Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack för alla gratulationer! Nu ska jag bjuda maken på fin restaurang... Egentligen planerat som Alla hjärtans dags-present, men vi har ju definitivt något att fira ikväll...
    Ha en skön helg!

P.S Och tack för pepp! Ja, Ernlia, nu är det vår tur... Klart det kommer att gå bra- det måste vi tro :)

• Saftmedbulle

Städar lite i listan...

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    18 -- Percy31 ÄL 4 feb (1 försöket)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8)

• Saftmedbulle

MariaF79: Åhhh! Känner verkligen med dig! Jättetråkigt att höra... Det är ok att sörja och vara ledsen, vore konstigt annars. Kramar till dig i massor! Vet precis hur det känns...

• Saftmedbulle
    simtim skrev 2011-02-14 08:47:36 följande:
    Fortfarande ingen mens  här. Men jag känner mig löjligt säker på att den bara är ett par dagar sen, fast jag kan ju förstås inte låta bli att börja ha pyttelite hopp att det ska vara nåt annat. Min mens har visserligen varit ganska jämn på 29 dagar de senaste månaderna, men det är ju inte ovanligt att den hoppar upp till 32-33 dagar. Åh. Jag väntar tålmodigt ett par dagar till och räknar stenhårt med att tanten kommer.
    Håller tummarna för att tanten uteblir!
  • Saftmedbulle
    Polarlantis skrev 2011-02-14 07:14:06 följande:

Ok...erkänner...har testat på morgonen på BIM -3 men det var neg precis som jag trodde...så varför testa? Hmm...Jaja, det är iaf en spännande vecka jag har framför mig...hoppas ju på antingen ett + så klart, eller en ordentlig mens...men INTE något fjantande med bruna flytningar bara, då blir jag galen! Värken håller i sig och brösten ömmar...får hoppas det är av ngn bra anledning bara...

Stackars er som fått missfall, så hemskt! Många stora kramar till er alla och hoppas allt går bra framöver!!! Nu får vi ha lite mer tur i den här tråden ju!!!

För dig med!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-02-14 12:37:30 följande:
    Frifantasi - på något vis blir det lite bearbetning för mig att dela med mig...

Ego - Idag är en tuff dag - jag hade tänkt gå till jobbet, var uppe och duschade och käkade frukost, men vid köksbordet började tårarna komma så jag kände att jag fick ge mig på det.... Idag har det gråtits mycket... Ni som varit med om detta - när Jaman gråta...?
    Kan säga att jag har en helt annan respekt för er som också gått igenom det här, det är en stor förlust med en millimeter embryo...
    Ja, det är lite olika olika dagar. Jag kan fortfarande känna mig lite ledsen över att det inte blev någon junibebis att lära känna.
    Tror det är nyttigt att gråta och bejaka känslorna så man kan gå vidare sen.
  • Saftmedbulle

Peppkramar till alla deppiga brudar! Jag håller tummarna för att det blir plus för er, Zalia och Polarlantis.

Irmelie: Vad jobbigt att ÄL aldrig kommer... Har du kollat vad det beror på eller du kanske vet?

Simtim och Jojjo55: Ni får komma igen i mars (pepp)!

Det ÄR jobbigt med alla som blir gravida runt omkring när man själv försöker. Man försöker ju att inte tänka på det (ni vet försök att INTE tänka på en rosa elefant, jaa, ni vet...). Det är det som är det svåra med bebisverkstaden - inte berätta att man försöker och sen ha is i magen och möta allt runt omkring utan att bli knäpp. Jag skulle inte fixa det utan att vädra tankarna i den här tråden, det är helt säkert. Tack för att ni finns!

EGO: Min kropp skriker efter chips men jag låtsas höra dåligt ;) Stämmer inte överens med min nya träningslinje...

• Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2011-02-15 22:56:48 följande:
    Aaaarrrggghhh! Jag måste få vara lite ego. Är så trött på mig själv och bebisverkstaden. Nu känner jag naturligtvis graviditetskänningar, molvärk, svullen mage mm. och visst tänder det mitt hopp! Men troligen så är det ju inget, troligen så inbillar jag mig alltihop bara för att jag så gärna vill bli med barn. Jag vet ju att ju mer jag går runt och känner mig gravid, desto mer jag hoppas, desto deppigare kommer jag att bli på fredag! Jag känner mig så trött på att livet ska vara uppdela i tvåveckors cykler, mens, ägglossning med sexande, väntan i två veckor då hoppet byggs upp för att sedan släckas av mensen, depp, och så får man starta om igen... suck, vi kanske borde ta en paus efter det här försöket. 

Millan- som naturligvis genast tror att den här deppigheten är ett gravtecken. 
    Styrkekram!
  • Saftmedbulle
    Polarlantis skrev 2011-02-16 06:43:15 följande:

Tja...här har mensvärken börjat dyka upp lite för mycket så jag tror nog det blir mens och inget + för mig... Men har sagt det innan, en riktig mens hade också suttit fint som bevis på att allt funkar iaf...hmmm... BIM imorgon så säkert får jag hållas på sträckbänken ett tag till... Väldigt jobbigt att ha värk från ÄL till BIM...hoppas det inte är det nya "normala" för mig!

Ja det är ju helt sjkt att man kan spendera ALL tid med att tänka på detta, hur hände det? Jag som alrig varit så speciellt intresserad av barn är nu helt stirrig! PUST! Sedan har jag min kompis som är gravid och så oansvarig och opäläst med en sambo som tycker att livet kommer upphöra så snart bäbsisen kommer...liiiite svårt att hålla huvudet kallt i det läget känner jag! PUST IGEN! Har alltid hatat att vara i centrum men nu >VILL jag vara det och då funkar det inte...TRIPPELPUST!

Saftochbulle: lyd din kropp, ät chips Flört
    Inna: grattis till att allt ser bra ut! Jättekul att du är kvar lite i tråden!
    Jojjo55: hur går det???
    Zaila: Hur går det???

Håller tummarna för er alla!!!

Ha,ha, skulle jag lyda min kropp jämt skulle jag vara stor som ett hus ;) Var snäll mot den och bjöd den på en chokladbit i eftermiddags, så nu får den hålla sig på mattan ett tag...
    Låter grymt spännande med dina känningar om det nu är mens eller nåt annat.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet