Inlägg från: Frk Svår |Visa alla inlägg
  • Frk Svår

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jättegrattis till Ceke och Kekke!! Gud så roligt!!

• Frk Svår

Lite ego och i-landsproblem på samma gång här:

Det nya företaget är igång och det känns SÅ himla kul! Fullt upp och det känns bara bra. På hemmafronten så dippade kurvan "rejält" idag (från 36,6 till 36,2) och det lustiga är att jag hade drömt om en dip precis innan jag vaknade imorse. Dessutom har flytningarna varit lite mörkare från dagen då ÄL skulle ha varit och det brukar de aldrig vara förrän strax innan mens. Så jag är lite fundersam. Men samtidigt ska jag och min kompanjon försöka komma iväg på en utbildning i Karibien i november/början av december så helst skulle jag inte blivit gravid förrän om 2 månader för att kunna flyga dit och hem innan "flygförbudet". Vilka i-landsproblem man har. Först nojar man över att man inte blir gravid och sedan nojar man över att det krockar med en resa! Missförstå mig rätt, jag väljer en bebis framför Aruba alla gånger, men om man kan få äta kakan och ha den kvar gör jag alltid det Men är det ingen bebbe i magen nu så börjar jag äta Pergotime om ca 2 veckor så den där Aruba-resan kan jag nog phetglömma förhoppningsvis

• Frk Svår

Ja, självklart är Aruba kvar och utlandsutbildningar finns det ju flera. Kanske inte nödvändigtvis till Aruba men till andra varma platser Och får jag välja är ju valet självklart så egentligen är det ju inget dilemma över huvud taget. Men det känns ändå lite typiskt, när man äntligen har chansen att åka på utlandsutbildning så kan man ge sig fan på att jag är över vecka 28 då och inte får flyga utrikes. Mitt liv i ett nötskal liksom

• Frk Svår

Hallå där! Här är man borta ca en vecka och så kommer man tillbaka och har typ 15 sidor att läsa igenom Först och främst, välkomna alla nya (Marsflickan och DubbelA om jag minns rätt)

Någon frågade om spolning och om det gjorde ont. Jag gjorde ju ett ultraljud med kontrastvätska för några veckor sedan och var skitnervös för att det skulle göra ont. Fick Diklofenak stolpiller innan och kände inte ett dugg och jag har ganska låg smärttröskel. Det kändes ju lite bökigt osv men det gjorde inte ont. Kan ha varit för upptagen med att följa med på monitorn också så att jag hade tankarna någon annanstans Jättebra och pedagogisk gynekolog som såg två stora äggblåsor men det innebär ju inte ÄL tyvärr och det verkar vara där felet ligger hos mig

Har nu fått tag på alla mina Pergo-tabletter, de kom i början av veckan till stan så sambon passade på att plocka ut allt jag hade recept på Men jag har bestämt mig för att vänta två cykler innan jag börjar. Dels så har allt kring utredningen gått så fort så jag känner att jag har "råd" att vänta lite. Dels har jag fullt upp med företaget (för de som inte hängt med i mina inlägg har jag precis startat företag med en kollega) och känner att det inte är helt schysst att bli gravid såhär direkt (om det nu skulle funka direkt) samt att jag gärna vill hinna arbeta upp en hyffsad SGI innan. Som det ser ut nu så kan vi plocka ut en lön redan första månaden! Ja, Arubaresan har kanske en liiiiten del i att jag vill vänta, men den är faktiskt inte så jätteviktig Men nu när man vet att det "bara" är ÄL-problem som gör att vi inte kan få barn så känns det lite lugnare faktiskt. Förhoppningsvis fixas det med Pergo och förhoppningsvis får vi en liten vårbebis nästa år!

Just det, ny lista:

Solig BIM Vi som längtar... Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24--Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26-- Finlandssvenskan ÄL 12 mars (6:e försöket)

Saftochbulle (försök nr 9, efter två MF)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca - Frk Svår ÄL 25-27 april
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (10:e försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)

• Frk Svår
    Kekke skrev 2011-04-11 12:50:59 följande:
    gris: ceke tyckte pricken var bra. men för min del så spelar arbetsnamnet inte nån stor roll utan det viktigaste är att det blir av. men erat arbetsnamn måste juh vara kultingen. :)
  • Frk Svår

Visst är det skönt när våren är här! Idag står det 22 grader på utomhustermometern men den hänger å andra sidan på en vägg där solen skiner rakt på Men vi har det varmt och skönt på kontoret iaf! Satt på en uteservering och åt lunch idag, på väg tillbaka till kontoret fick jag en måsskit i huvudet när jag skulle plocka åt mig en Metro. Var bara att vandra hem och tvätta håret, tur att man bor nära centrum Men annars gillar jag också våren!

Önskar att jag hade en balkong bara...

• Frk Svår

Stort grattis simtim!!!

Väkommen NICU!

• Frk Svår
    Irmeline skrev 2011-04-13 12:44:28 följande:
    Ego: Första tabletten pergo idag. Verkligen pergoTIME ;) Eller pregotime som mannen säger..
    Hoppas han har rätt! 
    Lite synd att jag tänkte vänta lite med mina, annars hade vi börjat med Pergo samma dag
  • Frk Svår

Något helt annat och totalt OT:
    Jag har haft mitt livs första egna förhandling idag! OJ vad nervös jag var! Men det gick bra, tog en kvart och jag fick säga tre meningar ungefär. Om "nej" räknas som en mening.

• Frk Svår
    Pingla35 skrev 2011-04-13 23:30:00 följande:
    Heja du!! Syrran var sjukt nervös inför sin första.... Vad kul!
    Det var inte så farligt faktiskt. Och det är ju detta jag velat göra, detta jag har utbildat mig till!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet