Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack!!! Alla underbara tjejer!! Jag blev så glad nu när jag gick in o läste alla era tröstande ord! Det värmer oerhört att ha er, önskar att vi kunde träffas på riktigt också!:)

• DubbelAA
    Marsflickan: Tack för "presenten"!!:) Hoppas du hade det kul på Ladies night!

Jojjo: Hoppas du har njutit av din sprutfria dag!:) Massor med lycka till i morgon!!!!

Saftis: Vad skönt att du slapp reaktioner. Jag tycker iaf att det är jobbigt när någon reagerar för då ska man antingen berätta som det är att det tar tid o att man försöker eller också ska man försöka hitta på nån dålig ursäkt. Hoppas nu att du måste fortsätta med alkoholfria alternativ o att du får berätta för alla varför du inte dricker alkohol. Varför tror du att din väninna väntar nr.2?

Millan: Hoppas deppet har dragit sin kos nu när mensen kom:) Vi har inte fått några restriktioner alls. Det enda de sagt är hur många dagars avhållsamhet som gäller för sambon innan han ska "leverera". Jag visste inte att man inte får dricka kaffe?

Ego: I morgon ska jag till sjukan för VUL o kolla om det händer något i äggstockarna efter sprutorna. Ska bli lite spännande faktiskt!:)

Tack igen för alla värmande ord! Ha nu en fin vecka tjejer!!!
    Kram
  • DubbelAA
    Maria: Pepp till dig o nu håller jag tummarna för att tanten inte dyker upp!

Kiyona: Håller tummarna för dig med:)!!

Jojjo: Vad härligt att allt gick bra! Hoppas nu att det blir några fina ägg befruktade så det blir en liten knodd nu o syskon senare!!:) Och vad skönt att det inte gjorde så ont som du trodde det skulle göra. Äggplocket är det jag är mest nervös för om vi måste göra IVF. Sprutorna ingen fara men äggplock USCH!!
    Och 8 ägg är väl ganska bra?
    Håller tummarna för dig i morgon!! Stor kram

EGO: Var på VUL igår och då såg hon en äggblåsa på ca 14 mm på vänster äggstock som antagligen kommer släppa vilken dag som helst. Jag ska fortsätta med sprutorna och dessutom testa med ÄLstickor idag och i morgon. Om det inte har släppt i morgon ska jag ta en ÄLspruta och så får jag åka in för insemination på torsdag. Hon sa att äggen växt väldigt snabbt o det har jag ju märkt av:) Så nu testar jag både kväll och morgon för säkerhetsskull så jag inte ska missa ÄL. Tyvärr hade jag inga stickor hemma och på apoteket hade dom bara CB "glada gubben" som ju är skitdyra!! Och sen är jag lite fånig och emot att använda dom för att jag verkligen hatar deras TVreklam för dom testen. Men nu var det bara att bita ihop:)

Stor kram på er!!
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-11-16 14:57:46 följande:
    Här mås det inte så bra. Vi fick bara 1 befruktat av våra 8. Det jag nu har i mig är fint, men känns ändå tungt. Vi hade hoppats på i alla fall ett till frysen... Måste landa i det här tills jag kan vara glad för att vara 'gravid'.
    Tänker på er och skickar en stor kramHjärta
  • DubbelAA

Råttentottan: Stort grattis! Vad härligt!Hjärta

Jojjo: Skönt att det känns lite bättre idag!

Och stor kram till er andra!!

• DubbelAA
    TeaTime: Hoppas ni får komma till Halmstad! Förstår att det måste vara jobbigt att hamna mellan stolarna som ni gör som "bara" haft 2 missfall men jag håller tummarna för att ni ändå ska få hjälputan att behöva genomgå ett 3. Kram

Ceke: Vad spännande att det snart är dags:) Och jag hoppas att dina gravisbaciller biter ordentligt på oss andra:)

EGO: Idag har jag tagit ÄL-sprutan så i morgon kl. 11.15 ska jag insemineras!Glad
  • DubbelAA
    Maria: Tackar för lycka till:et! Vad skönt att det inte blev ett tvärnej iaf då kanske ni kan få hjälp snart! Ska hålla mina tummar:)

Smiley: Vad härligt bara en månad kvar! Hur går det för dig tycker du? HAr du börjat med sprutor eller sprayar du bara?

Kaprifolen: Jag fick spola vid 2 olika tillfällen och tyckte inte att det var någon fara. Jag tog värktabletter ca 1 timme innan och visst kändes det men inte så att det var jobbigt. Men det är ju självklart väldigt individuellt:)

EGO: Har idag gjort inseminationen. Trodde det skulle vara som när jag spolades men detta gjorde ONT. Klart jag överlevde men det kom faktiskt några tårar och blöder lite smått gör jag, men nu är det ju bara gammalt blod som ska ut. Tydligen var det problem med att få in katetern in i livmodern, den böjde sig hela tiden så 4 olika katetrar tog det innan hon fick in den! Jag är glad att det inte är så när man gör barn på vanliga viset:)
    Vet inte om det var hon som var lite ovan eller varför det blev så, men vid spolningarna var det ju inga problem. Allt gick bra tills de fick ta fram nån tång och läkaren sa de klassiska orden "det här kan göra lite ont"...och sen kramade jag sambons hand VÄLDIGT hårt. Men det är bra att han får öva på hur det blir när vi väl kommer till en förlossning av våra framtida barn:)
    Iallafall så var det 33 miljoner små simmare som hon sprutade in, och väldigt pigga var de tydligen vilket känns skönt, så nu håller vi bara tummarna för att någon v dessa små ska hitta rätt!

Kram
  • DubbelAA
    Kaprifolen: Första spolningen kunde min sambo inte vara med men vid den andra var han med:)
  • DubbelAA

Millan: Jag håller med de andra, det kommer säkert gå bra med IVF för er trots lågt AMH. Du har ju blivit gravid flera gånger tidigare så det kommer gå bra nu också. Förstår att det känns tungt men försök hålla humöret uppe så gott det går! Stor kram till dig och hoppas det känns bättre om någon dagHjärta

• DubbelAA
    Jojjo: Har du ont också eller bara svullen? Du kan ju alltid ringa på måndag när dom öppnar och fråga för säkerhets skull. Är ju lite jobbigt att gå och oroa sig.

Millan: Skönt att det känns lite bättre idag! Kanske kan vara bra att ställa sig i kö som du skriver så känns det inte som att ni står så länge i kö om det väl blir så att ni måste få ägg. Har själv funderat på att vi ska ställa oss i kö för adoption ifall det blir så att vi kommer att adoptera.

Saftis: Skitmens!! Men jag håller ändå tummarna för att den inte dyker upp! Ha en trevlig kväll!:)

Och hoppas ni andra också har en trevlig kväll och helg! Kram
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet