Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

AnnJan - Spännande! Men jag fattar inte hur jag ska lägga in mig...du var ju duktig och fattade galoppen direkt, har skrivit ett inlägg i tråden och bett om hjälp, om du tittar in där så får du gärna lägga in mig Tack från en trögis som har svårt för instruktioner, hahaha!
  • Jojjo77
    Längtan81 skrev 2011-01-07 12:00:46 följande:

Har inte varit inne på ett tag men jag ser att det har börjat fantastiskt bra i vår tråd =). Stort grattis till alla plus!!!!

Kul initiativ AnnJan - har lagt in mig och nu kanske åtminstone en av oss borde lyckas denna månad...=) Hoppas kan man alltid göra.

Här har äl annars passerat, vi kör varannan dag fast vi brukar fortsätta tills tanten kommer. Innan körde vi på varje dag mellan en och två veckor vid äl men vi blev helt slut och sex var inte att tänka på efter äl-perioden. Gynekologen sa att det räcker varannan dag så vi kör på det månaden runt Skrattande

Hjälp! Orkar ni varannan dag hela månaden! I am impressed Vi jobbar hårt en vecka i månaden, för övrigt så är vi glada om vi får till det 2 ggr/veckan   Är man ledig så orkar man ju, och har mer lust, gäller i alla fall mig, men med heltidsjobb så får man ju ibland vara glad om man orkar pussas godnatt, nädå så illa är det inte, men man är ju inte skitduktig på orka sexa i veckorna inte, varken jag eller mannen. Får väl vara glad för att vi är likadana, så att den ena inte är jättepå och den andra inte vill,  då kan det ju bli väldigt jobbigt i längden.
  • Jojjo77
    Längtan81 skrev 2011-01-07 12:17:57 följande:

Vi jobbar också heltid båda två men på ngt sätt så ju mer vi har sex bara för att vi vill och inte för att producera bebis så ju mer sexsugna blir vi =) Vi har nu hållit på ca ett år och jag skulle vara ett nervvrak om vi körde som vi gjorde i början med varje dag i en till två veckor. Jag är däremot imponerad av er som äl-testar och kör hårt i äl-perioder med varje dag Glad.  

Det är ju bra att suget ökar så att det inte minskar Skämt åsido, visst är det så att sex föder sex. Jag kan väl mest tycka att det är svårt att hitta tiden, på morgonen så hinns det bara inte i veckorna och tyvärr är både jag och mannen kvällströtta... Är man ledig så kan man ju vara mer flexibel Så det bästa är när ÄL infaller såhär när vi varit lediga
  • Jojjo77
    Längtan81 skrev 2011-01-07 12:57:11 följande:
    Ledighet är väldigt bra för sexlivet Skrattande annars kan morgonen ibland funka för oss, vi har flex på våra respektive jobb...
    Mer ledighet och flextid till folket alltså, så att vi kan jobba på att producera barn Skrattande
  • Jojjo77

Mannen min är 2 år yngre, verkar som vi alla satsar på ungt

ÄL över för denna gång, nu kommer nästa väntan till BIM den 20. Blä!!!

Jag har tränat nästan varje dag denna vecka, får satsa ännu hårdare och köra på varje dag fram till BIM för att ha annat att tänka på.

Nu blir det middag med vänner, men hoppar över alkoholen. Men mannen ska få njuta av några öl, han har ju presterat duktigt hela veckan

Ha en skön lördagkväll!

AnnJan - tack för omtanke men är inlagd

• Jojjo77

ceke - har också kännt lite hållkänslor i tjejmagen, aldrig mräkt något sånt tidigare...

millan - tränar på friskis så det blir lite blandat, därav mcyket träning

Hahaha, går också och funderar på hur ni har det på dagarna, ni kära vänner som jag inte känner eller kanske känner mer än andra jag känner i riktiga livet. Jaja, ni fattar va

• Jojjo77

Jag vill helst inte ha en julbebis, men när det inte är så lätt, så börjar jag ändra mig, den får komma när en vill Är själv född sent och har tyckt det varit lite tråkigt att fylla sist när man vuxit upp, t ex 18 och 20 år, men sen är det ju bara bra! Nu är man ju yngst

• Jojjo77

Styrkekramar till er som har en svacka!

Välkommen Frk Svår, du är i gott sällskap med en hel hög som inte tänker på annat än barn.

Jag har gjort första dagen på jobbigt, riktigt kul faktiskt och framförallt så har jag inte hunnit tänka på att skaffa barn, känns som semester Men visst skulle det avar kul att snart få berätta att man ska ta långpaus härifrån p g a bebis. En dryg vecka till BIM, det går lååångsamt!

• Jojjo77
    ceke skrev 2011-01-09 18:15:47 följande:
    Hittade lite intressant statistik på sn113w.snt113.mail.live.com/default.aspx?rru=...

"Man uppskattar att cirka 15 % har svårigheter att bli gravida. Ofrivillig barnlöshet är alltså ett vanligt tillstånd. En orsak är att medelåldern vid första barnets födelse nu är närmare 30 år, mot att för ett par decennier sedan varit omkring 25 år. Efter 30 års ålder sjunker fruktsamheten och risken för missfall ökar.

Chansen till befruktning vid regelbundet samliv utan preventivmedel är efter
    1 månad    35 %
    2 månader 50 %
    3 månader 65 %
    1 år           80 %
    2 år           90 %"

Det var lite kul statistik! Då börjar ju oddsen att se bättre ut för varje månad som går! Man måste ju försöka se ljuset i tuneln

Millan - gillar dina rekommendationer, allt det du skrev om, plus snöskottningen som du och fler med dig roar er med, är några av anledningarna till att vi bor i lägenhet. Vi är lite udda så, ingen av oss har eller har haft huslängtan. Men det är väl bra att inte alla vill bo i eget hus, skulle ju behövas så många då
  • Jojjo77
    Finlandssvenska skrev 2011-01-10 18:43:48 följande:
    Här kom mensen som på beställning i morse, så åter en gång nya tag....
    Näe! Håller tummar för nästa månad! Kram
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet