Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Stort grattis till er, Saftis och marsflickan! Nu ska det väl ändå gå vägen för er. Håller alla tummar jag kan.

Ego- Kikar själv in lite då och då här. Men jag är i sånt stadie nu att jag inte orkar skriva eller för den delen engagera mig för mycket i allt. Men jag läser och tänker på er ofta.
    Ska på lektion i slutet av januari. vi båda två för att lära oss av läkarna vad ivf kommer innebära.
    Så jag har känt lite att jag vill inte ens försöka bli gravid de här sista månaderna då jag inbillar mig att om man får hjälp med ivf så hjälper de oss med en ev nr 2.
    Är det någon som vet?
    Är dessutom så otroligt less på att hela tiden misslyckas. Trött på att frågan varför aldrig besvaras?

Har idag varit på sjukt dåligt humör. japp, solklart besked att tanten är på gång...Skrikandes

Manligt engagemang ja, karln min har fortfarande inte läst broschyren vi fick med "lektionsbeskedet" för en vecka sedan. Vet inte hur man ska tolka detObestämd

kram till er alla och pepp, pepp

• Pingla35

Hejsan tjejer!
    Vill varna för ett EGO-inlägg...

Jag har levt i ett rosa skimmer de senaste veckorna. Hur nu det kan vara möjligt? Nej, inget plus har uppenbarats sig. Huset har till viss del stått för skimret. Det har känts jäkligt bra med det och roligt på alla sätt och vis.
    Det har vart mycket på jobbet och tankarna kring verkstan har faktiskt ersatts av annat smått och gott.
    Men nu sitter jag här rödgråten och ont i bröstet för jag vet inte vart jag ska ta vägen. tårarna rullar ner varma på kinderna och det är bara att försöka tillåta sig att bryta ihop. Väldigt länge sedan sist kan jag väl säga.
    Men idag har det varit en jobbig dag.
    vi var på "lektion" idag. En lektion i vad IVF innebär. Inget konstigt med det kanske. Satt där i 3 kvart och lyssna på barnmorskan som kunde detta som rinnande vatten. Alla turer med spejer, mediciner, sprutor och läkarbesök högt och lågt. Jag tappade mig någonstans i mitten och hade då glömt om vad som sades i början, Kan ha vart att hon sa spruta. Jag höll på att börja gråta bara hon sa det. Så laddat är det för mig. Jag som gråter varje gång jag ska ta ett blodprov. Hur ska jag klara av att ta en spruta själv?

Efter ett tag går det upp för mig att jag förmodligen ligger "fel" i fas för att komma igång så fort som möjligt! Jag hade någonstans läst att man sätter igång i samband med mens och hon är ju på gång närsomhelst.  Men nehej, jag ligger för nära för att vi ska kunna köra igång med denna spray. Så jag får gott vänta tills nästa månad. Fy faaaan! Gråter 
    OOOhhhh, det är så mänga små faktorer som gör att jag sitter och bölar över en sådan sketen grej!
    Tex. Tror jag fick rött vid alla jävla stoppljus i stan och det fick mig att assosisera  (kan inte ens stavaDemon)med mitt patetiska liv. Aldrig den där gröna vågen alla pratar om? Nej, då aldrig spikrakt. Fattades bara några vägbulor också.

Varför kan det inte bara få hända som för många andra i ens omgivning? Varför är livet så jävla orättvist?! Förstår precis det du skriver Millan, om exet som får barn!

Jag låter verkligen bitter jag ser det men ikväll tänker jag vara det. Inte fick jag någon kvällsmat heller. Hade sett fram emot en myskväll med sambon men nej. Istället ringer han förbannad efter att fått stå ute i fem minuter och väntat på mig. Jag har suttit på jobbet och arbetat, han vart på julgransplundring och fått mat och vin. Jag sa aldrig åt honom att gå ut. Jag skulle ringa när jag var på väg i bilen. 
    Ohhhhh, varför lägga energi på att bli så förbannad när jag vet att det till 50% beror just på att jag inte har fått mat i mig sedan lunch o jag åkte från jobbet halv sju.

Så nu sitter vi i varsitt rum i huset. Jag förbannad och hungrig, han mätt och sur för att jag sa åt honom att vara tyst. Jag vill att han kommer in och ser hur jag mår. Han tänker inte komma förrän jag har sagt åt honom att det är ok att prata igen. Hur gamla är vi egentligen??Skrikandes 
    Men jag antar att detta som sker idag och just nu är det som kallas livet och att vi imorgon kommer skratta åt situationen!Tungan ute 

Tack för att jag fick skriva av mig!

Känns lite bättre. Jag kikar in här ibland. Jag orkar inte engagera mig för mycket just nu. Känner att man hela tiden går på en tunn tråd och risken att falla av eller att tråden går av är ständigt närvarande. Nu har alla i min bekantskapskrets fått barn. Den sista i tisdags. Man gläds med dem men går sönder inombords.

Oj, det blev långt!
    Tack för att ni finns!
    varma kramar till er alla. 

• Pingla35

Bytte nick jag med. Det är väl bara att inse att man inte är 27 år längreTungan ute!!!
    Tack för alla kramar. Ibland suger det bara. Men idag känns allt bättre, gjorde det redan igår efter lite mat och sömn;)

Grattis NICU! Håller alla tummar!
    Grattis även till Råttentottan, Marsflickan, Saftmedbulle! Jag har visst varit lite oaktiv ett tag för här händer det saker... Vad roligt att få se att plussen börjar hagla igen!

Såg förresten att jag varit medlem här sedan sept, 2010. Och hade då smygkikat på denna tråd i några dagar.
    Jisses vad tiden går!
    Vi har hållit ihop länge här!! Vilka kämpar vi är.

• Pingla35

Tillbaka efter en vecka i fjällen. Skidåkning och skoterkörning, riktigt kul.
    Men vad ni har skrivit jag hinner verkligen inte med.

Vilka är det nu förutom du Millan som har börjat med behandling för IVF?  Smiley, Mumwannbe och Jojjo?
    Hur går det för er?
    Ska själv få all medicenering i morgon och börja den långa metoden i morgon med spray. Är ganska nervös...

Hänger inte riktigt med när citaten inte citeras och det bara skrivs X.
    Bara att inse att man varit borta för länge.Skäms 

• Pingla35

Hej tjejer!
    Då har man varit frånvarande ett tag igen. Kikar in ibland men kommenterar sällan som ni kanske märker. Inte för att inte bryr mig för det gör jag. Har ju vart här ganska länge i tråden och det går ju upp och ned i allt. Har överhuvudtaget tappat  det här med att vara aktiv på datorn.

Fick frågan för någon minut sedan av sambon vad jag kikade på just nu i datorn och sa att jag var här. Har det hänt något i tråden? frågar han. Jaa, massor.svarar jag. Nya tjejer som kommit, några som har hoppat vidare till gravidtråden och så är vi en handfull som sitter i samma sits som oss, ivf. Oj då, är det fler som är där vi är? 
    Vet inte riktigt hur jag ska tolka den kommentaren/frågan men det är trots allt skönt tror jag att se/höra att vi inte är helt onormala. Det finns fler som kämpat och nu ska/reser samma resa som vi.
    Ska ta första sprutan på onsdag och är lite orolig för hur det ska gå. Läser med skräck blandad förtjusning hur det går för er.
    Millan: tror inte att en förkylning kan skada, men skulle nog fråga ändå för att få bort alla tankespöken.SpökeFlört Krya på dig!
    Jojjo: Hoppas det gick bra med sprutan ikväll! Försöker tänka lite som du, en dag i taget.

Tedax: kan inte mer än hålla med att det spritter lite i kroppen och det känns att våren är på väg. En alldeles soligt underbar dag.

Lycka till saftis imorgon! 

Förresten har en liten undran: Funderar på att utnyttja denna onsdag... Skottår. Irländsk tradition....
    Just det fria till sambon. VAd tror ni om den idén? Eller ska man vänta?
    Vi har ju pratat om det. Visserligen på ett mindre romantiskt vis. Får vi barn vill vi båda att barnet ska ha vårt efternamn. Och nu heter vi ju olika. Så då sa jag antingen så får du gifta dig med mig och jag får ta ditt efternamn eller också får barnet heta som jag. It´s a deal fick jag till svar. Hur tolkar jag det?

• Pingla35

Grattis saftis!! 
    Millan, det låter som vår plan vi ska genomföra med spray och spruta.

Tedax: Vad skönt att det börjar rulla på!

Fria, javisst men hur?!?Drömmer 
    Nu börjar han vilja bestämma hur han ska göra på onsdag kväll, det är ju landskamp!
    Jag har ju så svårt att ljuga. Ska jag fixa något på lunchen? Vi ska ju iväg till fert på eftermiddagen.
    har så dåligt med ideér. Ska ner på stan och kika på ringar i morgon. Det finns säkert butiker som kan låna ut ringar som man tycker ser bra ut, sk prov ringar. 
    Men går man ner på knä eller ska jag gömma i någon blomma?
    Mycket tankar men är rädd att det bara ska rinna ut i sanden.... 

• Pingla35

TAck för ideér! 
    Ska ner snart och ska kika efter lite alternativ.
    tror att det blir en lunch om vi kan få till det tidsmässigt. Ska kolla upp den nya restaurangen i stan som även har lunchservering.
    Lite spänd! Let you know! 

• Pingla35

Johojaja, hahaha!!!
    Det blir en fortsättning på detta inlägg, hahaha.
    Här har jag fixat mat med lite vin till som vi faktiskt äter vid köksbordet för engångsskull. Mycket trevligt!
    Han går och lägger sig i soffan och jag fixar och donar lite i köket plus plockar med den ring och blomma som jag köpt in tidigare idag. Står och funderar på hur jag ska lägga upp det och bestämmer mig för att öppna det paket som ringen är inslagen i och lägga blomma och ringetui på sängbordet. Klär mig i mitt lite sexiga nattlinne. Lägger mig i sängen och ropar: Hjärtat, kommer du?! Neehej, jag ligger ju så skönt här och vilar! Matchen börjar ju snart( hon är 19.15 och jag räknar med att den börjar 19.45). Efter lite övertalningCool kommer han och då var vi lite mer len i munnen.Tungan ute Vi kom lite lagom igång och jag gav honom ändå chansen att välja mellan mig och matchen och gissa vad som valdes, mig!!
    Mysigt, hjälp hur ska jag lägga upp detta och vad ska jag säga hinner jag tänka innan det KNACKAR på dörren, ganska hårt.
    Va, fan säger vi båda och tittar på varandra. I dörren står hans bästa polare med glass i en påse och vill se matchen. 
    så nu ser vi matchen  och sambon är ju så snäll så han berättar vad som var på väg och hända och då säger vännen:- Ja, hon kanske var på väg och fria. Det är ju skottdagen, hehehe.
    Ja, så nu är vi alla i soffan och kikar på den faktiskt ganska underhållande matchen och på sängbordet ligger ringen och blomman.....
    To be continued.... 

• Pingla35

Tog förresten min första spruta så nu kanske jag skulle kunna skriva in mig i bim-listan..
    Det var inte jag som tog den förmådde inte göra det. Grät i tjugo minuter sedan fick sambon göra det FAN! jag hade verkligen velat göra det. Men har 9 chanser till på mig möjligtvis 10.
    Japp, sprutor fram till måndag. Blodprov och koll. Sedan fortsatt sprutor till fredag nästa vecka då det blir VUL för koll av äggen. Sedan avgör läkarna i samråd med Uppsala som vi ska till. Går allt enligt planen så blir det äggplock måndag 12 mars.

Men en dag i taget!! 

• Pingla35
    Kattflickan skrev 2012-02-29 22:22:18 följande:
    Pingla: vet du hur långt efter blodprovet som man brukar göra vul?
    Jag ska göra VUL på fredag nästa vecka och då har jag tagit blodprov på måndagen innan, Så det är väl 5 dagar emellan. 
    Berättar mer sen men nu ska jag lägga mig bredvid min blivande man!!!Hjärta {#emotions_dlg.flower}

Kramar till er alla Idag har vart en mycket bra dag!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet