Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

mallanis skrev 2010-12-29 11:08:07 följande:
    Ja nu är det fixat...Tack och lov!!! 
     När vi blev gravida denna gång berättade vi tidigt för släkten. JUST FÖR ATT SLIPPA DETTA IGEN! Min svägerska sa då.... Oj jag hade inte vågat berätta så tidigt... Jag sa till henne går det åt skogen så vet ni och vi har kanske inte haft en självklar resa hit....

Hennes komentar...ja gud ja.... Folk kan ju uttrycka sig lite klantigt ibland.... ibland har jag bara velat be folk vara tysta.....*asg* De hade altså ingen aning om att de sårat oss och det slog dem inte att de var sådanan människor själva Skrikandes
    Ska man skratta eller gråta över sådana människor?!? Jobbigt att inte ha någon självinsikt alls. Men bra att ni berättade tidigt och att de kanske skärper sig och faktiskt tänker nästa gång de pratar med någon som inte har barn.
  • Jojjo77
    L Maria skrev 2010-12-29 10:08:43 följande:
    Det värsta med det är att hon och hennes sambo inte alls levt "meningslösa liv" innan de fick barn - de har rest över hela världen - varit på flera långresor och varit där ingen annan vettig människa satt sin fot , har pluggat och har bra jobb etc. Vet inte vad som flög i henne i den diskussionen...

Om inte annat så är sådana här diskussioner något vi måste påminna varandra om när vi väl sitter där med våra bebisar "Kom ihåg nu tjejer, det fanns ett liv innan detta också och det var faktiskt helt ok! "
    Det vore ju hemskt om man skulle gå runt och prata om sitt liv innan barn som meningslöst. Hur ser man på sig själv då? Även om det skulle vara så att vi aldrig någonsin får barn, så skulle jag nog inte ens tänka tanken att vårt liv tillsammans är meningslöst, inte heller att mitt var det innan. Jag har gjort precis det som jag haft lust till att göra och befinner mig på en plats i livet där jag känner mig helt tillfreds, vilket har varit mitt mål i livet. Får vi sen en liten bebis så ser jag det som en förmån och ett enormt plus i våra liv.

Men alla är vi ju olika. Resor, utbildning och jobb kanske är det man sätter upp som normen för att verka ha lyckats, sen kanske vissa innerst inne inte känner att det är meningsfullt i alla fall?
  • Jojjo77
    Polarlantis och Essalady- jättestora kramar till er båda, usch vad tråkigt! Hjärta Visst är det tråkigt att man ska få såna kommentarer av de man anser är nära vänner, när man bara vill ha lite medkänsla. Vad har folk för fel, allvarligt!?!?!?

När det gäller att tänka eller inte tänka på att få bebis. Hur ska man kunna sluta när man börjat att tänka och längta? Det är ju inget man styr över. Har lust att, ursäkta, slå folk på käften när de säger så. Sen är det ju alltid dem som haft det lätt som slänger ur sig sånt. Puckon.

En liknelse är ju att miljonärer säger att man inte blir lyckligare av pengar. Yeah right! Lätt att säga när man inte saknar det. Detsamma med barn, lätt att säga, sluta tänk, det kommer när det kommer och så går de där själva,  höggravida. Bla, bla, bla... Ja, jag låter lite bitter, men jag blir ju sååå trött.Skrikandes

EGO: Här har tant röd äntligen lämnat kroppen, så nu laddas för mys. Ska som sagt ge f...n i stickor och alkohol under denna ÄL. Äter folsyra sen ett bra tag tillbaka. Ska också börja ge mannen extra zinktabletter, ska tydligen vara bra för simmarna. Inte heller han ska dricka under vår mysvecka.
  • Jojjo77
    ceke skrev 2010-12-29 19:15:54 följande:
    Tror de flesta av oss här i tråden har svårt att tänka på så mycket annat... i långa stunder i a f... Än så länge har jag faktiskt inte misslyckats med att bli glad när vänner blivit gravida.. men i o f sig har jag inte så många runt omkring mig som berättat det heller. Jo, en som först fick ett ma.. och lovar att jag blev superglad för deras skull när det tog sig igen. De fick precis sin lilla donna också

Faktiskt.. så känner jag bara två som pratat om att det gick lätt för dem att f barn. Dock alldeles för många som fått kämpa eller som fortfarande gör det. Det har i sin tur gjort att jag redan från början på nåt sätt tagit för givet att det inte skulle gå lättare för oss.. och va rätt jag hade

Men tjihooo, nu har vi äntligen fått till det för ikväll i a f! Har proppat i min stackars älskling ibumetin, vätskeersättning och en bit pizza på det.. sen tvingade jag in honom i duschen och sen så... Envishet kommer man långt med och tja... han vill ju också få till det nu runt ÄL, så Tänkte göra ett nytt försök i morgon bitti också bara för att

Hm, det där med prat om barn är spännande.. själv lyckades jag ju bryta ihop när en bekant istället ville va stöttande och prata om att man kan ha barn i sin närhet på flera sätt än biologiska barn då hon vet om mina tankar.. Inte lätt att va en stöttande vän till oss i bebisverkstad inte...Cool
    Ofta så är det nog så att det tar tid, men man pratar inte om det...

Grattis till duschmyset!!!
  • Jojjo77
    ceke skrev 2010-12-29 21:34:05 följande:
    En fråga om nåt helt annat... Vad ger ni era älsklingar i födelsedagspresent? Min fyller 30 imorrn och tja... jag har lite svårt att komma på den perfekta presenten...
    En upplevelse eller en hotellövernattning någonstans? Trevligt för båda
  • Jojjo77

Hej på er tjejer!

Usch och usch och usch för er som fått påhälsnig! Så tråkigt!!! Nya tag som gäller på nya året!

Ceke - håller alla tummar att den styrkan ni trots allt haft räcker!!! Fy f... n vad ni är bra

Jag har varit på middag med min bästa tjejkompis idag och fått en massa pepptalk när det gäller barnverkstaden, hon har två. En har de haft svårt att få, den andra hoppade på dem kan man säga. Skönt att prata och att få förståelse om inte annat.

EGO: Vi tjuvstartade med myset redan idag Nu kör vi ett gäng dagar framöver

Champagnen ersätter ju inte att bli gravida på långa vägar, men man får se den som en mycket god kompensation tycker jag i brist på annat...

Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR Skål

2011 here we come, big time Skrattande

GravidBaby we wish!

Kram!!!

• Jojjo77

God fortsättning till er alla! Blev lugnt för mig också igår, skönt idag

Nu laddas för bebisverkstad, vi tjuvstartar nog idag Nu ska det bli plus!

• Jojjo77

Grattis Änglabitch!!! Underbart

En fråga till er kloka: Vad behöver mannen äta för at förbättra barnverkstaden? Zink har jag läst om. Äter era ngt? Jag knaprar ju folsyra, inget annat. Mannen äter kosttilskott, men inte zink, än. Värt att börja?

Millan - här blev det också Ivanhoe

• Jojjo77
    Ceke - tack för tips, ska gå och köpa piller manspiller också, jag äter ju redan kvinna.

Daniela - hur länge väntade du med att söka upp gyn.läkare? Är det privat eller via landsting? Spolningen du ska på. är det steg ett i en utredning? Vet ingenting om utredningar, men för varje gång det inte tar sig så sätter ju skallen igång och funderar kring hur man ska gå tillväga om det inte vill ta sig kommande månader heller.  Vete fan om jag orkar vänta ett år innan man kontaktar någon för att få hjälp, bli ju 34 i år, känns inte som om man har tiden på sin sida... Så går det när man är trögstartad

Här har jag börjat städa ut julen. Lika mysigt som det är att pynta in den, tycker jag det är att bli av med den. Nu vill jag ha ljust och fint igen med vårgardiner, även om jag vet att jag får vänta lääänge på att den kommer
  • Jojjo77
    Kekke skrev 2011-01-01 22:05:26 följande:
    efter en god middag som min fru hade lagat så tänkte jag att vi skulle mysa lite framför en film som hon ville se. under filmen så tar hon fram datorn o sätter sig o kollar den här tråden som hon säger sig är beroende av..
    så kollar hon runt här o sen säger hon att det är fångarna på fortet som hon vill titta på, ok säger jag.. vill hon kolla på det framför filmen så får hon göra det.. men hon har inte mkt koll på vad som hände på tvn för hon satt o kollade FL hela tiden..
    så när fångarna var slut så frågade jag om hon ville titta klart på filmen, men det kunde vi göra en annan dag ist..
    ok, men jag går o lägger mig sa jag då.. då passade det väldigt bra att mysa helt plötsligt.. hon sa att jag inte hade gjort nå försök eller tagit på henne.. vilket jag hade gjort, men tydligen så hade hon inte ens reflekterat det överhuvetaget..
    men men, hon kommer nog skriva  något o kommentera mitt inlägg här ganska snart misstänker jag..
    tur att det är brukar vara så här iaf.. för här blir inga barn gjorda..
    men ni kan väl försöka hålla CEKE borta mellan varven iaf så vi kan mysa lite.. så hon inte bara myser ihop med er,, men ni får gärna ta snakket med ÄL, RUL o VUL mm.. för då slipper jag det pratet..
    trevlig kväll på er alla..

PS hoppas ingen märkte att CEKE är min fru.. för det var verkligen inte meningen..
    natti natti
    Hahaha
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet