ceke skrev 2011-02-10 15:51:04 följande:
Och du är den underbaraste som finns för mig, älskling!
Nu har jag varit på läkarbesök. Ett bra besök blev det! Grundligt! Hon lyssnade, tog emot mina "journaler", noterade att jag är öm vid sex (!) och tja.. det märkte hon i gynstolen också, då hon gjorde den vanliga gynundersökningen och tröck upp emot livmodern. jag formligen hoppade uppåt i stolen, så det gick inte att undgå att det gjorde ont... Jag har tydligen lite vätska under livmodern, men inte mer än vad som kan räknas som normalt.
Trots att jag har mens, gjorde hon en grundlig undersökning som hade fokus på ultraljud och livmodertappen. Hon tog cellprov (trots att det bara var 1,5 år sen sist), infketions och inflammationsprov, klamydiaprov (trots att jag vet att det är neg).. sen tvättade hon tappen med ättika och jod och tittade på den med nåt mikroskop och tillslut klippte hon av en bit av tappen som skulle skickas till nåt lab. Hon sa att allt som hon såg, såg bra ut, men hon ville göra en grundlig undersökning som en början på utredningen varför det är som det är för mig.
Jag kommer få provsvaren senast vecka 9. tidigare om det är några icke bra provsvar. Om proverna är ok vill hon konferera med andra läkare innan de bestämmer sig för hur utredningen av mina blödningar och smärtor går vidare.
Känns på det hela väldigt bra att de gör det hela grundligt denna gång! Lyckades få fram att det är blödningarna jag vill ha hjälp med, inte att bli gravid, även om det är mitt slutmål.
Puuusssst. Är helt slut nu.
Men vad skönt att träffa någon som verkar lyssna och ta det grundligt! Hoppas du får bukt med dina blödningar nu.