Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-02-26 14:03:12 följande:
    Jag har inte märkt någon skillnad på strecket om jag druckit mycket innan eller inte, men det är jag.

Väldigt personligt: Idag när vi skulle få till lite mys på morgonkvisten, så gick det knappt att genomföra från min sida sett, så snustorr som jag var har jag nog aldrig varit och lusten kom liksom inte heller. Äter penicillin och vet att torra slemhinnor är en bieffekt av medicinen, så jag hoppas att det berodde på det. Jättejobbigt och nästan värst för mannen. Blev ett lååångt förspel och sen kirrade vi biffen allt för bebis

Ikväll ska jag ha myskväll med tjejkompisar, mat, dryck och melodifestival, tjohooo! Ha en underbar kväll alla!
    Det problemet har jag oxå haft några gånger...vet inte riktigt om det berodde på bebisverkstadspress även för mig... Vi löste det med lite matolja ;)
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-02-27 10:54:53 följande:
    Hej,

En dyster dag för mig. Tog ett nytt cb-digital, visar fortfarande gravid 1-2 veckor. Något måste vara fel. Jag ska ringa akut-gyn och diskutera idag. De säger väl antagligen bara att vänta. Om HCG ökar men ökar långsamt  så kan det vara utomkvedes. Känner mig helt knäckt! Det har inte blödit nåt än eller gjort riktigt ont. Men jag känner inte något hopp längre

Millan 
    Håller tummarna för att det är ok!

Jojjo55: Har ingen erfarenhet av penicillin...
  • Saftmedbulle

Välkommen Jezza!

EGO: Hade folk på middag igår och det blev inget vin för mig. Va?! Du som älskar vin!
    Jag hade som tur var tränat in en liten nödlögn: att jag på fredagen druckit lite FÖR mycket vin så att jag var tvungen att ta det lugnt med det på lördagskvällen. Ha! Kände mig SÅ smart och de gick faktiskt på det (och maken skvallrade ju inte...).

ceke: Verkar tufft med dina spottings, pepp, pepp!

• Saftmedbulle
    ceke skrev 2011-02-28 20:12:15 följande:
    Åh Gris! Va skoj att se dig tillbaka! Har saknat dig ju

JAG MED!
  • Saftmedbulle
    AMC80 skrev 2011-03-01 09:34:58 följande:
    Tack tack. Det var nyss jag skrev i det så det kan man inte kalla missat.
    Ha, ha, smyga in så där bara och leverera ett plus... Stort grattis!!
  • Saftmedbulle

Önskar alla ÄL-brudar lycka till i sänghalmen ;)

Irmelie: Bra att få komma och kolla upp ditt äl-elände, äntligen. Pepp!

• Saftmedbulle
    Kaprifolen skrev 2011-03-01 21:26:26 följande:
    Jo, ni tjejer som är gravida. När började brösten ömma? För mig brukar det vara ett tecken på att mensen är på G, blir öm ca 1 vecka innan mens, ibland mer. Om jag ska ha en normal cykel med BIM den 9 mars borde mina bröst ha börjat ömma nu, vilket de inte har. Ännu ett tecken på att jag nu har ÄL kanske....eller tror ni att jag börjar nojja över ev gravsympyom Men vem har det på BIM -5, som jag skulle vara om ÄL var när jag först trodde?

Borde väl gå och lägga mig istället för att älta detta fram och tillbaka och plåga er med långa utlägg....JAG VILL HA EN NORMAL CYKEL NU!!!!!
    Det är ju lixom det som är problemet, att brösten kan ömma BÅDE vid graviditet och vid PMS, svårt att veta vilket. För mig började brösten ömma några dagar innan BIM, men det var inte det jag misstänkte nåt på, för jag brukar ha lite ömma bröst strax innan mens. Det var mitt illamående som gjorde att jag blev misstänksam...
  • Saftmedbulle

Maria och Astrogirl: Klart ni ska vara med på listan! Jag vet hur jobbigt det är att vänta på att kroppen ska komma i fas igen och man känner sig lite som i ingenmansland: ingen inväntan av BIM eller graviditet utan "bara" mensen, som man i vanliga fall inte vill veta av. Styrkekram till båda!

• Saftmedbulle

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom med 100 % dödlighet.

(delar med mig av lite livsvisdom nu när Kekke verkar upptagen med annat ;)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet