Inlägg från: Frk Svår |Visa alla inlägg
  • Frk Svår

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag är faktiskt lite avundsjuk på er som känner av ÄL. Jag känner inte nada. Inte ett jota! Inga ömma bröst, inte ont i magen, ingenting... Men jag har tydligen ÄL enligt gynekologen så jag får väl lite på honom då...

• Frk Svår
    Jag hade ramlat tillbaka så jag flyttar om mig igen

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    18 -- Kaprifolen1979 ÄL ~3 mars (försök nr 3)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
    21 -- Irmelie  ÄL 6-7 mars (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

Solig  April {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Zalia ÄL ca 22 feb (sjätte försöket)
    4 -- Ceke ÄL ca 20 feb (10 försöket)
    11--Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    12 -- Frk Svår ÄL ca 1 april
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
    Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80 BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket)
  • Frk Svår
    Jojjo77 skrev 2011-03-17 10:08:31 följande:
    Behövde inte vänta så länge, bitchen är här, väntat men ändå tråkigt...
    Tråkigt
  • Frk Svår

Imorgon är det dags för ultraljud med "kontrastvätska". OJ vad nervös jag är nu! Jag är så himla säker på att jag har helt stopp i äggledarna

• Frk Svår

Tack alla. Jag är inte lika nervös idag som igår kväll...men jag kommer få en Diklofenak på plats, kanske ska ta en alvedon innan jag åker ändå?

• Frk Svår

Kopierar från utredningstråden:
    Nu är undersökningen klar! Det gjorde inte alls ont, kändes bara lite obekvämt och bökigt när de grejade runt i snippan Det var fri passage och allt såg bra ut. Tydligen hade jag dock missuppfattat gynekologen på förra undersökningen för det var inte helt säkert att jag hade ÄL. Jag hade lite förhöjda värden som indikerade ÄL men man kunde inte helt säkert säga att jag hade ÄL. Så nu blir det Pergotime som såklart var slut i stan Hoppas att det kommer in innan jag ska ha nästa mens, vilket förhoppningsvis blir om ca 3 veckor.

Denna månaden kommer vi nog att ta det lite lugnt med försöket däremot. Sambon ska opereras (igen) på fredag och jag kommer ev ha ÄL fredagen därpå och nyopererad är han inte så jättesugen på sex så.... Samtidigt känns det lite som bortkastat att stressa och försöka få till det när jag kanske inte har ÄL utan det känns nästan bättre att vänta tills jag börjat äta Pergotime.

• Frk Svår

Har lite bråttom så jag har bara hunnit skumma igenom det ni skrivit Tack för all pepp! Jag har redan ringt till alla apoteks kundtjänst och frågat, de hittar inget i trestads-området Inte i Göteborg heller. Har lagt in en bokning på ett apotek i stan men tänkte gå till två av de andra idag och lägga in bokningar. Har även varit inne på en europeisk sida som säljer liknande preparat men är lite osäker när det inte är "trygga svenska preparat" som iofs låter konstigt eftersom preparaten inte tillverkas i Sverige ändå. La en beställning på något ryskt men de godtog inte kreditkortet så vi får se om jag går in och gör om det...

Känner mig sådär lagom hysterisk och stressad nu när man läst på FL om att det varit mer eller mindre slut sedan juli förra året!

• Frk Svår
    Smiley skrev 2011-03-24 14:51:12 följande:
    Fast misströsta inte, jag fick tag i pergo både i december och januari fastän alla sa att det var slut!
    Har ringt runt som en tok och hittade till slut nere i Billdal i Gbg! Sambon som är en riktig pärla åkte och hämtade ut två förpackningar som de lagt undan åt mig Nu hoppas vi att de hjälper också
  • Frk Svår

Stort grattis Lavendia!!!

Här händer inte så jättemycket, tror att jag kan ha ÄL snart. Läkaren såg två stora äggblåsor eller vad fasen det nu heter men det såg inte ut att vara ÄL än på några dagar och då var det tisdag. Så jag funderar på att kanske testa ÄL-sticka och se. Det är ju inte säkert att jag får ÄL över huvud taget, trots att det var två mogna blåsor (är ju därför jag ska äta Pergo). Men just nu känns det mest som att jag bara vill få denna månaden att passera och börja äta Pergo. Håller på att jaga fler askar, jag fick ju ut två men behöver ett par till. Tror att jag fick recept för 3 6 månader men är inte säker. Jag har hur som helst några askar kvar att hämta ut och det är lika bra att försöka få tag på dem nu och inte vänta till sista stunden.

• Frk Svår

I lördags frågade mamma om det inte är dags snart och suckade något om att hon aldrig kommer att bli mormor (hon är redan farmor och min lillebror är ca 3 år yngre) och idag var en kollega på timjobb på mig och undrade om det inte är dags snart. Jag brukar skratta, vifta med handen och säga att det där kommer nog, ingen brådska, var sak har sin tid osv. Men snart funderar jag på att säga "Du, jag vet inte, jag har svårt att bli gravid så jag gör så gott jag kan" bara för att slippa höra frågorna igen. Vi har valt att inte säga något till någon mer än två väninnor som jag pratar lite med. Ingen av dem har några fertilitetsproblem (såvitt de vet iaf, de har iaf egna barn) så ibland vill man ju kunna prata med någon som vet lite vad man går igenom (tur att ni och utrednings-tråden finns ) men ibland önskar man att våra familjer visste, fast då kommer man säkert få tusen frågor och det orkar jag inte...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet