Inlägg från: Frk Svår |Visa alla inlägg
  • Frk Svår

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Frk Svår skrev 2011-02-09 11:49:18 följande:
    Lite personligt/ego/kroppsvätske-inlägg:

Begriper inte vad det är med min kropp, jag har "snart dags för mens-flytningar" men ska man tro FF så hade jag ÄL för kanske en vecka sedan... Förra cykeln fick jag utslag på ÄL-sticka och ca 14 dagar senare fick jag mens. Så lutealfasen borde vara ca 14 dagar, den kan väl inte helt plötsligt bli typ 4-5 dagar kortare?!?

Ja, det är väl bara att avvakta och se, men man blir ju lite fundersam..

Min FF-sida:
    www.fertilityfriend.com/home/3315bf
    Tillägg: dag 18-20 hade jag feber, därför har jag inte räknat de dagarna
  • Frk Svår
    mallanis skrev 2011-02-09 12:14:19 följande:
    Hej girls är inne och läser om era äventyr och hoppas att den positiva trenden med pluss håller i sig!!! Det var ju helt stilltje ett tag men nu ser det bättre ut! Lycka till nu tjejer och sexa på ordentligt (är just nu lite avundsjuk på er som har stockholmsveckan att se fram emot..... här är det inte så mycket sthm längre.... är inte ens i uppsala...=/ )

Frk svår- Kollade på din kurva men än har ju FF inte satt ut någon äl än vad jag kan se? Fast troligen hade du den där i samband med eggwhite flytningen.

Essalady- Uch så bedrövligt besked din vän fått!
    ingen aning vad det inebär för risken men att behöva föda fram det kan väll vara tragiskt nog... Försök bara att finnas och lyssna det hade jag uppskattat som kompis iaf ...
    Jag vet inte om FF sätter ut ÄL enbart på tempen? Jag har hur som helst slutat kolla flytningar och livmodertapp osv just för att det gjorde ont att pilla på den hela tiden...så nu kollar jag bara temp.... Detta är första ggn jag använder FF en hel cykel så jag har ingen aning om hur den sätter ut ÄL...
  • Frk Svår

mallanis: F'låt om jag är lite tjatig och spammar tråden Kikade lite på kurvan...du tror alltså att jag kan ha haft ÄL dag 14? Hade ju en höjning därefter men sedan en dipp dag 16....i så fall ska jag har BIM om två dagar och då stämmer ju "snart är det dags för mens-flytningarna". Men som sagt, det är väl bara att vänta och se...

• Frk Svår

Spammar vidare...fan vad jag känner mig ego som bara pratar om mig själv men...jag hade en jättespotting den 26e, dvs dag 12....Åh, jag försöker upprepa det där mantrat "det är bara att vänta och se" men just nu känns det lite otåligt faktiskt...

• Frk Svår

Jojjo55: Jahaa, hej på dig Vi håller tummarna för att illamåendet är annat än magsjuka

AnnJan: Jag har Android och köpte en app som heter Menstrual Calender rätt och slätt. Den har lite samma funktioner som FF men inte lika avancerad då.

Ego: I morse dippade tempen till 36,2 efter att ha legat stadigt på 36,5 i några dagar. Imorgon är det BIM enligt min app och FF och om man ska tro att jag hade ÄL den 27/1 så är det BIM imorgon som gäller...eller bara M som det ser ut

• Frk Svår
    mallanis skrev 2011-02-10 09:38:10 följande:
    Frk svår -
    missade ditt inlägg/svar om FF. FF kollar även på flytningarna, när FF fastställer att äl skett kommer du få ett heldraget rött kryss. Om FF inte tycker att temp och flytningar stämmer överens så kan man få ett icke heldragit kryss (så fick jag månaden jag plussade ;) ) iom att du hade feber där några dagar så kan det ju vara så att du kanske hade lite extra låg temp precis innan febern bröt ut? Jag skulle tippa på dag 14 eller där senare på dag 18. Du borde ju snart få ett kryss tycker man ....

Bullen och ni andra med BIM i antågande Hur mås det?
    Jag måste alltså registrera även flytningar för att FF ska ge ett rött kryss? Jag tror nog att jag nöjer mig med att bara tempa i början ändå... Som det ser ut nu så hade jag ÄL dag dag 13, hade en spotting då samt förhöjning dagen efter. Sedan dippade kurvan visserligen med därefter har den varit lite högre för att dippa igen idag, 14 dagar efter dag 13...så det bidde inget denna ggn heller
  • Frk Svår
    mallanis skrev 2011-02-10 09:52:35 följande:
    Nej du behöver inte registera flytningarna gör du inte det så går den bara på tempen...funkar lika bra det! Men ger ju säkrare svar om man kollar flytningarna. Tydligen är det inte helt hundra att bara gå på temphöjning det var tydligen en myt ... Har för mig att tempen ska höjas (med reservation för dåligt minne)  minst 0,2  grad för att FF ska sätta ut ett kryss. Det är inte helt lätt att kolla flytningarna men man lär sig... men den j-kla tappen...den blev jag aldrig klok på ;)

Äsh trist med dippen men det är inte kört förrän röda tanten är här! visst hade du rätt oregelbundna cykler?
    Jag tyckte att det var så bökigt att hålla koll på flytningarna och tappen gjorde bara ont att pilla på

Innan jag skulle på första mötet inför utredningen så skrev jag ner alla mina cykler i en kalender och jag snittade väl på 27-29 dagar men ibland har de spretat iväg till 23 och 35 dagar Nu verkar den bli 28-29 dagar denna ggn och förra månaden var den 27.
  • Frk Svår

Jojjo55: Nä, det är verkligen inte enkelt att veta vad som är normalt/onormalt! Det bästa hade ju varit om man kunde strunta i att leta tecken osv, men det är ju inte så lätt direkt... men jag håller tummarna för ett plus! Men jag håller med dig om att din BIM borde nog vara den 13e istället för den 15e...

• Frk Svår
    ceke skrev 2011-02-10 15:51:04 följande:
    Och du är den underbaraste som finns för mig, älskling!

Nu har jag varit på läkarbesök. Ett bra besök blev det! Grundligt! Hon lyssnade, tog emot mina "journaler", noterade att jag är öm vid sex (!) och tja.. det märkte hon i gynstolen också, då hon gjorde den vanliga gynundersökningen och tröck upp emot livmodern. jag formligen hoppade uppåt i stolen, så det gick inte att undgå att det gjorde ont... Jag har tydligen lite vätska under livmodern, men inte mer än vad som kan räknas som normalt.

Trots att jag har mens, gjorde hon en grundlig undersökning som hade fokus på ultraljud och livmodertappen. Hon tog cellprov (trots att det bara var 1,5 år sen sist), infketions och inflammationsprov, klamydiaprov (trots att jag vet att det är neg).. sen tvättade hon tappen med ättika och jod och tittade på den med nåt mikroskop och tillslut klippte hon av en bit av tappen som skulle skickas till nåt lab. Hon sa att allt som hon såg, såg bra ut, men hon ville göra en grundlig undersökning som en början på utredningen varför det är som det är för mig.

Jag kommer få provsvaren senast vecka 9. tidigare om det är några icke bra provsvar. Om proverna är ok vill hon konferera med andra läkare innan de bestämmer sig för hur utredningen av mina blödningar och smärtor går vidare.

Känns på det hela väldigt bra att de gör det hela grundligt denna gång! Lyckades få fram att det är blödningarna jag vill ha hjälp med, inte att bli gravid, även om det är mitt slutmål.

Puuusssst. Är helt slut nu.
    Men vad skönt att träffa någon som verkar lyssna och ta det grundligt! Hoppas du får bukt med dina blödningar nu.
  • Frk Svår

Nu börjar jag faktiskt att bli lite avis på alla som plusar eller som går över BIM utan något tecken på blödning Men det är faktiskt jättekul att ni plusar

Kom en liten blödning idag men den har avtagit så imorgon inväntar jag störtfloden

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet