Inlägg från: Jezzi80 |Visa alla inlägg
  • Jezzi80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej hej på er alla fina!
    Ska strax sätta mig o läsa igenom vad som skrivits sen sist... men först...

Klureri i Jezzas skalle...
    Jag känner mig nämligen dundersäker på att jag redan haft ÄL, men tycker det va väldans tidigt isåfall...
    Här inne finns ju så många experter på just detta, så jag slänger ut en kort beskrivning och ser hur ni skulle tolka det??? Hehe

Dag 8: Ca 16-tiden, Mycket (!) genomskinlig/klar xtremt trådig hal flytning. Typ "allt på en gång".. inga småmängder, mycket men ingen förvarning med lite smygande före.
    Dag 9: Funderar och klurar o läser en del och vet hur livmodertappen brukar kännas. Men nu istället vääääldigt mjuk, nästan så det e svårt att uppfatta nån form.
    Dag 10: Från förmiddagen till ca 17-tiden, ont i tjejmagen. Gått över nu. Inga trådflytningar, medelmängd med mjölkaktiga.

Vad tror ni? Visst låter det som ÄL??
    Ni kan ju iallafall tro att det har sexats haha. Japp, natten både dag 8 och 9.
    Kanske kanske det skulle kunna bli nåt denna månaden???

Om det nu ÄR en ÄL...
    Frågan e ju då oxå... När ska jag räkna BIM? Enligt räknare/mens osv ska ÄL va den 11/4 först... Men nu verkar den ju kanske ha varit redan 6-7/4

Tjohopp... Nu ska jag läsa ifatt mig här!
    Kram finisar!

• Jezzi80

Läser o läser här... så mycket som händer!
    Så många erfarenheter, bra som dåliga.
    Hoppas allas dåliga erfarenheter snart vägs upp av underbara!

Välkommen nya, och hej hej till er "gamla" som kommit och hälsat på här igen :)

• Jezzi80
    ceke skrev 2011-04-09 15:14:59 följande:
    hej på er.

Nu har vi en rätt jobbig dag. Hade en blödning i samband med toabesök (nr 2) i förmiddags och tja.. det är ju bara framtiden som kan visa om det är början på ett missfall eller om det bara är min knäppa kropp som är knäpp.

Men tiden går sakta och tja.. jag vill bara att den ska flyga fram. Ringde gynakuten, men det är ju alldeles för tidigt att se nåt, så det är bara att vänta.. Vänta är allt jag inte har nån lust med just nu. Tidsmaskin tack!
    Åhh... håller alla tummar o tår att det bara är din knäppa kropp och inget knas!
    Kram!
  • Jezzi80
    ifyouweremine skrev 2011-04-09 15:58:15 följande:
    Ego - Är bim-2 nu. Ska bli intressant att se om mensen kommer på måndag eller inte. Hade ju inte positivt på äl-stickan den här gången, så om jag missade äl kan ju mensen komma både tidigare och senare. Om jag inte haft äl alls kanske jag knappt får nån mens heller. Igår trodde jag att mensen skulle komma, jag fick tilltagande mensvärk (inte bara sån där för-mensvärk utan riktig) och det kändes som det rann till. Men när jag var på toa visade det sig att jag bara fått en stor flytning. Sen försvann mensvärken, och kom tillbaka igen lite senare i samband med en till flytning. Brukar ni få mensvärk i samband med flytningar ibland?

Annars känns allt som vanligt, brösten är inte det minsta ömma, magen är normal, etc. Det enda som är lite annorlunda är att de senaste två veckorna har det ibland spänt/värkt lite i blygdläpparna. Bara en liten stund och sen försvinner det igen, några gånger om dagen. Men jag känner mig helt ogravid, så det är garanterat bara en av alla skumma grejer min kropp håller på med.
    Det är inte ÄL som e på G nu istället då? Visserligen dunder-sen isåfall.. men...?
    Har bara haft ÄL och mensvärk, inga flytningsvärkar vad jag vet.
    kram
  • Jezzi80
    simtim skrev 2011-04-11 19:55:09 följande:
    Vågar knappt skriva det för jag är lite chockad och kan knappt tro det - men jag har fått ett plus på stickan..
    GRATTIS!!!!
  • Jezzi80

Kiyona - Välkommen!
    Försök nr 3 här, är 31 år.
    Har inte haft "möjlighet " att försöka förrän nu efter 31års-strecket, så hoppas på plus snart :P Som så många andra såklart...

Råttentottan skrev 2011-04-12 15:15:18 följande:
    Tar en paus med FL till efter vår semester (när ÄL förhoppningsvis infaller) och vårt första utredningssamtal. Har blivit så deppig på sista tiden när det inte tar sig och känner att jag surfar alldeles för mycket på gravidsidor i ställer för att jobba. Ska försöka koppla bort allt utom min temp-kurva så kanske det tar sig denna gång. Tänker hela tiden på att jag vill bli gravid och märker att jag inte mår bra av det. Funderar på att göra som Fröken Ellen, bara komma in här mellan Äl och mens när det iaf finns en teoretisk chans att det tagit sig.

Grattis Simtim och i fall jag missat någon, grattis du också. Har itne orkat läsa ifatt hela tråden sedan jag bröt ihop helt i torsdags när mensen hade kommit. Sköt om er så hörs vi tjejer. 

Kan va en idé det där med pausandet. Blir för mkt ibland och mer stressigt. Hoppas du hittar lite mer balans snart och då även känner att du orkar komma tbx :)

• Jezzi80

Har varit hos min smärtläkare idag. Nya nervblockader (injektioner) och så lite allmänt snack.
    Glömde fråga saker om mediciner o så som jag HAR ätit om det påverkar chansen att bli gravid... Men glömde fråga eftersom jag inte tänkte på det , knns inte aktuellt.

Däremot gick vi igenom aktuella mediciner. Sa att Cymbaltan e borta helt nu, så det e bara 2 dagliga mediciner (varav 1 jag kan sluta med tvärt när jag plussar, den andra ingen fara) + en painkiller vid behov. Painkillern byter jag ut om jag plussar till alvedon (om jag nu måste!).
    Han påpekade även denna gången att nervblockaderna med Narop (bed.medel) inte är nån fara före eller under graviditet, så det va ju skönt. Klart man hoppas slippa dom ändå ju, men alternativet finns kvar.
    Har ju fibromyalgi med nervsmärtor (mest) .. I smärtväg är det 50/50 typ att det blir bättre under graviditet. Försöker ha bra inställning till det hihi.

Första bedövningseffekten av blockaderna börjar släppa. Har varit förlamad och utan känsel i armar o händer sen 11 typ, men nu har de vaknat lite.

Känns skönt att läkaren är så kunnig på läkemedel hit o dit. Han ger även lite småtips på hur jag tex kan lindra symtomen för lunginflammationen utan läkemedel osv. Visst, saker man vet (som ånga med eukalyptus för luftrören) men ändå omtänksamt ju.

Ja annars då...
    Haft dunder dunder ont i magen flera dar. Började redan typ 7-8:e men sen ca den 9 har jag haft riktigt ont i tjejmagen. Håller i sig flera timmar och bara nåt kort uppehåll däremellan.
    Vet inte hur jag ska tolka det... känns värre än ÄL eller mensvärk, och det sitter ju som sagt kvar.

Ska dock inte spekulera för mkt ... hehe

Kram finisar!

• Jezzi80
    NICU skrev 2011-04-13 20:39:25 följande:
    Det verkar som att jag inte alls fått mens utan ett tidigt missfall... skit också. Men då vet man ju ändå att det funkar, om man nu ska se det positivt?
    Usch om det är så... vad får dig att misstänka det?
    Kram
    L Maria skrev 2011-04-13 22:27:56 följande:
    Tänkte bara säga hej på ett tag, imorgon bitti drar vi till Västindien och när jag kommer tillbaka hoppas jag att få sen en hel hög med plus!!
    Kram på er alla!!
    Ååååhhh!
    ..nädå,inte alls avis...hehehe
    Ha det underbart!
    ifyouweremine skrev 2011-04-14 08:45:38 följande:
    Orutinerat värre! När jag skulle testa idag märkte jag att jag inte hade några tester kvar! Trodde jag hade en, men den var visst redan använd. Har inte haft anledning att testa på flera månader. Meh! Jag som (morgontrött) hade gått upp tidigare för detta. Nu måste jag köpa nytt test och det värsta är att jag inte ska sova hemma inatt så kan bli knepigt att testa imorgon bitti.

Får vackert vänta till bim+5 på lördag alltså, om inte mensen kommit innan dess. Åh vad jobbig väntan. 3 dagar har bara gått, känns som 3 veckor..

Men jag vet inte.. borde jag inte ha börjat känna mer symtom vid det här laget? Fortfarande det där trycket där nere och så blev brösten lite större och spända i förrgår (som de brukar dagen före mens), men annars nada. Så tanten är säkert bara sen, eller vad tror ni?
    Håller tummen!
  • Jezzi80

Frågade barnmorskan här på FL...
    Om min ägglossning, hur det verkar osv och hur det ligger till med trådiga flytningar.
    Har läst av andra experter/barnmorskor att detta inte ska va möjligt (dvs mer än en ÄL under samma cykel), men jaja, jag får väl köra på :P
    såhär blev svaret:

Man kan ha flera ägglossningar under en och samma cykel.
    Eftersom din mormor helt uppenbarligen hade två ägglossningar när hon blev gravid med trillingar så kan det ju ligga i släkten.
    Mitt råd till dig när det gäller att skaffa barn är att istället för att räkna dagar och försöka pricka in ägglossningen, ha samlag minst var tredje dag hela tiden. På så sätt kommer ni inte att missa ägglossningen oavsett när den inträffar.
    En del kvinnor har ägglossning under menstruationen även om det är ovanligt.
    Om de trådiga flytningarna hör samman med en obalans i hormonerna eller om du är gravid kan bara avgöras genom att du tar ett graviditetstest.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet