Inlägg från: Frk Svår |Visa alla inlägg
  • Frk Svår

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-02-24 09:50:02 följande:
    FrkSvår - vad jobbigt när man känner att man inte når varandra fullt ut och att kommunikationen inte är helt hundra, men skönt att det känns bättre idag. Jag tror att kvinnor och män tänker och känner olika kring detta med barnskaffandet, männen kan nog känna att de har en pressen på att prestera, gör de inte det så är det ju liksom kört. Jag tror att det går till en viss gräns för vad man i förhållandet klarar av när det gäller detta med sex på beställning, det funkar under en period att skoja till det, men efter ett tag tror jag att det kan vara svårt att hitta det skojiga i det hela. Tror dock att det är viktigt att man pratar om det och är helt öppen med hur man upplever saker, annars tror jag att det kan slita enormt på förhållandet.

Min man har fram till denna månad verkat ha en väldigt avslappnad inställning till barnverksatden, men nu börjar det krypa fram att han känner en oro för om det är hans spermier det är fel på och vad vi gör då o s v. Jag har ju trott att han inte tänkt så mycket på sånt, att det bara är jag som har såna tankar och har en rädlsa för att det kan vara fel på mig o s v. Man är ju två om detta och båda tänker, vi tänker på olika sätt och vi tänker olika mycket under olika peroioder. Varför var det ingen som sa att detta skulle vara så svårt?

Hoppas i alla fall att allt blir bra snart!
    Oh ja, vi tänker på totalt olika sätt. Han är orolig över att det är fel på honom och jag är helt 100 på att det är fel på mig. Det är inte alls någon enkel situation detta och att behöva gå och vänta på provsvar gör ju inte alls saken bättre. Snart är det den 11 mars, då vi får reda på provresultaten!  Men att vi måste sätta oss ner och prata är ju helt klart...vi måste ju ta oss tid mitt i vardagsstressen helt enkelt...
  • Frk Svår

Åh jag hoppas innerligt att min ÄL är nu i dagarna, och att jag och sambon hinner få till det när han kommer hem efter jobbet sent ikväll. På måndag ska han nämligen opereras och då kommer vi inte att få till det. Om ÄL är nästa vecka är det alltså kört för denna månaden Vi skojade lite om att i så fall får vi väl inseminera mig utan samlag

• Frk Svår

Inte en tillstymmelse till temphöjning. Den här månaden har tempen legat väldigt stabilt jämfört med förra månaden. Den har varit mellan 36,2 och 36,4. Men som sagt, ingen höjning än. Antingen blir det ingen ÄL eller så blir det en av de längre cyklerna den här ggn...hittills har jag haft 27 dagar de senaste 3 månaderna vilket är ovanligt regelbundet för att vara jag.

• Frk Svår

Grattis AnnJan!! Här är nog denna månaden avklarad. Sambon är nyopererad och har försökt att "ge mig en spruta spermier" inatt men det gick inte och jag förstår honom Jag förklarade för honom att går det inte denna månaden så går det inte. Vi har fått till det 3 dagar sedan den 20e. Inte optimalt men inte heller helkört om jag nu haft ÄL utan temphöjning. Men imorse stod termometern på 36,3. Får jag ÄL idag blir det en cykel på 33 dagar och det var längesedan den var så lång. Men som sagt, det är ju inte kört än...

• Frk Svår

Kan någon hjälpa mig att förstå min kropp? Min temp har legat stabilt kring 36,2-36,4. De senaste dagarna 36,3. Igår hann jag gå upp innan jag kom på att jag skulle tempa, då var den 36,5. Idag är den 36,6. Jag gjorde ÄL-test vid 18-tiden i förrgår (temp 36,4) men inget utslag. Igår gjorde jag ÄL-test vid 19-tiden (temp 36,5 men jag hade hunnit gå upp och gå på toa osv innan) men inget utslag. Idag är tempen något högre.

Har jag haft ÄL redan?! Vi lyckades få till det med "hemmainsemination" (sambon nyopererad) igår kväll/natt men jag är lite orolig över att vi missade. Det har gått ca 5 dagar sedan vi sexade senast...

Visserligen känns det inte som om hela världen om vi missade denna månaden, sambons hälsa går ju naturligtvis först. Men jag är väldigt nyfiken på om jag haft ÄL över huvud taget denna månaden...

• Frk Svår

Vill någon hjälpa till att flytta om mig i BIM-listan?
    Enligt FF hade jag ÄL den 1 mars och planerad BIM 16 mars.

Eftersom sambon var nyopererad vid ÄL och vi inte hade fått till det senare än fredagen innan ÄL så tror jag inte att det blev något den här månaden Men den positiva sidan är ju att jag slipper göra gynundersökning med mens på fredag!

• Frk Svår
    Irmeline skrev 2011-03-08 13:59:47 följande:
    Den ser iaf mycket bättre ut än den månaden innan!!

Håller tummarna att den stannar uppe över strecket 10 dagar till.. 
    Ja, förra månaden var ju helt katastrof Det var första månaden jag tempade en hel månad och då hade jag feber ett par dagar :-/ Men jämför man kurvorna så förstår man ju ännu mindre, haha

Ja, den får gärna vara ovanför linjen 10 dagar till, hihi.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet