Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Råttentottan: Jag håller tummarna!!

• DubbelAA

Kram och pepp till er som fått mens!

Teatime: Skönt att ha berättat för svärmor. Förstår om det känns tungt nu och jag håller med dig om att det ska bli skönt med julen så man får lite ledighet åtminstone och ljus överallt! Stor kram

• DubbelAA
    Polarlantis skrev 2011-11-21 08:01:40 följande:

DubbelA: Hoppas det blir bra nu trots att det gjorde ont när du blev insiminerad. Helt klart olika när det gäller handlaget på gynläkare, en del känner man knappt andra undrar man om dom ska plocka ut hela livmodern när dom är där inne och petar. Håller tummarna som en galning nu!!!

Tack!!:)
  • DubbelAA
    NICU skrev 2011-11-21 07:35:37 följande:
    Det känns som att jag bara går runt och väntar på att mensen ska komma så att vi kan försöka snart igen.... det är liksom en vana nu att den kommer varje månad fast att man inte vill (eller ovälkommet MF).

Jag har skrivit 25:e på listan för att det är på dag 27 och jag brukar nästan alltid få på dag 26 men ibland har jag fått på dag 28 (men inte vanligt) - så det fick bli ett mellanting.

Just nu går jag runt och försöker analysera alla tecken på att jag faktiskt kan vara gravid - som ömma tuttar, lite illamående, kissnödig hela tiden etc.... men samtidigt vill jag inte få upp hoppet så jag försöker att säga till mig själv att det är inbillning.

GAH. Blir ju tokig snart. Att det ska vara så jäkla svårt att kunna få en liten bäbis Gravid

Hur mår ni alla? Mycket inför julen att dona med? En massa julklappar att inhandla?
    Jag önskar mig ju liksom bara en - helst en för tidig julklapp i slutet av november Flört
    Jag vet hur det känns att vänta på menshelvetet:( Man vill ju så gärna att den INTE ska komma men man vet att den kommer ändå. Trots detta hoppas man och blir ledsen när den kommer:( Men jag hoppas och håller tummarna för att den inte kommer till dig denna månad!!
    Här kommer jag nog snart att börja analysera jag med men jag ska försöka att inte göra det. Har haft det så skönt i några månader när vi inte försökt få till det kring ÄL (kanske nästan så att jag sett till att vi INTE haft sex vid ÄL för att jag blir så ledsen när mensen kommer) så nu känns det lite jobbigt att återigen gå och vänta. Fast än så länge har det ju bara gått några dagar så väntan och analyserandet har int riktigt dragit igång:)

HAr inte dragit igång julaktiviteterna än men snart måste julklapparna inhandlas. Vi köper till våra syskonbarn och tillsammans har vi 9 stycken så det blir ändå en del julklappar. Sen ska jag ha en till jobbets julfest och antagligen 3 stycken till en tärningslek på julafton.

Själv då?
  • DubbelAA
    Saftmedbulle skrev 2011-11-21 17:13:14 följande:
    NICU: Brukar pynta lite vid advent, men julklappar pysslar vi inte med. Mysigt med ljus.

EGO: Japp, jag ska kolla med tomten om han kan fixa ett plus ;) Håller tumme för alla er andra, som oxå försöker. Det är lite från och till - jag deppar oxå en hel del nu. Det enda positiva med mensen nu är att jag äntligen fått inbokat ett hydrosonografi-test (ska vara dag 8-10 i menscykeln och läkaren var bortrest vid första tillfället och jag själv vid nästa, men den här gången är det goda chanser att det blir av), vilket är sista testet i utredningen. Min läkare tror ju inte att det är något fel på min livmoder (bara att jag är gammal, ha, ha, går ju inte direkt att åtgärda...), men det skadar ju inte att kolla upp det, menar hon.
    Vad är ett hydrosonografi-test?

Trist med depp:( Hoppas att det känns bättre efter testet och att ni sen kan komma vidare i er utredning!

Stor kram
  • DubbelAA
    Maria: Läkaren sa att jag skulle testa efter 2 veckor så det blir fredagen den 2 december. Känns både för länge och för kort dit! Å ena sidan vill jag att tiden ska gå fort så jag får veta, å andra sidan vill jag att tiden ska stå stilla så jag inte behöver få mensen.

Millan: Förstår att det känns tungt:( Hoppas det händer något riktigt, riktigt positivt snart som gör att du blir lite gladare igen! Stor kram

En liten fråga till er som kan: Jag har i vanliga fall en lutealfas på 12 dagar men nu sa läkaren att jag skulle testa efter 14 dagar. Håller sig lutealfasen till de vanliga antalet dagarna även om man tar hormonsprutor??
  • DubbelAA

Maria: Önskar jag kunde skriva något som fick dig att må bättre! Skickar i alla fall en riktigt stor kram!!!

• DubbelAA

Skickar en stor kram till er alla tjejer! Och jag hoppas att alla vi får det vi önskar i julklappGravidTomte

• DubbelAA
    Dansarkicki skrev 2011-11-24 13:04:02 följande:

Hej på er!

Maria; jag känner igen mig så i det du skriver. Det är SKIT rent ut sagt!!

Nån mer som har hört att ofrivillig barnlöshet kan bero på Glutenintolerans?? Man kan vara Glutenallergisk fast inte ha direkta symptom tydligen och detta kan vara en orsak till barnlöshet. Detta tänker i alla fall jag ta upp med min läkare nästa gång vi ses. Kanske inte var något nytt för er men eftersom jag aldrig hört det tänkte jag att det kanske är fler som inte visste detta?

Hade jag ingen aning om. Gäller det samma för laktos?
    Hur går det för er? Är det IVF som gäller nu?

Kram
  • DubbelAA
    Dansarkicki skrev 2011-11-25 08:52:31 följande:
    Jag vet inte om det är samma för Laktos. Jag är inte glutenint. vad jag vet men jag har upplevt en del symtom det senaste året och som jag förstod det så kan man vara det utan att ha de klassiska symptomen som viktnedgång osv. Ett symptom enligt dietisten som jag pratade med är just ofrivillig barnlöshet.

Det går väl sådär. Vi står nu i kö för IVF, väntar på kallalse från Sahlgrenska. Fram till dess försöker vi bara att vara....efter intensivt försökande i över 2 och ett halvt år. Ska försöka att bara njuta av jul och nyårshelgerna och ladda inför våren.

Hur går det för dig?
    Kram
    Jag gick in via din länk och sen sökte jag på laktos men det stod inget om att det kan påverka fertiliteten. Så det var ju bra med tanke på att jag är laktosintolerant:)

Skönt att ni står i kö! Vet Du hur lång kötiden är? Verkar vara en bra plan att njuta av jul och nyår:) Ska försöka göra det samma om jag nu kan:D

Vi gjorde insemination för en vecka sedan så nu går jag ju självklart omkring och tror att brösten har växt o att magen är mer svullen än vanligt:) Fånig man är!
    Kram
    Råttentottan skrev 2011-11-25 12:45:52 följande:
    DubbelA: Om du inte redan fått svar på din fråga, min lutealfas var 14 dagar precis som vanligt eftersom inseminationen, mitt missfall blev som en mens. Tror du riskerar att få mens äl+13 en dag innan din testdag om det inte tagit sig. Tänk på att pregnylen/ovitrellen kan sitta i upp till 10 dagar efter att sprutan tagits. Om jag var du skulle jag tjuvtesta äl+11 el äl+12 för att slippa bli besviken av mensen, annars får du kanske inte ens testa, men det är indivduellt hur man vill ha det.

Ego: Lever i ett vakuum fram till den 14/12 och VUL men testerna blir i alla fall starkare. Försöker att inte oroa mig för mycket och har inte blödit en droppe, inte ens litet rosa, så det känns bra.

Trevlig helg tjejer.
    Tack för svar! Det var så jag tänkte att det borde vara men det visar sig ju:)
    Skönt att du inte har blödit och jag håller tummarna och tror det kommer att gå bra på ditt VUL!!
    Kram
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet