• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke
    emmafemma skrev 2010-11-28 19:41:23 följande:
    Gris78: Vilken otroligt söt bild du har bytt till! Jag kan inte påstå att jag är ett grisfan som några av er andra verkar vara, men den bilden var ju helt bedårandeSkrattande Hoppas att det inte blir mer än flytningar för dig! Jag menar givetvis, hoppas att du är gravid. Har du testat än? Jag brukar inte räkna med flytningar innan mens som första mensdagen. Det går ju inte att ta miste när mensen väl sätter igång. Inte för mig i alla fall. De verkar ju vara ganska vanligt med något mensliknande även om man är gravid, så jag håller alla tummar och tår för dig.

Själv fick jag en brun miniflytning idag (på dag 10 eller 11 efter ÄL) och jag hoppas, hoppas, hoppas att det var en nidblödning. Mina bröst är fortfarande ömma (jag vaknade även till i morse när jag vände mig om på magen på grund av att det ömmade så mycket). Jag har även haft molvärk i helgen som fortfarande sitter i. Jag hoppas så att det är tecken på graviditet!  Jag ska hålla stenkoll på om den bruna flytningen fortsätter (vilket fult ord egentligen - och vad skönt med ett forum där man kan diskutera sådana här saker).

Det är så mysigt nu med allt pynt och all snö! Jag hoppas ni har det bra inne i värmen, eller ute i snön. Vi hörs i veckan.
    Hoppas! Det låter ju absolut spännande! Ser fram emot att höra om ett plus om ett par dar Håller tummarna!
  • Gris78
    Emmafemma - trevligt att du gillar min bild! - den är helt enormt söt man måste älska griskultningar när man ser denna bild. Det var min sambo som hittade den på aftonbladets hemsida. :) När kommer du att testa?? Håller tummar mm för din del oxå. :)

Har inte testat ännu, är inte helt säker på när BIM är. Har svårt att avgöra när dag 1 är. Det skiljer iofs bara någon dag eller två men ändå. Minns jag inte helt fel så en cykel på 26 dagar ibland tom 24. Så BIM är nu  kan vi säga...
    Har det inte hänt nåt snart så kommer jag köpa ett test och kolla. 

Ceke - appen låter alldeles strålande förstår att du är hela såld på den. Själv har jag tyvärr inte android telefon ännu... Letar fortfarande efter en jag skulle kunna trivas med.  
  • acinna

Smyger mig in här, jag också. Kände mig väldigt träffad av rubriken här: Är över 30 och längtar efter att äntligen bli förälder!

• ceke
    Gris78 skrev 2010-11-28 20:40:12 följande:
    Emmafemma - trevligt att du gillar min bild! - den är helt enormt söt man måste älska griskultningar när man ser denna bild. Det var min sambo som hittade den på aftonbladets hemsida. :) När kommer du att testa?? Håller tummar mm för din del oxå. :)

Har inte testat ännu, är inte helt säker på när BIM är. Har svårt att avgöra när dag 1 är. Det skiljer iofs bara någon dag eller två men ändå. Minns jag inte helt fel så en cykel på 26 dagar ibland tom 24. Så BIM är nu  kan vi säga...
    Har det inte hänt nåt snart så kommer jag köpa ett test och kolla. 

Ceke - appen låter alldeles strålande förstår att du är hela såld på den. Själv har jag tyvärr inte android telefon ännu... Letar fortfarande efter en jag skulle kunna trivas med.  
    Hehe, gubben min sitter bredvid och undrar vilka telefoner du funderar mellan
  • Daniela01

jag måste hålla med, minigrisen är ju supersöt !!!

• Daniela01
    acinna skrev 2010-11-28 20:43:13 följande:
    Smyger mig in här, jag också. Kände mig väldigt träffad av rubriken här: Är över 30 och längtar efter att äntligen bli förälder!
    välkommen Glad 
  • ceke
    acinna skrev 2010-11-28 20:43:13 följande:
    Smyg på och välkommen! Här är vi rätt många av samma slag
  • Polarlantis

NU börjar verkstaden...på riktigt! Imorgon är det dags för pillermensen sedan är det bara att ligga i och försöka att inte känna så förbaskat mycket...hur nu det ska gå till när detta är det enda jag tänker på?!?!

Skönt med beslut att starta men det är så läskigt också...iiiihhhh!!! Shit..bli förälder...det är verkligen vuxet...ojojoj..

• ceke
    Polarlantis skrev 2010-11-28 21:17:51 följande:
    NU börjar verkstaden...på riktigt! Imorgon är det dags för pillermensen sedan är det bara att ligga i och försöka att inte känna så förbaskat mycket...hur nu det ska gå till när detta är det enda jag tänker på?!?!

Skönt med beslut att starta men det är så läskigt också...iiiihhhh!!! Shit..bli förälder...det är verkligen vuxet...ojojoj..
    Åh, känner igen den där känslan av att bestämma sig för att vilja bli förälder Det är en mäktig känsla och ett stort beslut bara det! Känns liksom magiskt och som om det är rätt mycket som förändras bara pga det beslutet!

Sen önskar jag dig lycka till att inte känna så mkt första månaden Hehe.. (liiite ironiskt, för anar att du kommer känna efter mer än någonsin förr, hihi...) Men definitivt ett stort ärligt lycka till med bebisverkstan!
  • Gris78

Jag säger det samma,  smyg på ba! Välkommen...:)

Cekes man - ja den enda jag sett hitintills som jag kan tänka mig är HTC Desire Z, en större version på Ericssons X10 mini pro. Har en ericsson nu så jag är inte jätte övertygad om att jag vill ha en ericsson igen.
    Vet inte om det är jag som har konstig smak eller om telefonmarknaden är sketdålig då jag bara har hittat en enda kandidat som "hoppar på mig". X10 mini pro är jag lite tveksam till.....
    Vill ha en android som är smidig för en annan med lite längre naglar och inte driver en till vansinne. Min sambo har en samsung vill sitt jobb och det är den största skit till telefon jag någonsin skådat. Aldrig en Samsung!! 

Antar att en android utan surf (ringer med Telia) är rätt trist eller? - har inte koll på vad internet per tfn kostar och vet inte hur stort mitt behov av det egentligen är.... Kostar det inte en smärre förmögenhet så kan man ha det ändå. Tjänsten kanske växer på en, vem vet.. - vad ringer ni/du med?? något förslag på tfn kanske??

Oj..............nu blev det mer tfn snack än vad jag planerat 
    Frågade min snubbe om när han tyckte att jag ev skulle testa om inte mens dyker upp snart (tänk om värken och mensen håller sig borta för att jag lurar mig själv utan att veta om det??) Han svarade helt kallt, " om en vecka, då är man mer säker på resultatet"  Visserligen sant men va f...........................!  

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet