Vi över 30 som längtar efter första barnet
Jojjo77 skrev 2011-02-24 09:50:02 följande:
FrkSvår - vad jobbigt när man känner att man inte når varandra fullt ut och att kommunikationen inte är helt hundra, men skönt att det känns bättre idag. Jag tror att kvinnor och män tänker och känner olika kring detta med barnskaffandet, männen kan nog känna att de har en pressen på att prestera, gör de inte det så är det ju liksom kört. Jag tror att det går till en viss gräns för vad man i förhållandet klarar av när det gäller detta med sex på beställning, det funkar under en period att skoja till det, men efter ett tag tror jag att det kan vara svårt att hitta det skojiga i det hela. Tror dock att det är viktigt att man pratar om det och är helt öppen med hur man upplever saker, annars tror jag att det kan slita enormt på förhållandet.
Min man har fram till denna månad verkat ha en väldigt avslappnad inställning till barnverksatden, men nu börjar det krypa fram att han känner en oro för om det är hans spermier det är fel på och vad vi gör då o s v. Jag har ju trott att han inte tänkt så mycket på sånt, att det bara är jag som har såna tankar och har en rädlsa för att det kan vara fel på mig o s v. Man är ju två om detta och båda tänker, vi tänker på olika sätt och vi tänker olika mycket under olika peroioder. Varför var det ingen som sa att detta skulle vara så svårt?
Hoppas i alla fall att allt blir bra snart!
Oh ja, vi tänker på totalt olika sätt. Han är orolig över att det är fel på honom och jag är helt 100 på att det är fel på mig. Det är inte alls någon enkel situation detta och att behöva gå och vänta på provsvar gör ju inte alls saken bättre. Snart är det den 11 mars, då vi får reda på provresultaten! Men att vi måste sätta oss ner och prata är ju helt klart...vi måste ju ta oss tid mitt i vardagsstressen helt enkelt...