste säga att jag fått bra bemötande och blivit tagen på allvar av läkarna. Det känns bra. Och jag är verkligen beredd på att göra vad som helst för att få dessa skitspottings att sluta och för att få barn. Vad som helst.
    Vad underbart skönt att höra ceke! Dels att du fick ett bra bemötande och att de tar dig på allavr och att hjulet är igång. Jag hoppas verkligen att du blir av dina spottings och att du snart blir gravid! Det är väl underbart att det finns stöd att få från utomstående som är inlästa på specifika områden. Att ta hjälp av andra anser jag är en styrka, som tyvärr inte alla har. Kram till dig! Hjärta
  • Jojjo77

Uppsara - tror som Mmmbop att du kan ta det lugnt, de små rackarna kan leva länge, men jag förstår dina tankar.

Mmmbop - välkommen! Tråkigt med det du fått gå igenom. Bättre lycka nästa gång

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet