Inlägg från: Jezzi80 |Visa alla inlägg
  • Jezzi80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Frk Svår skrev 2011-03-06 13:37:00 följande:
    Vill någon hjälpa till att flytta om mig i BIM-listan?
    Enligt FF hade jag ÄL den 1 mars och planerad BIM 16 mars.

Eftersom sambon var nyopererad vid ÄL och vi inte hade fått till det senare än fredagen innan ÄL så tror jag inte att det blev något den här månaden Men den positiva sidan är ju att jag slipper göra gynundersökning med mens på fredag!
    Fixar det...men hittar inte vilket nr på försök du har dock. Kram

BIM
    Solig  Mars Äpple
    ? -- Irmelie  ÄL  ?? (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    3 -- Fröken Ellen. ÄL 17 feb. (10:e försöket)
    7 -- Vintermamma ÄL 22 feb (4e försöket)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    14--Kia 78 ÄL 28:e Feb (11:e försöket)
    15 (17?) -- Jojjo55 ÄL 3 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    16-- Frk Svår ÄL 1 mars
    18 -- Kaprifolen1979 ÄL ~3 mars (försök nr 3)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
    24 - Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29--Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
    Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8) 
    Millan75 BF 27 okt (försök nr 4)
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
  • Jezzi80

Millan:
    Tänkt på dig i flera dar... Skickar mina varmaste kramar!

• Jezzi80

Hej alla!

Länge sen jag skrev nåt här... men men, nu säger jag Hej iallafall! Skrattande

Tiden går... BIM 29/3. Rätt säker på att jag haft min ÄL nu... typiskt ÄL-ont (+ klara fltningar dock ej trådiga?)
    Sexat på har vi minsann gjort haha, så nu hoppas man ju såklart att man prickat rätt haha.

Inskaffat en ny bäddmadrass äntligen. 180 bred med memory-skum. UNDERBART!

Annars tar jag det lugnt... har åkt på lunginflammation (mykolasma) men kan inte käka antibiotikan som behövs (ska ej ätas om man försöker bli med barn). Dock e lunginfl. inte så farlig... Hostmedicin och astma-sprayer funkar hyfsat.

I skrivandets stund sitter jag o njuter ute på balkongen (inglasad) med katten och Big Brother på datorn Tungan ute

Solig -iga kramar till er alla!!!!

• Jezzi80
    Kattflickan skrev 2011-03-20 12:59:43 följande:
    Hejsan,

Jag drack lite mycket vin igår, kanske inte det bästa för bebisverkstaden. Igår hade jag jättemycket flytningar, tyvärr bruna (med blod i), såg väldigt mycket ut som äl-flytningar men hade negativt på äl-testet.  Får se om jag blöder nåt idag, har precis städat upp efter middagen igår. Än så länge har jag inte fått några blodiga flytningar idag! Våra gästers lilla dotter var så söt! Hoppas det snart är vår tur!

Ska snart ge mig ut för lite trädbeskärning, det är nog bra att tänka på annat än missfall, bebisverkstad, ägglossning etc.

Millan
    Hej
    Hoppas verkligen din ÄL kommer igång bra snart. Håller tummarna för ett + och att det går bra!
    Låter vettigt med träd-beskärning som stör-moment till skallens snurrande!
    Kram!!!
  • Jezzi80
    Finlandssvenska skrev 2011-03-20 21:00:44 följande:
    Hejsan, har haft fullt upp nu senaste tiden som vanligt men det har iallafall sexats på rejält senaste veckan, nu idag varit på 7 års kalas och igår på 8 rätter middag med vinpaket men har som tur är varit varannan gång chaufförer sambon och jag så jag fick lätt konstatera att det var min tur igår och kom undan med ett vinglas  då jag var chaufför...
    Har underliga spänningar i kroppen så har lite mera hopp om att det kunde eventuellt ha fastnat nåt denna månad... ( Ta i trä) men hoppas får man ju... BIM beräknad till 29:nde, tror jag om jag kommer ihåg rätt...
    Då BIM:ar vi på samma dag!

Lite osäker på exakt dag jag med, men jag räknar som det va förra månaden (som var min första månad efter p-ring i många år)

Nu hoppas vi att mars rusar på nu med en massa plus för oss alla! Och SÅKLART gäller det även ni som har BIM April!!!

{#emotions_dlg.flower}
  • Jezzi80
    ceke skrev 2011-03-21 10:46:22 följande:
    Jezza: Usch, låter jobbigt med lunginflammation. Krya på dig!!
    Tack.
    Det går ju inte i racer-fart precis när jag inte får ta antibiotika, men jag försöker göra vad jag kan för att bli bättre iallafall :)
  • Jezzi80

GRATTIS LAVENDIA! Gravid
    Ja det va en hel del försök det där... 16 st. Men skam den som ger sig ju! Underbart!

Ja, och hur går det för min del då? Ingen aning. Kan man bli mer förvirrad än vad jag e just nu??? Hmm..

Har ju BIM -2 idag. Tror jag... eftersom jag bara haft en cykel innan så har jag inte så mkt att gå på med räknandet, men om jag räknar från den cykeln, så är det BIM-2 nu.
    BIM-5 på kvällen, fick jag AKUT illamående kombinerat med hemsk yrsel.  Kräks
    Höll i sig ett par timmar och sen gick det över. Hade käkat bra och som vanligt, inget annorlunda den dagen utom EN sak.
    Det va nämligen första dagen jag var helt utan antidepressiva.

Har hållt på och trappat ner ett tag med dom, och nedtrappningen har varit totalt symtom-fri. Ända fram tills denna dagen. OM det nu va pga det. Har trappat antidepp innan men aldrig reagerat på detta viset.

Hursomhelst så gjorde jag ett grav.test dagen efter (alltså BIM-4). Negativt.
    Dessutom mådde jag inte illa heller.
    Än...
    På eftermiddagen kom det igen. Inte lika kraftigt, men tillräckligt för att jag skulle få stanna i sängen. Höll i sig fler timmar också. Yrseln va där oxå.

Och idag då? BIM-2.
    Gick upp vid 8 men somnade om och sov till ca 10. Vid halv 12 typ kom illamåendet igen. Och finns ännu kvar.
    Yrseln hänger med idag oxå. Känns inte som det vill gå över det här... Har ätit med förhoppning att det ska bli bättre men nix...

Verkar som detta ju bara blir mer och mer och tidigare på dagen ju. Om det vore pga att jag inte äter antidepressiva, så borde det väl bli bättre?
    Annars känns inget särskillt. Lite små-ont i tjejmagen men inte alls mkt. Vaknar dock kl 2-3 på natten utan anledning. Känner mig tsövd även om jag bara sovit 1-2 timmar.
    Törstig, dricker mkt, gasig/bubblig. Men allt det kan ju ha med lunginfammationen att göra oxå...tror jag.
    Hostar som attsingen..
    Funderar om lunginflammationen gör att jag reagerar extra på att jag inte tar antidepp längre?

Snurr och surr... Jag blir knäpp ju! Självklart HOPPAS man ju på ett litet frö därinne, men samtidigt vill jag inte grubbla sönder mig så att jag kanske märker falska grav.symtom.
    Så.. en update...  Nu ska jag lägga mig i sängen med min yrsel och illamående. Hosta lite och va allmänt slö...

Tjo på er!   Hjärta

• Jezzi80
    Lavendia skrev 2011-03-27 20:28:08 följande:
    Jezza, hoppas, hoppas det är ett frö!!!!
    Mumwannabe79 skrev 2011-03-27 22:41:25 följande:

Hoppas din yrsel och illamående beror på graviditet och inte utsättningssymptom. Har själv upplevt att må dåligt efter att ha slutat med antidepressiva, trots nedtrappning. Jag fick sån yrsel att jag var hemma från jobbet i en vecka. Men det låter lite konstigt att du skulle få såna symtom redan första dagen utan tablett, då har ju inte allt läkemedel hunnit försvinna ur kroppen.

ifyouweremine skrev 2011-03-28 02:14:29 följande:
    Jezza - låter ju skumt om du inte fått dessa symtom av nedtrappning tidigare!
    Ja hoppas hoppas. BIM imorrn...
    Yrseln blir värre dag för dag med. Och illamåendet va hela dagen igår. Har varit en hel del idag med...
    tycker oxå det e konstigt att det skulle komma redan samma dag jag slutat, och dessutom med den mini-dosen jag hade...

För 2 timmar sen kom ett humör som hette duga! HJÄLP! Tur karln min inte va hemma för jag höll på att explodera! Hehe.. Katten sa jag åt att hon inte skulle fjata sig nu för jag pallar inte det.

Kan va PMS, kan va nåt annat...
    Haft problem med extrem PMS många år, men alltid riktat ilskan inåt... Så jag har mått riktigt vansinnigt dåligt med ton av ångest de perioderna.
    Men de 2 senaste ggr innan nu, har det varit... inget alls typ.Riktigt skönt.
    Och nu va jag fly förbannad, men riktat utåt.
    Jaja, vadsomhelst är bättre än självmordsmpulser pga PMS ju, och det har jag klarat mig utan Glad

Ingen mensvärk heller... brukar ha det 2-4 dagar innan mens rätt rejält. Brukar ha ont som attan i ländryggen med. Men nope, inget mer än vanliga fibro-smärtor har jag.
    Eller... nja, en liten punkt typ i tjejmagen jag har lite ont i men inte mer.

Får se vad som händer!
  • Jezzi80
    Finlandssvenska skrev 2011-03-20 21:00:44 följande:
    Har underliga spänningar i kroppen så har lite mera hopp om att det kunde eventuellt ha fastnat nåt denna månad... ( Ta i trä) men hoppas får man ju... BIM beräknad till 29:nde, tror jag om jag kommer ihåg rätt...
    Spännande... Vi har BIM samma dag och dessutom ÄL samma dag...
    Märkt nåt mer än spänningarna än?

Kram
  • Jezzi80
    Saftmedbulle skrev 2011-03-29 14:17:45 följande:
    Jaha ja... Då tar jag bort mig från gravidlistan för andra gången i den här tråden. Känns för jävligt faktiskt, att ha varit gravid två gånger på ett halvår och fått nitlott båda gångerna. Ja, ja...jag vet vad ni säger: Var glad att du blev gravid... och ja..., jag förstår det också. Det är oxå för jävligt att månad ut och månad in vänta på BIM utan resultat. Så...slutsatsen är att: Vad bra att ni finns, brudar! Hur skulle man annars fixa all upp och nergång här, med nära och kära som häver ur sig klumpiga saker, ÄL som aldrig dyker upp och eviga, förhatliga spottings?
    Kram från Saftochbulle
    Usch nej.. vad trist.  Kommer ni ta kontakt med kliniken nu igen? Ni avbröt väl kontakten va?
    Hoppas på att nästa frö gror och stannar kvar...
    Varma kramar!

Här är det BIM idag. Klantiga jag sprang o kissade halv-vaken imorse och missade ju chansen att testa!
    Men men...
    Lite mensvärksliknande har kommit under dagen.
    Illamåendet e kvar och yrseln e hemsk. Enda sättet att lätta det är att hålla igång... inte sitta ner, inte pusta ut och pausa.
    Mår inte illa eller är yr när jag vaknar. Men efter 1-2 timmars vakenhet sätter det igång.
    Ugghh...
    Hoppas nåt bra kommer ut av detta!

Tjingeling!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet