Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2011-05-27 21:36:33 följande:
    Ego idag - pratade med min chef igår, jag skickade bara ett sms i måndags att samma sak hade hänt oss igen, vid samma tidpunkt. Han visste inte om att vi blivit gravida igen, men förstod vad jag menade direkt. Jag var ju blödig och hade lite svårt att prata om det, men han är väldigt bra på det där - han har en fru som är kurator, jag tror han får råd av henne ibland och han frågade om det var något han kunde göra, om jag ville gå och prata med någon, om sjukvården bistod på rätt sätt eller om jag behövde hjälp på annat sätt. Känns otroligt skönt att få sånt stöd på jobbet.
    Det känns...konstigt just nu... Jag är inte så ledsen över det här som över det första, på något vis delas sorgen på två mf istället för att bli dubbelt så stor, svårt att förklara, men det känns inte så hårt med just detta, det är mer hela grejen med att nu ha fått två stycken. Det absolut värsta i det hela nu är att bli gravid igen, om jag var livrädd förra gången så är jag det hundra gånger om nu. Jag är livrädd för hur vi kommer att reagera - maken vågade nästan inte prata om den sista nu, han var så rädd att det inte skulle gå bra och fick ju rätt, undrar hur det kommer att bli nästa gång. Det kommer att vara så otroligt långa dagar tills vi kommit till den tidpunkt då vi kan göra ett tidigt UL och få se något...

Saftis, Polarantis Millan - några känningar?
    Skönt Maria med en förstående chef, vill inte veta hur min chef skulle hantera en sån sak, total brist på empati där... Förstår om det blir jobbigt vid nästa graviditet, finns inga ord man kan säga för att peppa, som icke-gravid är det ens svårt att sätta sig in i känslan att vara gravid. Jag hoppas såå för er skull att det går vägen för er nästa gång, tredje gången gillt, precis som Mallanis. Vi får hoppas att hennes gravidbaciller smittar ordentligt
  • Kaprifolen
    L Maria skrev 2011-05-27 21:55:17 följande:
    Kaprifolen - är enormt tacksam för att han är som han är, i rollen som VD och med en bakgrund som ekonom är det ju inte säkert att empati står högst på listan över framträdande egenskaper...
    Ja, det är minst sagt skräckblandat det här - å ena sidan sägs det ju att det är mindre risk för ett tredje missfall, två kan bero på slumpen, men det är sällan man då får tre på rad. Å andra sidan känns det som att det är "vår grej" med mf nu, varför skulle nästa gå bättre liksom...
    Hur känns det själv, såg i listan, 8 dagar efter äl, några känningar...?
    Jo, jag borde resonera som Millan och inte känna efter så mkt. Jag tror faktiskt att jag hade Äl lite tidigare än vad jag skrivit i listan, så jag tror att  BIM är på måndag-tisdag istället.... och jag lyckas ju naturligtvis inte med att inte känna efter. Mina bröst är sjukt ömma och GIGANTISKA, så det känns kan man säga men jag vet inte vad som känns....PMS eller möjligt symptom? Sen igår har jag även tillfälliga känningar av molvärk, vilket skulle tala för PMS jag tror jag brukar ha så innan tantskrället dyker upp. Så, ja vi får väl se. Men känner efter det gör jag allt
  • Kaprifolen
    L Maria skrev 2011-05-27 22:31:27 följande:
    Millan - satt också länge på jobbet, men bara till 18.30 - men man är rätt ensam när man går ifrån kontoret så sent en fredagkväll. Har lite ågren för nästa och nästnästa vecka; är på kontoret på måndag förmiddag, sedan hem packa väska och iväg på tjänsteresa till och med onsdag, ledig torsdag-måndag, på kontoret tisdag, utbildning onsdag-torsdag och sedan på kontoret fredag... I allt detta är det ju ändå nästan två veckors jobb som ska hinnas med...
    Vad är det du jobbar med...?
    Sitter också med en katt på var sida om mig, tvn igång och datorn i knät, choklad och en inredningstidning på bordet framför mig - en bra sätt att spendera en ensam fredagkväll.
    Helt säkert är det en skyddsmekanism och jag kan anta att din sträcker sig längre - tills ni fått ett ok på fvp till och med...? Tredje gången gilt måste gälla för oss! Men det bor en realist i mig, vågar inte tro förrän jag ser det...

Kaprifolen - brukar du känna i brösten innan BIM? Det gör aldrig, jag så ömma bröst var ett tecken båda gångerna för mig - snacka om att man gick och klämde där en vecka efter äl, för att känna efter...

Irmelie - snart dags för Stockholmsvecka för er, spännande med pergo! Det verkar ju funka bra (vad man läst i andra trådar) för de som har långa cykler annars. En av mina vänner har tre barn - första tog över ett år, andra tog en pergokur och tredje två pergokurer.
    Ibland har jag ömma bröst, denna gåbgen kom det diock direkt efter förmodad ÄL och jag är lite osäker på om det brukar vara så. Tycker mig ha mer synliga blodådror på brösten också....låter det som om jag hoppas He he, jag vet. Skitömma är de ialla fall. Nya BHn sitter så där och DET brukar jag faktiskt inte uppleva. Ok, detta talar för, men mina stunder m molvärk talar emot, de känns för bekanta.

Min pisse var precis förbi i soffan och talade om att hon fanns Hon vill ha sällskap uppe i duntäcket och det kanske börjar bli dags...?
  • Kaprifolen

Gud vad jag stavar illa...skyller på att jag sitter i mörker och ser tangenterna dåligt.....

• Kaprifolen
    Kattflickan skrev 2011-05-27 22:43:30 följande:
    MariaF79: Jag jobbar som miljöinspektör. Den här veckan har varit helt sjukt hektisk, det har varit en del inspektioner, träffar, föredrag, möten som gjort att jag inte hunnit med att göra det jag planerat, så fort jag varit på kontoret har jag svara i telefon och på mail. Så därför fick jag sitta sent ikväll för att hinna med lite mer, man blir inte så störd på kvällarna på jobbet, men visst är det trist att gå sent en fredagskväll. Dina kommande jobbveckor låter jobbiga. Försök att inte stressa ihjäl dig!

Det här med att ha ömma bröst. Förra månaden tror jag att jag kände efter så mycket om brösten var ömma att de tillsist blev ömma  

Annelie: Ni får ha flyttsex!

Millan

ha ha Millan, har tänkt tanken själv, men denna gången blev de tokömma på en gång så jag kunde liksom inte missa dem. Men andra ggr har man allt vart där o klämt och kännt....tills de blev ömma

Jag jobbar med natur och miljö på Lst och där stressar vi ihjäl oss också kan man säga, men jag försöker att inte sitta förlänge, kraschade lite i höstas så jag försöker påminna mig själv om att sätta hälsan och ÄL först
  • Kaprifolen
    Kattflickan skrev 2011-05-27 22:44:54 följande:
    Kaprifolen: Det låter lovande! När jag varit gravid har jag också fått utstående blodådror på brösten!

Hmm, fast mina är inte utåtstående bara mer synliga. Kanske inbillning då? Fast den där jäkla molvärken stör mig...
  • Kaprifolen
    Polarlantis skrev 2011-05-30 20:42:33 följande:
    Tack alla snälla!!! Att våga hoppas är en konst...samtdigt om man försöker tänka att det kanske inte blir ngt...PUH!
    Här är en till som håller tummarna för dig!

Ja, det där med att våga hoppas är en konst, själv har jag lite bekymmer och nu får ni hjälpa mig tjejjer. Min BIM i listan är baserad på min medelcykel, denna månaden har jag inte ÄL-testat men jag vet att jag hade grym äggvita tisdagen för två veckor sedan och att den försvann direkt efter typ, jag hade även molvärk och stickningar i tjejmagen vid denna tid. Vi har sexat på långt före det och flera omgångar efter. Min bedömning är att jag hade ÄL då. Jag har även haft sjukt ömma bröst sen dess. Det skulle kunna innebära att min BIM är idag istället för på torsdag. JO, ömma bröst kan jag ha även om jag väntar på mens men nu tror jag de vart värre än vanligt då jag inte kunde ligga på mage inatt, vilket jag alltid gör...Vågar jag testa? Skitskraj och jag var på väg för o köpa gravtest på väg hem fr jobbet men bangade....Obestämd Ska jag vänta till fredag eller ska jag våga testa....?
  • Kaprifolen
    Kattflickan skrev 2011-05-31 19:16:52 följande:
    Hejsan,

Även jag har ömma bröst med tydliga ådror. Har även haft mensvärk idag. Den brukar vanligen komma nån timme innan mensen kommer, men nu har ingen mens kommit. Fast jag vågar inte hoppas. Däremot Saftis så ska jag testa imorgon!

Du hade väl BIM i söndags Saftis? Då ser det ju lovande ut att tanten inte kommit!

Millan 
    Ja, just den där "mensvärken" eller molvärken som hos mig dyker upp för några sekunder för att sen försvinna igen förbryllar mig. Har haft liknande innan några dagar innan mensen kommit men nu vet jag inte....
  • Kaprifolen
    Jojjo77 skrev 2011-05-31 19:29:55 följande:
    TESTA
    Shit, jag fattar inte varför jag tvekar Jo, kankse för att man är rädd för att resultatet ska li ett fett minus... I den bästa av världar så hade man ju velat att ngn bedömde ens "symptom" och sedan sa "det är lugnt, du är gravid så nu kan du testa"  Skrattande Ibland blir man bara så trött på sig själv....
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet