• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77

Lavinia - Fy faaaan säger jag! Lider med dig och förstår känslan du har nu. Vi gick igenom liknande sist. Det är tungt. Finns inget annat att säga. Jag hoppas att ni kan stötta varandra i allt och att ni kan få samtalshjälp, om du vill. Är ledsen att jag inte är inne här så ofta. Men känner mig inte så aktiv gällande barnbiten, så blir liksom inte av. Vi drar igång igen med ICSI nr 3 i nov-dec. Har inga förväntningar, utan vi bara kör för att köra, låter konstigt, men lite så är det. Jag har inte kört samma hormoner som du L, men vill gärna prata m en läkare inför denna omgång för att se om.vi ska ändra på ngt m tanke på att det skitit sig 2 ggr. Livet är orättvist ibland och en mening m allt man utsätts för tror jag inte längre finns. Men, på ngt märkligt sätt klarar man det. Jag tänker på dig Lavinia och önskar av hela mitt hjärta att allt snart vänder och att ni får turen på er sida snart! Stor kram

• Jojjo77

Anwen-Stort grattis till bröllopet! Lycka till med IVF:en. Jag har kört korta metoden båda gångerna. Sprutat i ca 10 dagar. Vet ej hur det blir nu, gång nr 3. Hoppas på nån form av förändring när det gäller upplägg och hormoner, men vi får väl se. Jag litar på läkarna. Kram

• Anwen

Tack Jojjo! Håller verkligen tummarna för att det blir 3e gången gillt för er!
    Tror jag kanske ska försöka ringa gyn nästa vecka och se hur det ser ut tidsmässigt... Men funderar också på om vi i väntan på IVF ska göra nån extra satsning på egen hand igen, kanske ta ledigt några dagar kring ÄL och åka bort, få slappna av och njuta av varandras sällskap utan alla måsten i hemmet. Kombinera med en minibröllopsresa kanske ;).

• DubbelAA
    Lavinia: Skickar all styrka o värme jag kan! Vet att det inte hjälper mycket just nu. Önskar så att jag kunde göra merRynkar på näsan Hoppas nu att läkarna kan göra någon slags förändring o att psykologen är bra så att du kan få nån vettig människa att prata med. Ta hand om dig o mannen!! Kram
  • L Maria

Anwen - låter härligt med minisemester, bara ni inte då känner att det "måste" ta sig för att alla förutsättningar är rätt! Gör det för er egen skull och för att ni ät nygifta! Lavinia - otroligt orättvist är det som kommer upp i huvudet för mig, många kramar till er! Jojjo - keep us posted hur det går!

• Saftmedbulle

Lavinia: Pepp från mig oxå! Hoppas det löser sig för er... många kramar!

Jojjo: Bra att du kommer in ibland... har funderat på hur det har gått för dig.

EGO: Mammaledig äntligen...efter att ha varit sjukskriven i nästan fyra månader. Väntar fortfarande på provsvar, försöker att inte tänka på det allt för mycket.
    M växer och mår bra, vilket vi är jättetacksamma för.( Pust... när får man sova?)

Håller alla mina tummar för er som går igenom äggplock och IVF. Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara, men ni har all min sympati. Ge inte upp!

• Jojjo77

Tack för tumhållningar. Känns skönt att ha er här, även om jag inte är inne så ofta. Tog idag kontakt m vår klinik för att fråga om vi kan få träffa läkare innan vi drar igång. Känner att jag nu är mogen för att prata om det som hände och har en massa frågor om fortsättningen. Förvånad blev jag när vi fick tid redan på ons! Skönt Ibland blir man överraskad åt rätt håll.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet