Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Zalia: Tråkigt med mens (pepp!)...

ceke: Grattis! Måste kännas skönt att slippa det där förbaskade spottandet ;)

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-02-17 14:45:16 följande:
    En fråga som kanske är konstig, men som jag inte blir klok på och ni där ute är ju så kloka Min "mens" startade ju i tisdags, i form av ljusrosa flytningar, detsamma onsdag och idag torsdag rejäla blödningar. Min fråga: Börjar jag räkna mensen från i tisdags eller idag? Blir galen på att det ska bli såhär konstigt bara för att man just nu beöver det som minst. Jag har tidigare i livet aldrig behövt undra om jag haft mens eller inte, den har kommit ordentligt från början. Blir ju lite svårt med alla beräkningar när man inte vet vad som är mens och inte hmmm. Hur tänker ni och hur skulle ni räkna?
    Hej!
    Har frågat en barnmorska om det och hon sa att flytningarna inte räknades utan det var när det var färskt blod som första mensdagen var - skulle säga att det började i torsdags efter vad du beskriver.
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-02-17 18:13:07 följande:
    Finlandssvenska: Jag tycker helt klart att det låter som om din kompis är avundsjuk! Kanske håller hon på att få lite panik över att vara singel, jag har själv i dagarna blivit 36 och gudarna ska veta att jag känner panik.

Du ska absolut inte behöva be om ursäkt för nåt! Att du har det bra ställt är väl inget att skämmas över? Du har ju jobbat in pengarna!

Är man bra vänner brukar man ju också visa intresse för den andres liv. Jag tror som sagt att hon ser alla omkring sig bilda par och känner sig lite ensam. Hoppas det löser sig, tala om för henne att du tar illa upp.

Jag är lite spänd inför imorgon, känner lite molvärk och tycker att en ådra på bröstet blivit större, men det kan väl vara inbillning

Millan 
    Håller tumme!
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-02-18 07:51:53 följande:
    Hejsan flickor!

Imorse fick jag ett svagt Plus Men det var ändå tydligt! 

Har inte plussat förr med testlagret men det dröjde faktiskt ca 3 minuter innan jag började se nåt. Men mellan 5-10 minuter fanns där ett till svagt streck.

Förra gången jag var gravid hade jag ägglossning på samma dag som nu och då testade jag först dag 30, idag är det dag 29. Men även dag 30 var det aningens svagt, fast starkare än nu.

Jag vågar inte riktigt hoppas än, ska fortsätta testa några dar framåt för att se att det blir starkare.

Har mensvärk, hoppas inte det är dåligt.

Millan 
    Nope, molvärk är ett gott tecken... Hemskt mycket grattis! Vad roligt med plus! Wiii!
  • Saftmedbulle

essalady: Trist med mens... Ha en skön fredag, hur som helst!

Och skön helg på er andra mysbrudar oxå! Har min gamla bästis från gymnasietiden på besök och jag tänker bjuda henne på alkoholfritt vin, så jag får väl berätta för henne, antar jag (och be henne hålla tyst...)

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-02-20 17:51:40 följande:
    Mensen verkar gå mot sitt slut, yes, då kan man börja jeva och sexa på igen Vi har haft en lugn och skön helg, legat i soffan och tittat på film, mannen är sjuk så... ja, ni tjejer vet hur det är, klappa lite och pussa lite på honom varannan minut så han känner sig ompysslad och älskad. Men, det kan jag ställa upp på, händer inte så ofta att han är sjuk. Alldeles för mycket god mat och annat gott har det blivit, men men, en som är sjuk och en som blöder, lite kul måste man ju få ha vi har i alla fall mått bättre av det Nu siktar vi mot en ny vecka med lots of sex!!!
    Ha, ha! Låter supermysigt... På honom bara!
  • Saftmedbulle

Grattis Frida!

FrkSvår: Lider med dig. Det ÄR påfrestande för sexlivet och relationen med bebisverkstad. Håller med föregående talare att det är viktigt att prata mycket med varandra och ha överseende med varandra. Inte alltid helt lätt!

EGO: Mår verkligen skit, kräks och har molvärk. Är ju jäteglad att jag är på smällen, men det här börjar bli lite jobbigt. Hoppas på att illmåendet minskar lite.

Jojjo55: Har oxå haft svårt att sova senaste tiden. Sjukt mycket att göra på jobbet, så hjärnan tar lixom inte ledigt... Hoppas du sover bättre snart!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet