Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Teatime: den 2 december är testdag så det är en vecka kvar. Tyvärr beror kvällens svullna mage på pizza jag ätit o tuttarna är lika små som vanligt I helgen åker vi till Gbg för lite shopping o hotell så jag hoppas jag kan släppa alla bebistankar då o bara njuta! Ha en underbar helg tjejer! Kram

• DubbelAA

Jojjo: Härligt!!! Jag gör som de andra och säger ett litet grattis och längtar till när jag kan få säga det ordentligt!!:)

Har precis kommit hem från Gbg och är helt slut så jag orkar inte läsa igenom allt utan tar det i morgon. Hoppas att ni alla haft en bra helg!
    Kram

• DubbelAA

Sitter här o deppar:(
    Kunde inte hålla mig så igår tog jag ett cb som jag hade hemma. Det kom fram två streck men tyvärr så var det ena bara ett smalt streck, som ett spökstreck. Med vilja o fantasi, som jag har alltför gott om, tyckte jag att det var brett men mörkare på ena sidan. Idag på eftermiddagen när posten kom, testade jag med sticka från Testlagret som jag beställde igår. Tvärnegativt! Tog ett ÄLtest bara för att jag är galen o på det kom ju ett svagare streck fram vilket inte betyder något alls tyvärr, fattar inte ens varför jag tog det!!
    Så nu sitter jag här o deppar. Har haft mensvärk de senaste dagarna o innerst inne vet jag ju att det beror på att mensen är på ingång men man hoppas ju alltid. Visst skulle jag kunna säga till mig själv att det kan vara för tidigt att se något, testdag på fredag, o att mensvärken o huvudvärken o den svullna magen beror på att det finns något därinne men innerst inne så vet jag att det inte är så:(
    Vrför hoppas man alltid fast man egentligen vet att det inte funkat?
    Sambon sa till mig att inte deppa ihop för detta men det är svårt jag hade verkligen hoppats att vi skulle lyckas nu särskilt som spermaprovet som sambon lämnade var så jättebra.

Förlåt för deppinlägg men jag behövde bara skriva av mig lite.

Kram på er tjejer o hoppas det gått bättre för er så jag får något att glädja mig åt!

• DubbelAA
    Jojjo: Stoooort grattis! Vad underbart!!:)

Tack alla ni underbara som försökt peppa mig o  hålla mitt humör uppe! Tyvärr så hjälpte det inte för att hålla mensen borta utan den kom idag precis som den INTE skulle. Så snart är det dags att ringa till sjukhuset o tala om det. Hoppas de kan tala om när jag får börja med sprutorna igen o dra igång med nästa insemination.
    Och om inte mensen skulle vara nog så har jag och sambon fått magsjuka så vi springer i skytteltrafik till varsin toalett, känns ju sådär faktiskt!

Ha det bäst tjejer så återkommer jag när jag piggat på mig mer!

Kram
  • DubbelAA

Tack igen alla för tröstande ord!
    Magsjukan som var nåt slags virus som satte sig på magen, är över (peppar, peppar) och jag har idag jobbat vilket kändes tungt då jag vaknade med migrän istället för magont!
    Menshelvetet fortsätter men är på sluttampen o det känns skönt! Känner att jag tog det hårt att det inte funkade med inseminationen fast jag visste att chanserna inte är så mycket högre än om man kör som vanligt. Tungt ändå men jag ska försöka rycka upp mig!

Tummarna hålles för er som har BIM snart o lite "ork" till er med Stockholmsvecka!:)

Massor med kramar till er alla!!!

• DubbelAA

Skriver in mig på listan igen efter ett lååååångt uppehåll. Har ingen aning hur allt kommer funka nu efter hormonerna men det visar sig:)

BIM, Vi över 30 som längtar. {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

November
    29 - villnu (första försöket)

December
    5-9 - Tea Time (försök 10, MF på försök 1 och 8)
    6 - Dansarkicki (försök 30+, MA maj -11, planerar IVF efter nyår)
    7 - kristin10 (försök nr 3)
    12 ca - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår)
    12 - Marsflickan (försök nr 5, 3:e efter MA 21/8)
    14 - MariaF79, äl runt 3 dec (försök nr 14, två mf på försök 5 och 7)
    17 - Kiyona (försök 11, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    17 - Jezza80 (försök nr12) ÄL ca 2-4/12
    17 - Saftochbulle (försök nr 15, 3mf tidigare)
    18 - NICU (försök ca 11, MF april+oktober 2011)
    18 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 4 dec, försök nr 9, första m Pergo)
    20 - Lilysweet (2a försöket)
    23 - Clementine (ca 20e försöket)
    31-  DubbelA (ÄL ??, försök ca 16)

IVF
    Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

2011
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
    Jojjo 55: BF 6 aug (försökt i ca 1 år, 1:a försöket med IVF/ICSI)

• DubbelAA
    Teatime: Grattis på bröllopsdagen! Finns det inte någonstans du kan vända dig för att få testa värdet?

NICU: Tack snälla du! Jag hoppas också på att något ska hända snart. Vore skönt att få ett tecken på att vi KAN bli gravida, över 1 år utan minsta lilla känns lite tröstlöst:(
    Håller tummarna för dig med!

Är också nyfiken på hur det känns för er andra som snart har BIM??

Kram
  • DubbelAA
    Saftmedbulle skrev 2011-12-08 17:29:19 följande:
    Den här gången tänker jag inte känna efter alls... Det gör en ju smått galen och jag har inte tid att vara galen just nu ;)
    Haha jag känner igen det där med att bli galen:) Brukar också försöka att inte känna efter men jag är kass på det!! Känner alltid efter MASSOR!:)
    hoppas på plus skrev 2011-12-08 19:04:25 följande:
    Vi är i precis samma sits som ni!! Har adlrig varit gravid, så jag vill oxå ha lite tecken Men skönt att veta att vi är flera som "aldrig lyckats"!

Nu kämpar vi på, så blir det snart vår tur!  
    Visst är det drygt! Men samtidigt vill jag ju inte behöva uppleva ett missfall heller:( Tänk vad skönt om man visste att " i juli 2013 kommer ni få ert barn" då skulle man kanske kunna slappna av och inte stressa så j-vla mycket! Finns det ingen här som hört talas om nån überbra spåtant?Skrattande
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet