Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2011-12-08 20:24:44 följande:
    Nä, men jag har en Magic 8-ball-app i min telefon - den hade i alla fall rätt förra månaden...
    Hahahaha uuuunderbart! Jag har en android, finns den till det??Glad
  • DubbelAA
    L Maria skrev 2011-12-08 20:31:03 följande:
    DubbelA - japp, finns på market, heter Magic 8 ball!
  • DubbelAA

Clementine: Jag har också varit som dig och slutat upp med testandet och att leta symptom vilket har varit ganska skönt. Men denna månaden var förhoppningarna skyhöga efter vår första insemination. Och när det inte funkade blev jag förstås skitledsen! Ska försöka att ta det lugnare vid nästa försök men när man får lite hjälp på traven så hoppas man ju än mer tyvärr.

Håller iaf tummarna för att ni lyckats denna gången!
    Kram

• DubbelAA

Ni har säkert förklarat detta förut men jag frågar igen: På vilket sätt kan förhöjda TSH-värden försvåra graviditet? Är det så att det är svårare att BLI gravid eller att BEHÅLLA fostret? Eller båda??

• DubbelAA
    Smiley: Hoppas det gick bra idag! Nyfiken på att höra!!

Råttentottan: Stort grattis!!!
  • DubbelAA

Maria: Håller tummarna för dig!!!

Saftis: Håller tummarna för dig med! Hoppas nu det går vägen för både dig och Maria!!!

Ego: Appropå dumma kommentarer så var jag på julfest med jobbet i fredags. En av tjejerna är gravid och har varit sjukskriven ett tag men kom på festen vilket var jättetrevligt. Vi hälsade på varandra o kramade om varandra o sen säger hon "När ska ni ha barn då??". Jag hann svara "Det blir inga barn" innan en annan kollega kom för att hälsa på henne o då passade jag på att smita. Sen tillbringade jag hela kvällen med att hålla mig undan henne för att slippa hennes snokande frågor. Så himla tanktöst av henne tycker jag!! Där står hon med sitt på det torra, om ni fattar hur jag menar, och har 2 barn sen tidigare o de 2 plus denna tredje har alla blivit till på första försöket. Det kändes verkligen som att hon ville gnida in det i ansiktet på mig, även om jag vet att hon inte vet att vi försöker men man tycker ju att folk kunde tänka ett steg längre!
    Jag har ÄL idagarna och tyvärr har vi bara fått till det en gång denna veckan, inte riktigt som jag planerat:( Ibland känns det som att sambon inte vill ha barn innerst inne fast han säger att han vill det:( Lite tung period här hemma men det kanske känns bättre om några dagar igen. Jag brukar ju vara deppig kring ÄL.

Kram

• DubbelAA

Vill bara passa på att önska er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år! Vi ska vara hemma i jul men jag ska försöka vila lite från FL och njuta av några dagars ledighet innan jag börjar jobba igen i mellandagarna. Nu ska jag försöka orka igenom sista dagen innan ledigheten, har återigen en förkylning som förpestar livet men snart får jag alltså vila:)

Kram på er alla och God Jul!!

• DubbelAA

Har ju inte varit inne på ett par dagar så nu kan jag ju med gott samvete läsa lite o skriva några rader;)

Millan: Vad skönt att det händer något! De här 4 veckorna kommer gå superfort ska du se:)

Jojjo: Hoppas hoppas hoppas det inte blir någon mer blödning! Säger som de andra att det är vanligt så här i början och det KOMMER gå bra!!!

KRam på er alla och GOD JUL!!!Tomte

• DubbelAA

Jojjo: Fan!!! Det var ju inte så här det skulle bli! Jag hoppades så för er skull att det skulle gå bra och särskilt som vi tog sprutorna samtidigt. Är så himla ledsen för er skull! Skönt ändå att höra att ni stöttar varandra. Nu vet ni att det funkar o nästa gpng ska det gå bra!! Kram igen o ta hand om varandra!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet