Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Gris78 skrev 2012-01-10 14:11:32 följande:
    Dubbel A: Ja jag fick plus på cb, testade igår...- måste ju vara tryckfel.
    Har köpt ett till test nu, den digital varianten. Hoppas på mer def svar.

Har fått för mig att värk i svanken eller svanskotan är ett dåligt tecken..

Förutom det och illamående som är som en blodigel just nu då är allt väl.

du verkar ha en hel del att stå i? - går det bra tycker du?
    Men gud vad härligt! Jag håller verkligen tummarna för att det är ett riktigt plus!!!!
    Ja det är en del att stå i:) Vi har gjort en insemination som inte funkade o förra mensen skulle jag ha börjat spruta men mensen kom på nyårsafton o då stämde det inte med hur RPC hade öppet kring helgerna så då kunde jag inte börja tyvärr. Men nu nästa mens kommer jag börja med sprutor o sen gör vi insemination vid ÄL. Hoppas det ska funka men har tyvärr inte så höga förväntningar. MEn hur som så ser vi nu fram emot en 3-veckors resa till Thailand i mars så något positivt kommer ju ändå senare i vår:)

Kram
  • DubbelAA

Gris: Det låter ju onekligen bra!! Håller tummarna o hoppas verkligen att det gått vägen! Kram

• DubbelAA
    Prodigy: Vad underbart att äntligen dra igång!!

NICU: Stor kram till dig! Vet hur jobbigt det är o vänta o vänta o bli besviken, men vem vet kanske är det denna gång som det funkar? Jag håller iaf tummarna för dig! Kram
  • DubbelAA
    Jezzi80 skrev 2012-01-10 14:25:09 följande:
    Känns som vanligt här... ingen mer metallsmak o ingen konstig känsla i magen mer.
    Känner mig lite depp.
    nån som kan flytta fram mitt bim en dag bara? Skriver på mobilen nämligen...
    Kram alla <3
    Peppar o kramar om!!
  • DubbelAA
    hoppas på plus skrev 2012-01-13 18:06:11 följande:
    Saftis: Klart det kommer gå bra den här gången!! Nu är det er tur

Själv så har jag börjat med min första pergotime kur. Jag har ÄL varje månad men äter det ändå när vi ska göra insemination 

Känner mig ändå inte så hoppfull... Vet inte varför?!     
    Jag kände mig inte heller särskilt hoppfull inför vår insemination o det kanske var för att skydda mig själv från att bli besviken om det inte skulle gå bra?
    Sen tror jag att jag hade lägre förväntningar för att läkaren gav oss den procentuella chansen att lyckas med en insemination vilken inte var så mycket större än att lyckas På det "vanliga" sättet. Trist dock att man känner så med tanke på att folk faktiskt lyckas med inseminationer. Jag håller tummarna för att ni ska lyckas!!!

Hur många dagar har du ätit? Känner du av några biverkningar?
  • DubbelAA
    hoppas på plus skrev 2012-01-13 21:32:58 följande:
    Tack! Ja, de kan va så jag känner oxå... Allt för att jag inte ska bli besviken. Lite som att det har ju inte funkat hittills, så varför skulle de funka nu?

När fick ni procentuell chans? Jag har ju normal ÄL osv. De är mannens simmare som e lite långsamma, men fortfarande väldigt många...

Andra dagen som jag äter pergo och jag känner ingenting... Hade du biverkningar?       
    När jag spolades andra gången o det bestämdes att vi skulle få göra insemination så sa läkaren något om den procentuella chansen men jag kommer inte ihåg siffrorna utan bara att det inte var så mycket högre med insemination än vid vanligt samlag. Kan vara en del av varför jag inte haft så höga förväntningar å att inseminationen ska fungera.

Jag har också regelbunden o bra ÄL o Sambon har pigga simmare i massor tydligen men det hjälper inte. Jag går i Uppsala o där har de skrivit ut Puregon som jag injicerar så jag har "sluppit" Pergotime. Men det fungerade ju ändå inte tyvärr!
    Det är en väldigt låg dos av Puregonet men jag kände ändå av att det fungerade. Det kändes som vid ÄL fast mer och mycket tidigare än i vanliga fall. Fick inga jobbiga biverkningar men det var som sagt en låg dos och kanske får jag helt andra symptom denna gång:) Ska börja spruta när mensen kommer o den är beräknad till den 29.
  • DubbelAA
    Jezzi80 skrev 2012-01-14 20:10:08 följande:
    Hej alla kämpar.
    Ja tanten kom idag
    Eftersom nåt e knas när jag skriver på FL på min dator... kanske nån vill lägga in mitt nya bim istället?
    BIM 9 feb. ÄL ca 27/1. Försök nr 14
    Kram
    Skit att tanten kom! Hoppas det går bättre nästa månad! Kram
    L Maria skrev 2012-01-15 17:30:14 följande:
    Ego - har skrivit fel i listan, har BIM idag, men ingen mens hittills, hade en fortsatt hög temp imorse och känner inte av någon som helst mensvärk, däremot sjukt ömmande bröst. Allt det låter väl spännande och positivt om det inte varit för att jag har testat negativt hela tiden, inte minsta antydan till streck har det varit, trots att jag tittat och belyst på från alla jäkla vinklar... Skäms
    Låter spännande o jag hoppas det kommer ett plus även om du brukar plussa tidigt. Håller tummarna!
    Jojjo77 skrev 2012-01-15 17:34:14 följande:
    DubbelA - Hoppas sååå att det går denna gång! Kram!
    Tack vännen!! Skönt att hormonerna är ute ur kroppen! Nu är det bara för dig att längta till mars så ni kan dra igång igen;) Stor kram
    SmoochiePoo skrev 2012-01-15 20:46:39 följande:
    Börjar bli tröttsamt det här Gråter Trodde jag var okej med att tanten kom, men när man sitter där på toan och ser tantröds fotspår så känns det bara meningslöst, den 2 jan i år så passerade vi vårt första bf...har tänkt på det då och då men försökt att inte känna efter. Men just idag gör det ont...det är bara så orättvist såg för några dagar sedan en vän på fb som är gravid IGEN och hon har en ettåring sen tidigare...vilket betyder att hon lyckats fått till 2 bebisar. Meh vet att man inte ska tänka så men det är så orättvist har inte kunnat säga grattis till henne än, känner mig hemsk...men jag kan inte...nej det är dålig dag idag Obestämd
    Stor kram till dig gumman! Förstår att det känns tungt men jag tycker inte att du ska må dåligt för att du inte orkat säga grattis till din kompis. Klart man blir ledsen när man som vi försökt så länge o du har ju dessutom missfall i bagaget. Man blir avundsjuk men det behöver ju inte betyda att man missunnar andra att bli gravida o jag tror det är en ganska normal reaktion att det känns jobbigt när andra lyckas men inte en själv. Tillåt dig själv att vara ledsen så ska du se att du lir gladare igen! Stor kram

Millan: Hur går det för er o IVFpdg?

Prodigy: Vad kul att komma igång med sprutorna:) Nervös? Jag läste också på Smileys blogg:( Så himla trist! Hoppas hon mår bra o hör av sig snart!

Ego: Har ÄL i dagarna men ligger nu hemma från jobbet med en förkylning, IGEN!!! Så less på detta men det är väl så när man jobbar på förskola tyvärr. Ungarna går omkring men illgrönt snor o smittorna går bara runt runt runt. Orken är alltså inte på topp men vi fick iaf till det igår. Frågan är dock om vi kommer orka nån mer gång men jag orkar inte riktigt bry mig just nu:( Ser nu fram emot resan i mars istället!:D
  • DubbelAA
    Aruba skrev 2012-01-16 07:22:39 följande:
    En fråga - hur gör ni med träning mellan ÄL och BIM? Kör som vanligt eller inte?Har det någon påverkan?
    Är dålig på att träna men jag tror inte det är någon fara alls. Borde ju vara bra att träna o med tanke på alla som blir gravida utan att förändra sitt liv så tror jag nog du kan fortsätta som vanligt. Gissar att de flesta träningssorter är "ofarliga" skulle väl kanske kunna vara någon sorts kamsport men jag tror inte det heller är någon fara.
  • DubbelAA
    hoppas på plus skrev 2012-01-16 09:17:47 följande:
    Ok, jag ska på VUL på torsdag. Ska fråga lite om chanserna då. Jag går på Sophiahemmet. Jag har som sagt inga biverkningar av pergotime, men vad är puregon? Är det samma som pergotime fast ett annat märke typ?!

Om nu  chanserna för att insemination ska funka inte är så stora, varför går man inte på IVF på en gång?! Känns isånnafall som om man utsätter alla barnlängtande par för en onödigt lång process?!

Gjorde ni bara en insemination?!    
    Puregon injicerar man så det är inte tabletter. Har inte koll på om det är olika verksamma ämnen eller samma i Puregon o Pergo?
    Det är högre procentuell  chans att bli gravid med insemination än vid vanligt samlag men inte så mycket. Kommer som sagt inte ihåg vad läkaren sa för siffror men chansen är ju iaf högre så man får väl hoppas på de procenten:)

Min läkare sa att vid IVF utsätter kroppen för mer än vid en insemination och i vårt fall så skulle det ju tex kunna räcka med att spermierna får hjälp "halva vägen" för att vi ska lyckas. IVF är dels påfrestande o sedan så är det ju en ganska kostsam historia så det är väl därför man insemineras innan man går på IVF. Och för egen del så skulle jag ju verkligen hellre lyckas nu med inseminationerna (självklart allra helst själva;)) och slippa IVF.
    Jag kände som du att det var onödogt men nu är jag ganska glad att det är inseminationerna först, även om ålderspaniken blir värre o värre. När det väl är dags för IVF så är det ju på något sätt sista chansen om du förstår hur jag menar?

Vi har gjort en insemination o kommer börja med sprutorna för den andra när mensen kommer. Vi kommer göra 3 st innan det är IVF som gäller men jag hoppas som sagt att vi slipper det o att vi lyckas ändå.
  • DubbelAA
    hoppas på plus skrev 2012-01-16 13:49:42 följande:
    Ok! Då förstår jag Men nu när du gjort den första inseminationen, när får du testa då? Känner du något nu?

Tack för all info! Känns bättre när man vet lite mer...

Hoppas att du slipper göra fler försök och att du får ett fint plus den 29

Förresten, hörde att chanserna för tvillingar ökar med insemination? Vet du hur stor chansen är?     
    Den första inseminationen misslyckades tyvärr ochsen skulle jag ha en vanlig mens innan jag kunde börja på omgång 2, alltså en mens utan hormoner. Skulle eg ha börjat med sprutor den senaste mensen men den kom på nyårsafton och då stämde det inte med hur Uppsala hade öppet under helgerna med röda dagar. Man ska ju göra VUL på dag 7 ca och då hade de stängt, så jag fick lov att vänta till nästa mens. Den kommer antagligen den 29/1 så då drar vi igång igen med sprutor o sedan insemination.

Håller med Jojjo om tvilliggrav vid insemination/IVF. Vet inte heller den procentuella chansen men jag antar att det går att googla som allt annat;)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet