Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ÄL-test fråga.....igen.

Jag kör billiga testers och har testat i  ca 12 dgr (oregelbunden cykel) och hade i måndags-ond lite starka streck, fast inte så starka som kontrollstrecket. Sen har strecket blivit så ljust så det knappt syns i flera dgr nu. Kan jag ha missat själva stegringen? Testar på em, 1 ggr per dag. Hur brukar er jakt på starkt streck se ut?

• Kaprifolen

Phu, vad ni skriver!

Stort grattis till våra nya plussare!!!! Så kul! Grattis, grattis, grattis....

Vart på tjänsteresa i Skåne några dagar och väl hemma fick jag ÄNTLIGEN mitt utslag på ÄL-stickan!   Det innebär att jag får en lång cykel denna månaden oxå, ca 44 dgr. Förra månaden vart ju oxå lång...

Jag har fått utslag på stickan både igår och idag, brukar era utslag vara så "länge" oxå?

Ändrar min förväntade BIM lite....

Solig BIM Vi som längtar... Baby 

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24 -- Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26 -- Finlandssvenskan ÄL 12 april(6:e försöket)
    26 -- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)
    28 -- Kaprifolen1979 ÄL ~ 15 april (försök nr 4)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

• Kaprifolen
    Irmeline skrev 2011-04-19 13:09:21 följande:
    Ok, kanske skulle ge det en chans. Har bara flippat förbi och bytt kanal i rena förskräckelsen.
    Här har du en till som inte är så förtjust i det programmet....men tjuvkikar ibland ändå...har fått gå i terapi för att ens våga FÖRSÖKA bli gravid. Så varför i H-vete tittar du på detta brukar maken fråga , ingen aning...men tänker väl att jag kanske ska ändra inställning till förlossningar om jag ser tillräckligt mga....? Hur jag nu ska reagera om jag v'äl lyckas bli gravid blir intressant.... Obestämd
  • Kaprifolen

Glad påsk tjejjer...så här lite i efterhand !!!

Såg att Pingla ligger bra till, BIM i lördags ngn som vet hur det går? Vill ju se pluss nu!

Ego, har bröst som en hel världsdel, ömma som satan. Kan vara PMS oxå....Yr, lite illamående ibland, hård i magen....gravidsymprom? Skulle kunna vara vanliga Kaprifol-PMS-symptom oxå...   2-3 dgr kvar till BIM.

• Kaprifolen

Polaris, åh vad tråkigt, stooor kram till dig och maken! Ta hand om er.

Välkommen fridanilsson till, som ngn sa, världens bästa tråd!

• Kaprifolen

Hej Tjejjer

Vart hos gyn idag för rutinkoll,tanten har inte dykt upp ännu men jag kan nog ändå dra slutsatsen att jag inte är gravid. Jag frågade inte rent ut om hon såg ngt men hon sa att livmoderslemhinnan såg ut som den ska göra strax innan mens, så ja, det lär inte ha blivit ngt denna månaden heller. Menhon gjorde VUL och berättade att allt hon såg såg bra ut, fick se min livmoder och det var ju kul , att se att den fanns. Sen kunde hon se att jag ägglossat då det fanns en vätskefylld blåsa som man tydligen har när ägget har släppt, på ngt vis jag fattade inte riktigt.

fick ställa alla mina frågor om stress, ÄL, mina värktabeltter (diklofenak). Vet att vi pratat om det i tråden förr men de preparaten som typ diklofenak, voltaren, ipren m fl funkar att ta vid mensvärk eftersom de hinner gå ur kroppen tills det är dags för ÄL igen. Kändes skönt att höra då jag verkligen behöver mina piller vid mens. Så i fall ngn fortf funderar på detta så fick ni lite info direkt från gyn .

I varje fall så gick jag igenom "besiktningen" utan anmärkning Naturligtvis sa hon oxå att 4 försök inte var så mkt men att om vi inte lyckats bli gravida i höst så skulle vi ringa så startar hon en utredning av oss.

Liten uppdatering från mig, kram på er!

• Kaprifolen

Ang detta som jag berättade igår om att gyn hade sagt att min livmodeerslemhinna var tjock "som den ska vara innan mens". Jag har funderat lite på det och naturligtvis googlat oxå Men jag ställde frågan till familjelivs barnmorska och fick följande svar:

Fråga: Igår var jag hos gyn för rutinkontroll och då berättade gynekologen att min "livmoderslemhinna såg tjock och bra ut, precis som den ska göra innan mens". Detta kan stämma då jag har beräknad mens idag ca. Till saken hör att jag försöker bli gravid och min fundering är hur livmoderslemhinnan skulle se ut om så var fallet? hade Gynekologen kunnat se om jag var gravid när hon gjorde det vaginala ultraljudet eller är det för tidigt? Jag frågade ju aldrig om hon såg ngn graviditet.

Svar: "den ser likadan ut även om du är gravid då slemmhinnan blir förtjockad för att kunna ta emot ett befruktat ägg. det är för tidigt att se en graviditet. Speciellt om man inte letar efter en."

Låter ju lite spännande, hoppet denna månaden kanske inte är helt usläckt då... men det känns som om jag har lite mensförberedande kramper i magen, som jag brukar ha. Ni som är eller har vart gravida, har era syptom vart lika era vanliga PMS eller har det vart en tydlig skillnad?

• Kaprifolen

BIM idag och gråtit en skvätt på jobbet för att jag "mår så dåligt....synd om mig i allmänhet", dags att testa eller ska jag vänta.....??? kan i o f s bli lite blödig när jag ska ha mens oxå....suck ständigt denna ovetskap.

• Kaprifolen
    Marsflickan80 skrev 2011-04-28 22:10:41 följande:
    Hehe, kan tänka mig det! Även fast man går och hoppas så är det nog en schock när det väl händer!

EGO: Jag har en liten barnslig fråga. Varje gång min man har kommit inne i mig känns det som om en flod rinner ut ur mig igen. Hur fanken skall jag kunna bli gravid om allt rinner ut? Flört Nån som vet om mängden spermier kan ha betydelse vid befruktningen?
    Känner oxå igen det där att allt rinner ut och har funderat en del på det. Jag tycker mig dock märka en skillnad på hur mkt som rinner ut vid ÄL och när man inte har ÄL. Att mindre rinner ut vid ÄL, kanske är det ens egen äggvita som "håller kvar" det?
    Kattflickan skrev 2011-04-28 22:17:31 följande:
    Marsflickan: Det är mest det att jag är orolig över att bli besviken i onödan om jag testar för tidigt. Jag har ju över 20 gravtest som ligger och väntar. Jag hade tänkt köpa 5 på testlagret, men det var ju inte så mycket dyrare att köpa 20. Efteråt var jag fundersam över hur jag resonerat

Millan 
    Borde gjort som du Millan och köpt lite gravtest, men har nog vart lite skrockfull och inte vågat ha sådana test hemma...men som sagt nu borde jag kanske haft det...blir kanske en vända till apoteket imorrn.
  • Kaprifolen

Millan, du låter supergravid ju! Tror på att det blir pluss för dig nu. *håller tummarna*

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet