• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • L Maria

Lavinia, vi är många som fortfarande läser och jag hoppas att den här tråden snart dör av naturliga skäl, dvs att alla snart är i gravid-tråden istället! Det är ett gott gäng som hängt ihop här länge och vi lämnar ingen bakom oss! Håller mina tummar för dig och Jojjo, och eventuella andra som finns i kulisserna.

• Saftmedbulle
    L Maria skrev 2012-09-02 22:34:34 följande:
    Lavinia, vi är många som fortfarande läser och jag hoppas att den här tråden snart dör av naturliga skäl, dvs att alla snart är i gravid-tråden istället! Det är ett gott gäng som hängt ihop här länge och vi lämnar ingen bakom oss! Håller mina tummar för dig och Jojjo, och eventuella andra som finns i kulisserna.
    Precis!
  • ernlia03
    Håller också fullständigt med!
  • NICU
    Jag är också här och håller tummen hårt! Hjärta
  • Lavinia

Tack !

Förstår Millan. Tänkte bara att det ju hade varit så smart att kolla det redan nu istället för sen.

Slump, nja? Risken att få en mola är 1 på 1000. Har man haft en är risken 1 på 100 att få en andra och därefter 1 på 20 för en tredje. Man vet nog inte varför riktigt men det förekommer också betydligt oftare i sydostasien har jag läst.

Tredje sprutan och första dagen på nytt jobb avklarad här. Några tips inför äggutplockning nästa vecka (för så långt vågar jag ändå hoppas att det faktiskt blir ett utplock...)?

• Kattflickan

Ok Lavinia, jag visste inte att risken var större för mola om man haft en innan. Men du har ju 99 % chans att det ska gå bra nästa gång, det är ju bra odds.

För mig gick äggplocket smidigt bägge gångerna. Man får ju en del morfin så jag kände inte så mycket. Men det är ju inviduellt. Första gången fick jag citodon också men det var inte så bra för mig då jag opererat bort gallan. Fick jätteont högt upp i magen. Så undvik den tabletten om du har gallproblem.

• Anwen

Är nog snart tillbaks här i tråden... Tagit paus från de aktiva försöken och barntankarna under sommaren, vilket varit skönt! Koncentrerat oss på bröllopet istället. Men nu är vi gifta och väntar på IVF. Har fått kallelse för blodprover så ska väl ringa imorgon och försöka boka in en tid, sen hoppas vi få komma igång snart vi också! Får se om jag orkar försöka läsa ikapp här så småningom, har hållit mig borta från FL helt några månader.

Grattis till er som nu fått era småttingar, och fortsatt styrka till er som fortfarande kämpar! Känns trots allt skönt att inte vara själv i detta, även om man inte önskar det för någon.

• NICU

Grattis till bröllopet Anwen! Hoppas att ni fick en dag som ni aldrig kommer att glömma! :)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet